Pagina 1 van 1

heb hem gezien.

Geplaatst: ma 07 nov 2011, 12:31
door peugeot-gek
heb de ion gezien in irl,man zoveel geld voor zijn klein wagentje.

Zou het daar niet voor over hebben om zo wagen te kopen.


greetz :wink:

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: di 15 nov 2011, 14:09
door PUG(z)OT
heb er in gereden, is idd veel geld maar het doelpubliek is ook niet jan met de pet :)

bij ons in de garage staan er 2 in wit nacré, alu velgen, radio mp3 met usb en bluetooth, airco... en dat alles in een mooi zwart gelakte middenconsole... is een pak beter afgewerkt als de mitsubishi :shock:

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: di 15 nov 2011, 16:11
door Axel
Op 't werk hebben ze er 4 rondrijden van het zustermerk Citroën. Nie echt mijn ding.

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: di 15 nov 2011, 19:02
door PUG(z)OT
btw achtertractie, veel koppel maar no burn outs :mrgreen:

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 12:11
door Taz Devil
Waar zijn die informatici om ervoor te zorgen dat dit wel gaat? :p

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 13:30
door jurgen_s
ik denk dat de tandwielverhoudingen hiervoor de schuldige zijn

de dag dat zoiets uitkomt met een versnellingsbak... :mrgreen:

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 13:33
door JordiC
er staat een artikeltje over de ion in een boekje van Electrabel.
een fiere eigenaar die zijn verhaal doet

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: do 17 nov 2011, 15:46
door Taz Devil
Ik weet niet dat de tandwiel verhoudingen hiervoor schuldig zijn. Een electromotor zijn vermogen regelen via de esp/abs sensoren is kinderspel tov een verbrandingsmotor.
Oh hij gaat sneller wille rondraaien dan de niet aangedreven wielen. wups wat minder vermoge op die motor.

Is die Ion met 2 electromotoren, 1 voor elk wiel zoals bij een heftruck? Of 1 grote motor die via cardans de beide wielen aandrijft? In het eerste geval is een versnellingsbak niet echt mogelijk. En in het 2de geval heb je meer wrijvingsverliezen omdat ge met veel meer onderdelen zit.

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: do 17 nov 2011, 16:02
door jurgen_s
't wel geen echte versnellingsbak worden, maar eerder een variomatic.

En de tandwielverhouding speelt echt wel mee. Dat spel moet zonder versnellingen tussen den 0 en ik weet niet hoeveel km/h kunnen rijden. Zie naar de snelheidsrecord van vorig jaar (of daarvoor) met de electrische peugeot op de nurburgring. Wou die sneller gaan moesten ze een andere tandwielverhouding steken, maar ging de optrektijd van 0 tot 100 km/h erop achteruit.

Ze zullen trouwens wel moeten met een soort van versnellingsbak moeten afkomen. Net bij hoge snelheden omdat de electromotor te hard moet draaien verbruikt die teveel stroom.

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: do 17 nov 2011, 17:23
door Darl'mat
Volgens mij gaat het model vervangen worden voordat de produktie is uitverkocht.

Re: heb hem gezien.

Geplaatst: do 17 nov 2011, 19:55
door Joske
Moet zowiezo want hoe meer toeren een elektromotor maakt hoe minder koppel hij heeft. Dat is het grote nadeel van een elektromotor. Max koppel bij 0 omw/min, en dan in dalende lijn.