advertentie C&C reclame

Expert 2016 en Traveller

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Expert 2016 en Traveller

Bericht door Joske »

Nice.

Misschien een eigen topic voor deze bolide maken in t juiste deel van t forum.
Dat verdient hem wel. :Y
koiliefhebber
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 22:00

Re: Expert 2016 en Traveller

Bericht door koiliefhebber »

Bedankt !
Dit zal ik zeker doen.
De wagen zal vooral dienen om fietsen en hondjes te vervoeren.
Ik ben aan het zoeken naar een systeem om de fietsen in de wagen te bevestigen.
Misschien kan dit dan ook interessant zijn voor anderen, of krijg ik tips en trucs. ;)
Ik ga eens zien onder welk topic ik dit kan plaatsen.
groetjes,
marc.
wrc99belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 23 jan 2011, 20:26

Re: Expert 2016 en Traveller

Bericht door wrc99belgium »

Iemand een idee of volgende velgen passen op de expert ?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-223-1202
Bedankt
Marc
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Expert 2016 en Traveller

Bericht door Joske »

Et-waarde is te laag.
Expert 2016 is dacht ik et46
RCZ heeft et27
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Expert 2016 en Traveller

Bericht door Darl'mat »

Wesly kan het weten, ze hebben pas eentje gemeten
wrc99belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 23 jan 2011, 20:26

Re: Expert 2016 en Traveller

Bericht door wrc99belgium »

Joske schreef:Et-waarde is te laag.
Expert 2016 is dacht ik et46
RCZ heeft et27
Dus komen ze 2cm verder naar buiten, lijkt me mogelijk.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Expert 2016 en Traveller

Bericht door Joske »

De elektrisch aangedreven versies van de PSA-drieling Vivaro, Jumpy en Expert zijn er nu allemaal. Peugeot trekt als laatste van de drie het doek van zijn variant, de e-Expert.

In navolging van de al volledig onthulde Opel Vivaro-e en Citroën e-Jumpy klimt Peugeot nu op het podium met zijn e-Expert. Het mag geen verrassing zijn dat de Peugeot technisch gelijk is aan zijn ruime broertjes. Dat betekent dat een 136 pk en 260 Nm sterke elektromotor de aandrijving verzorgt. Het is dezelfde motor die ook dienstdoet in de elektrische versies van de Opel Corsa, DS3 Crossback en Peugeot's eigen 208 en 2008. De e-Expert trekt daarmee in 13,1 seconde naar 100 km/h en kent een topsnelheid van 130 km/h.

Net als bij de Vivaro en Jumpy is er bij de e-Expert keus uit twee verschillende accupakketten: een 50 kWh-exemplaar en eentje met een opslagcapaciteit van 75 kWh. Met de eerste kan de e-Expert 230 kilometer (WLTP) afleggen op een volle accu, het grotere accupakket (voorbehouden aan de Standard en de Long) maakt volgens de Fransen 330 kilometer mogelijk. Met een 100 kW-snellader is de accu (50 kWh) in een halfuur tot 80 procent vol te laden. Het grotere accupakket vraagt voor datzelfde percentage 45 minuten.

Qua uiterlijk onderscheidt de e-Expert zich van de versies met verbrandingsmotor door een laadopening in het linker voorscherm. De te benutten laadruimte is gelijk aan die van de reguliere varianten. De e-Expert is er ook in drie groottes, als Compact, Standard en Long. In de Compact is 4,6 kubieke meter te benutten. De Standard (4,96 meter lang) is goed voor minimaal 5,3 kuub en de nog langere Long (5,3 meter) schopt het tot minimaal 6,1 kubieke meter. Met Moduwork-bank is het laadvolume in al deze versies uit te breiden met grofweg 500 liter. In alle gevallen is de maximale laadlast 1.275 kilo. Niet geheel onbelangrijk voor wie met een aanhanger op pad wil met de elektrische Expert: de bus mag tot 1.000 kilo (geremd) trekken.

De Peugeot e-Expert komt in de tweede helft van dit jaar op de markt. Nederlandse prijzen volgen in de aanloop naar de introductie.
Afbeelding
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Expert 2016 en Traveller

Bericht door Joske »

Afbeelding

PSA-drieling uitgeroepen tot 'International Van Of The Year'

Groupe PSA heeft de 'International Van Of The Year'-prijs gekregen voor de Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy en Opel/Vauxhall Vivaro-e. Volgens de jury geven de drie (of eigenlijk vier) bedrijfsauto's van PSA een 'enorme boost aan elektrische mobiliteit op de werkvloer'.

De jury reikte de IVOTY-prijs uit aan PSA omdat de elektrische familie van bedrijfsauto's "nieuwe normen stelt en bijdraagt aan de vooruitgang". Hierbij was het voor de jury met name belangrijk dat er door de elektrische aandrijflijn geen concessies hoefden te worden gedaan aan het laadvermogen en het laadvolume. Verder doet ook de rijervaring volgens de jury niet onder voor die van de varianten op diesel. Alles bij elkaar opgeteld concludeert de jury dat PSA mede dankzij deze busjes een enorme boost geeft aan de groei van elektrische mobiliteit op de werkvloer. Het is overigens de eerste keer dat de IVOTY-prijs aan elektrische bestelauto's wordt uitgereikt.

Dat alle drie c.q. vier bestelauto's de prijs ontvangen, is niet zo gek. Ze staan immers allemaal op hetzelfde onderstel en delen de 136 pk en 260 Nm sterke elektromotor van PSA. Ook de beschikbare accucapaciteit is voor alle vier de merken gelijk: 50 of 75 kWh. Met het accupakket van 75 kWh is in al deze modellen een theoretische actieradius van 330 kilometer mogelijk. De kleinere accu snoept hier 100 kilometer vanaf. De jury heeft zich in zijn oordeel vooral gericht op de vooruitstrevende inborst van de busjes, want qua functionaliteit lever je wel degelijk wat in. Het maximale trekgewicht bedraagt bijvoorbeeld 1.000 kilo, terwijl de diesels tot 2.500 kilo mogen trekken.

Mis je de Toyota Proace Electric in dit rijtje? Dat begrijpen we, aangezien Toyota voor de Proace samenwerkt met de Fransen. Toyota valt echter buiten de prijzen, omdat de Proace Electric eigenlijk een PSA-product is. Waarschijnlijk gaat de prijs om die reden enkel naar PSA en naar haar eigen modellen, aangezien PSA de auto's ontwikkeld heeft en bouwt.

Bron: Autoweek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”