208 van scoops-shops tot Product
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
GT-line Ook in 5 deurs dus, blijkbaar wel zonder de GTI verbreders.
Alle Gt-line modellen
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Blijkbaar was de GTI in andere landen wel in het zilver grijs verkrijgbaar, zou de Belgische invoerder dan het kleurenpakket zo klein hoeden?
Re: 208 van scoops-shops tot Product
van de week ook gezien,
ok maar 2 benzine versies
ok maar 2 benzine versies
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Darl'mat schreef:Blijkbaar was de GTI in andere landen wel in het zilver grijs verkrijgbaar, zou de Belgische invoerder dan het kleurenpakket zo klein hoeden?
héél kort was die wel in gris aluminium beschikbaar meen ik mij te herinneren...
in andere landen (fr & uk) hadden ze dan maar heel kort of zelfs niet blue virtuel op de gti.
en de Belgische configurator is opnieuw eens fout/incompleet, Peugeot Belux blijkt in bitter weinig zaken goed te zijn
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
http://www.autoweek.nl/nieuws/32761/zui ... eugeot-208Autoweek.nl schreef:Blije gezichten bij Peugeot, minder blije gezichten bij de pomphouders. De 208 1.6 BlueHDi heeft namelijk een zuinigheidsrecord neergezet.
Sinds de facelift is de Peugeot 208 leverbaar met 1.6 BlueHDi 100 dieselmotor onder de kap. De B-segmenter heeft het voor elkaar gekregen om 2.152 kilometer af te leggen op 43 liter diesel. Dit komt uit op een gemiddeld verbruik van 2,0 l/100 kilometer.
De score is in april behaald onder toeziend oog van het Franse homologatie-instituut UTAC op het Peugeot-testciruit in Belchamp. De kleine Fransman heeft 38 uur gereden om de kilometers af te leggen, wat neerkomt op een gemiddelde snelheid van 56 km/h. Volgens Peugeot was de 208 geheel standaard, de bestuurders wisselden elkaar elke drie of vier uur af.
De vernieuwde 208 staat vanaf juni bij de dealers. De 100 pk sterke BlueHDi 100 heeft ook een 75 pk sterk broertje.
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Dat is straf... zonder meer
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Serieus rijbereik! Benieuwd hoeveel mensen dit in realiteit zullen halen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Er geen GTI en XY in de prijslijst staat.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
XY zal wel GT-line worden.
Re: 208 van scoops-shops tot Product
ik zie hier toch gewoon New 208 GTi en GT-line in de prijslijst staan hoor?
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Autoweek.nl schreef:Bij een nieuw snoetje hoort een nieuwe aandrijflijn. We rijden de nagenoeg nieuwe 1.2 Puretech 110 met de nagelnieuwe automaat.
Over de facelift zelf heb je eerder kunnen lezen op deze site, dus het bekende rijtje lampen-bumpers-stripjes slaan we even over. Wel interessant zijn de nieuwe kleuren die Peugeot op de 208 aanbiedt. Het Orange Power op bijgaande foto's valt erg op en is dan ook de introductiekleur, maar leuker zijn Ice Silver en Ice Grey, die je in onze video kunt zien. Het lijkt een matte folie, maar het is af fabriek gespoten volgens een gepatenteerd procedé, zodat het relatief laag kan worden geprijsd.
Benieuwd zijn we vooral ook naar de nieuwe zestraps automaat, omdat de bekende vijftraps nogal wilde gieren. De EAT6 is speciaal voor Peugeot ontwikkeld en we kwamen hem eerder tegen op onder meer de 308. Samen met de kleine maar pittige direct ingespoten driecilinder vormt hij een lekker vlotte combinatie. De motor pakt lekker vroeg op en de verzetten worden behoorlijk naadloos ingewisseld. De finesse van een dubbele koppeling zoek je tevergeefs, maar voor een conventionele transmissie doet hij het heel netjes. Dat zie je ook terug in de cijfers, want met automaat stoot deze motor slechts één gram CO2 meer uit dan handgeschakeld.
Aan het onderstel van de 208 is niet noemenswaardig gesleuteld en dat is wat ons betreft prima. De 208 is een scherp sturende, lichtvoetige auto, zonder aan comfort in te boeten. Nieuw op de 208 is de beschikbaarheid van een aantal moderne systemen. Automatisch inparkeren, achteruitrijcamera, Mirror Link en Active City Break. Dat laatste wordt door Peugeot trots gedemonstreerd, maar we vragen ons stiekem wel af of ze er zelf voor de volle honderd procent in vertrouwen, omdat het obstakel een zacht, flexibel blok is.
De volledige rij-impressie van de vernieuwde Peugeot 208 staat in AutoWeek 25, die woensdag 10 juni verschijnt. De video staat al voor komende woensdag op de agenda.
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Dat ziet er heel netjes uit!
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Hij krijgt toch mooie commentaren. Leuk. Wat ik wel vreemd vind is dat ze de 1.2 motor "rauw" vinden klinken. Volgens mij niet meer dan normaal, omdat je een 3 cilinder hebt. Dat klinkt altijd anders dan een 4 pitter.