advertentie C&C reclame

208 van scoops-shops tot Product

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Joske »

Met sommige opties, zoals dat Mirrorscreen zijn ze gewoon een jaar te laat. :oops:
Da had op de 308 moeten zitten. Als ze zo grondig t interieur aanpakken, moet zoiets er gewoon in zitten. :?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door jurgen_s »

tja, probleem is dat bij de ontwikkeling je op een bepaald moment moet gaan voor een bepaalde richting en oplossing gelijk wat er dan nog nieuw verschijnt. Als je dat niet doet riskeer je keer op keer de voorstelling van het model te moeten uitstellen omdat er altijd wel iets nieuws op de markt is.
Feit is: de multimediasystemen in de auto lopen op zich al gigantisch achter met hetgeen er op de markt nu te vinden is. Mirroring bestaat op zich al best een tijdje.

Hetgeen Tesla doet geniet dan nog mijn voorkeur: alles via de software geregeld en de ontwikkelaars doen continu updates zodat er nieuwe functionaliteiten beschikbaar worden. Je hebt dan enkel dat gigantisch groot tablet in de auto waar je alles op moet regelen. Dat zou geen straf zijn voor mij, maar mensen die nog geen 'vegers' zijn zouden er problemen mee kunnen hebben. Hoewel, als mijn kinderen er op een dag mee weg zijn om een tablet te bedienen waarom een volwassen persoon dan niet die in weze slimmer zou moeten zijn dan een 8 jarig kind.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Darl'mat »

Als uw kinderen dan op gegeven moment maar niet weg zijn met uw auto :mrgreen:

prioriteit voor mij is een auto die fijn en veilig rijdt, geen telefoon om mee te rijden.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door jurgen_s »

ik ben ook geen voorstander van die multimedia toestanden in de auto omdat ze teveel de aandacht wegleiden van wat je eigenlijk moet doen. Er zijn trouwens al geruchten dat men op europees niveau en al zeker op US niveau zulke dingen wil gaan verbieden in een rijdende auto. Zelfs handsfree bellen is in Frankrijk een serieus discussiepunt geworden.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Joske »

Als autofabrikant zou ik persoonlijk gewoon een schil op Android gebruiken. Zoiets bestaat al voor kinder-tablets/Smartphones.
Ik gebruik mijne telefoon de laatste tijd meer en meer om bv Spotify te streamen, gene zever meer met USB sticks, en cdkes.
Als ge da zo maakt dat tijdens het rijden maar een beperkt aantal functies beschikbaar zijn...
Geen gekloot meer met gps updates, gewoon een of andere app die door iemand anders word onderhouden, en als constructeur terug naar de corebussiness, auto's bouwen. :-)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door PUG(z)OT »

in sommige landen kan je al geen navigatie bestemming invoeren terwijl de motor draait, is op elk model van peugeot te programmeren
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Lander »

@joske: +1
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Darl'mat »

Ooit zal het wel goed komen met die multimedia in wagens, maar nu ziet men soms nogal wat toestanden op de weg.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door jurgen_s »

android ok, maar dan moet je wel een 3G/4G verbinding hebben in de auto. Dus heb je abonnementskosten en als je daarover gaat bijkomende verbindingskosten.
Plus dat je er zeker van moet zijn dat hackers de beveiliging van je auto niet kraken want daar vrees ik wel in de toekomst problemen mee. BMW heeft het al vlaggen trouwens: hackers konden via de smart phone optie waarmee je parameters in de auto kon opvragen en wijzigen een lek gevonden en konden op die manier de auto probleemloos open krijgen.
Vermits meer en meer functies aan zo'n 4G verbinding gaan gekoppeld worden en er zelfrijdende auto's gaan komen, moet er maar 1 gek zijn om heel zware gevolgen te hebben.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Joske »

Ge gaat altijd een minderheid hebben die gaat proberen uw systeem te hacken.
Mijne collega (die op zelfstandige basis voor ons werkt als t nodig is) heeft een certificaat van ethisch hacker, software bedrijven zouden daar meer gebruik van moeten maken.

En gelijk nen auto tegenwoordig vol sensors zit (zelfs ne de simpelste smartphone heeft al bewegingsensoren) kunt ge toch perfect van t moment dat de auto in beweging is bepaalde functies uitschakelen.
Ik gebruik, als ik eens ne keer ne gps nodig heb, de Waze App, daar kunt ge dus geen adres ingeven tijdens t rijden (tenzij ge hem wijsmaakt dat ge passagier zijt).
T bestaat allemaal, ik snap nie dat elke autoconstructeur t warm water telkens opnieuw probeert uit te vinden.

Beter goed gepikt dan slecht zelf uitgevonden, en met veel systemen in ne auto geldt spijtig genoeg t laatste. :oops:

En die kosten voor dataverbinding, tja, een beetje data-abo bij mobile vikings is 12€ voor 2GB, daar kunt ge al ettelijke uren spotify mee streamen hoor.
(ik kom op een maand vlot toe met mijn 1GB die mijne baas betaald)
Da s nie de autoconstructeurs hun schuld dat de mobiele operatoren in dit apenland woekerprijzen hanteren voor mobiele communicatie.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door jurgen_s »

als ge kijkt naar wat bmw doet: gps via googlemaps. wie dat veel gebruikt gaat toch veel dataverkeer hebben en voor ge het weet ook wat roaming kosten betalen in het buitenland. Dan nog facebook, dan nog appjes downloaden, streaming en ge zult rap een groter data-abonnement moeten nemen.
Dat ze het warm water niet telkens opnieuw moeten uitvinden is juist. Maar iedereen wil voor de één of andere reden blijkbaar uniek zijn in zijn oplossingen naar zijn klanten toe. Ik blijf het bizar vinden waarom men niet gewoon zijn tablet in de auto kan vastmaken en dat die dan dienstdoet als functioneel scherm. Kan toch ook niet zo moeilijk zijn om te integreren in een auto. Een software-update wordt dan ook makkelijker om te doen: tablet aan de pc hangen in de garage of thuis en hup gebeurd.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Lander »

Gewoon een systeem dat op Android draait. Een layer erover met een persoonlijk suasje. Als data voorziening wifi, dan kan je van je smartphone een hotspot maken en de auto laten verbinden ( enkel als jij dat wil) of via het thuis wifi netwerk als je thuis staat.

Kaartmateriaal kan je dan thuis inladen (dit gaat met google maps) of alleen als jij dat wil.

Het probleem dat je hebt met eigen tablet vastklikken is de specs van die tablet. Je hebt honderden merken en formaten... De ene al wat krachtiger dan de andere. Stel dat Piet die geen geld wil geven aan een ipad of Samsung Galaxy tab 3, zijn Lenco van 100 euro verbind en die blijft meer "hangen" dan hij werkt, wie zijn schuld is dat dan in de ogen van Piet? Juist de automaker, nt hij die te gierig is.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Darl'mat »

Afbeelding

208 GT-line 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door jurgen_s »

dat gaan ze hopelijk doorvoeren op heel het gamma
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 208 van scoops-shops tot Product

Bericht door Darl'mat »

Als ze verstandig zijn ook op de vierdeurs.
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”