advertentie Le Vin du Bâché reclame

vraagje over wisseling van motor

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Bramm
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 01:19

vraagje over wisseling van motor

Bericht door Bramm »

Hallo,

Excuses voor de misplaatste post, ik weet dat dit bij technische vragen moet, maar ik kan daar geen onderwerp openen. Mijn excuses.hiervoor!

Ik heb een Peugeot 206, 1.4 HDi - bouwjaar 2003 en onlangs hebben m'n vader en ik een Peugeot 206 XS, 2.0 HDi - bouwjaar 2003 gekocht (beiden zijn diesel). Die XS is aangekocht voor eventuele reserve onderdelen. Nu ik weet dat die XS een zwaardere motor heeft, zou deze in mijn 1.4HDi geraken? Ik ben jammer genoeg echt geen kenner op dit gebied...

Alvast bedankt!

Mvg
Bramm
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door Joske »

Hallo, en welkom hier.

Ja, dat zal wel passen. Nee de ombouw zal niet simpel zijn. Nee, dat mag hier in België niet.

ALS ge da zou doen moet ge denk ik alles van de ene naar de andere bouwen, motor, elektronica,...
Bramm
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 01:19

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door Bramm »

Thanx voor de snelle reactie!
Dus als ik het goed begrijp dan zal het niet echt simpel zijn om alles over te zetten?
Zijn er eventueel nog opties om mijn peugeot te 'upgraden'? Zou graag wat meer pk's onder me gat willen zonder dat het echt serieus veel geld kost :p Ik ben al gaan horen voor een sportfilter die je niet elke keer moet invetten, maar had al gehoord van een collega van me vader dat ie met zo een sportfilter z'n motor kapot had gereden o_o ik weet nu wel niet in hoevere dat kan haha :P
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door jurgen_s »

chiptuning is dan de enige weg.

Joske heeft zelf een 206 met 1.4 hdi gehad die was upgegraded tot 90pk. En die heeft daar toch een heel eind mee gereden.
Bramm
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 01:19

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door Bramm »

Ok bedankt!

Klopt dat verhaal dan? Dat je met een sportfilter je motor kan 'kapot' rijden dan? :shock:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door jurgen_s »

ik rijd er al 130.000 km's mee
Bramm
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 01:19

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door Bramm »

Haha dan zal het vast wel aan hem gelegen zijn :P

Thanx voor de antwoorden!!
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door Joske »

Klopt wel voor een deeltje.
Sommige diesels zijn er gevoelig aan, maar dat heeft vooral te maken met de olie van zo een filter die zich kan vastzetten op de luchtmassameter waardoor die in de fout of kapot gaat.

Idd mijn 1.4 was gechippt tot 90pk en 200Nm.
Als ge zorgt dat ge alles mooi warm rijd gaat da goed. [emoji4]

T maximum koppel kwam wel nie meer vrij bij 1700rpm maar bij 2100rpm om de koppeling een beetje te sparen. [emoji4]
Bramm
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 01:19

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door Bramm »

Okay, bedankt joske :)
Zou dat wel graag doen die chiptuning, het is niet goedkoop en weet niet of het verstandig is om dat bij een 12j oude 206 nog te doen. Zou dat eerder op m'n volgende auto laten doen binnen een paar jaar. Ik had wel al eens ern sportfilter opgezocht voor m'n 206 en ik vond eentje waarbij het niet ingevet moest worden etc. zou dit dan niet beter zijn?

Over deze filter heb ik het:

Welke voordelen biedt een Pipercross luchtfilter nu precies?

Wel 30 tot 40 % meer luchtopbrengst dan met een originele papieren filter .

Bijna alle grote fabrikanten van sport filters maken gebruik van een meerdere lagen filter. Door de meerdere lagen dient de filter flink met olie behandeld te worden om wrijvingen te voorkomen. Gebruik van olie bij een luchtfilter werkt zoals bewezen toch niet zo goed en heeft totaal geen meerwaarde bij het ontwerpen van een filter.

Pipercross werkt hier dus niet mee maar werkt met een speciaal ontwikkeld voor Pipercross meerlaagse polyurethaan composiet. Alleen dit materiaal en de bijna 30 jaar ervaring in de ontwikkeling maakt de grondslag om een olievrije sport filter te maken van de hoogste kwaliteit die zowel het maximale koppel leveren en een optimale verbranding van de ingespoten benzine, diesel produceren .
Pipercross levert:

• Aluminium structuur met een epoxy deklaag •
Special katoenen gas (speciaal katoen voor maximale duurzaamheid en sublieme prestaties)
• Rubberen structuur dat in één enkel stuk zonder gelaste verbindingen is gemaakt (geen hard plastic zoals andere luchtfilter merken)
• Een filter die NIET ingeölied hoeft te worden.
• Een sportfilter die niet word aangetast door vocht, zelfs als de filter helemaal nat geweest is.
• Minder brandstof verbruik door een optimale verbranding.
• Geen dure vervangingsfilters bij kleine en grote beurt.
• Vervormt nooit zoals bekend probleem bij andere merken
• Levenslange garantie

Deze filters komen ook in uw bestaande luchtfilterhuis ter vervanging van de originele papierfilter. Dit resulteert in een vel directer gasrespons, meer trekkracht en vermogen en een perfecte verbranding. Zeer geschikt in combinatie met Chiptuning
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door PUG(z)OT »

Wat is er mis met die XS? je hebt hem gekocht voor onderdelen, maar kan je niet beter dan met de onderdelen van je 206 1.4 je XS aan het bollen krijgen en deze inschrijven, is mindermoeite voor meer pk's en je bent in orde mt verzekering en dergelijke ;)
Bramm
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 01:19

Re: vraagje over wisseling van motor

Bericht door Bramm »

Dat zou idd veel moeite schelen maar er zijn al een paar onderdelen van mijn 206 herspoten in een ander kleur en die XS is 3-deurs (en ik haat 3-deurs :$). En bij die XS is er ook schade = meer werk en tijd nodig. Plus sinds vandaag zit er al een nieuwe grondlaag op m'n 206, dus kan moeilijk zeggen dat ik de XS wil ipv de andere 206 :p
Plaats reactie

Terug naar “20x”