advertentie Le Vin du Bâché reclame

gino 205 rallye en 106 gti

Trackcars, rallywagens, maar ook de rallyes op de weg

Moderator: P-unit

gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

maandag den 22e is het D-DAY :!:
dan gaat hij naar de tesbank om afgesteld te worden :D

vandaag is rondgebeld en ontdekt dat de naftpomp massa-geschakeld wordt via de ecu (dat ik hier zelf niet aan gedacht heb :roll: ). dus dat even aangepast en nu werkt het :D
vandaag eveneens nieuwe cardanassen besteld en al eentje gemonteerd.

de komende dagen nog een paar dingen aan doen en dan staat hij klaar om terug op de baan te komen :D
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

enja , vandaag was het dus zover

in nederland aangekomen met een auto dat zelfs nog niet op zichzelf kon blijven draaien en dus ook in totaal maar 5 minuten thuis heeft gedraaid.
en na ongeveer anderhalf uur draaide hij al ongeveer normaal op ralentie.
maar de motor begon stillaan olie te lekken , langs het kleppendeksel , daarna langs de distributiekap , langs het carter , .. :?

overal waar vloeibare pakking was gebruikt om af te dichten begon hij te lekken.

de motor moet dus terug open en met andere vloeibare pakking in elkaar gestoken worden.
maar aangezien het ver rijden was naar de testbank, wou ik toch nog ff verder gaan , zodat hij toch al wat normaal kon draaien.

dus na ongeveer 3 uur de eerste testrun , resultaat: 138pk op 6000 toeren, daarna gaf de krukassensor geen signaal meer :?
dus nog eens geprobeerd , en exact hetzelfde , vanaf 6000 toeren viel het signaal van de krukassensor weg.
en deze laatste run was net eentje teveel , de olie liep er langs het carter uit en het was dus gedaan voor vandaag.

morgen gaat de motor terug open, het probleem met de krukassensor proberen op te lossen, en dan binnenkort terug naar de testbank rijden voor de finishing touch te leggen aan de programmatie van de ecu.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Pff das tegenslag... altijd klote. Dan zet je je zinnen erop slaat het volledig tegen... :( Maar 2de keer, goeie keer? :)
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

ja , 2e keer zal het al wel wat beter moeten gaan :). mijn doel was 160pk , en ik denk dat het zoiets ongeveer wel kan worden. op 6000 toeren had hij al gedaan , dus nog 1500 toeren te gaan :D
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Wa olie zat er dan op ?
The one and only 205 guy...
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

gewoon 10W40, maar toen ik de olie afveegde, kon ik de vloeibare pakking er mee afvegen :?
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Ah zo...
The one and only 205 guy...
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

gisteren een volledige dag gewerkt om de motor terug goed te krijgen.
en hij lekt geen olie meer nu :D.

ook een andere krukas sensor gestoken en mijn bedrading verandert ( ik had de bedrading van de krukassensor met in elkaar gedraaide kabels gedaan , en heb het nu verandert naar een kabel met afscherming).
en hij gaat nu wel door tot 7500toeren.

juist nog 1 probleempje nu , ik hoor nog een tikkend geluid van onder het kleppendeksel, dus waarschijnlijk een klepstoter dat kapot is , of geen olie krijgt ofzo :?

binnenkort zien dat ik dat nog kan oplossen en dan kan hij terug naar de testbank.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

die tik gaat er mss nog uit als hij eens goed warm geweest is :? :wink:
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

ik vrees ervoor , ik heb er nu toch al een paar keer mee gereden , en het is nog altijd duidelijk te horen. dus vant weekend mag hij nog is open.

hoe kan ik eigenlijk zien welke stoter er juist versleten is? ik heb al is iets gelezen dat ge het merkt doordat ge deze dan kunt indrukken, maar meer weet ik er ook niet over :?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

ja normaal pompt dat zijn eigen op door den olie druk, daar kan in principe enkel olie in, en dan worden die "dikker" zodat de klepspeling 0 blijft

zou er gewoon nieuwe in zetten, want welke van de 16 is het he :wink:
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

ja idd , ik kan gokken en hopen dat ik de juiste vervang , ma das misschien niet direct het beste plan :P .

morgen is opzoeken wat nieuwe kosten. als het te duur is , zullen het de klepstoters van mijn vorige motor worden die erin komen.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

ge moet die dan wel eerst leeg "kloppen", dus op een harde ijzere werkbanl ofzo, de klepstoter vastnemen en heel hard met de open kant op de tafel slaan, dan komt het stoterke en de veer eruit, en kunt ge alle olie eruit halen.
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

mja , het zullen zowiezo al geen nieuwe worden , anders gaat het wat te duur worden :?

en waarom moet ge dat juist doen , die leeg kloppen ?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

omdat als ge er van ne andere motor inzet, en die kleppenspeling zou groter zijn (dus klepstoter heeft zich te groot gemaakt) blijft u klep een beetje openstaan

de olie kan er in maar niet terug uit he :wink:
an als die leeg zijn moet die zich helemaal terug oppompen en zo de speling na wat draaien van de motor, de speling wegwerken
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot in de Sport - Peugeot dans le Sport”