advertentie PDK Pallets reclame

hoog verbruik 208 12 vti

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
pathai
Berichten: 2
Lid geworden op: do 08 nov 2012, 09:32

hoog verbruik 208 12 vti

Bericht door pathai »

hey,

Sinds een week of 2 rijd ik nu met mijn 208 12 vti . ik ben zeer tevreden over het rijden met deze wagen . Enkel het verbruik ligt momenteel aan de hoge kant, ik zit na 500 km op een gemiddelde van 6,8 / 100 km en dit met een rustige rijstijl om de wagen in te rijden . Van deze 500 km zullen er ongeveer 200 km op de snelweg bij zijn . Zal dit verbruik nog zakken ???
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: hoog verbruik 208 12 vti

Bericht door jurgen_s »

valt precies toch nog goed mee voor een benzinemotor. Je moet er natuurlijk niet op hopen dat je ooit de normverbruikcijfers gaat halen die de constructeurs tegenwoordig publiceren. Tenzij je er 37seconden over wil doen om van 0 naar 100 te rijden, dan zijn die cijfers wel te halen.
Het verbruik gaat nog wel iets zakken, maar verwacht niet dat het liters gaan zijn. Het zullen eerder een paar tienden van een liter zijn.
Grootste factor blijft gij zelf natuurlijk. Uw rijstijl bepaalt in grote mate het verbruik van de wagen en daar zult ge mits moeite te doen nog wel wat kunnen aan doen. Maar dat gaat natuurlijk ook ten koste van de rijbeleving. Verwacht niet veel rijplezier meer als je continu op het verbruik moet zitten te letten.
Heb je geen foto's van je bolide? Je mag hier steeds een topic aanmaken in het desbetreffende subforum ;)
pathai
Berichten: 2
Lid geworden op: do 08 nov 2012, 09:32

Re: hoog verbruik 208 12 vti

Bericht door pathai »

ik ben mijn rijstijl nu wat aan het aanpassen en probeer altijd tegen de 2500 toeren te schakelen . Hiervoor heb ik 8 jaar met een vw golf 1.9 tdi gereden en deze mocht gerust in hogere toeren komen . Het is wel een beetje inboeten aan rijplezier maar het zal wel wennen na verloop van tijd maar voor de rest een heel vlotte en complete wagen . Zal er is enkele foto's van maken en hier posten .
Laatst gewijzigd door Joske op do 08 nov 2012, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
207Urban
Berichten: 49
Lid geworden op: do 20 sep 2012, 19:56
Locatie: Beveren-Leie

Re: hoog verbruik 208 12 vti

Bericht door 207Urban »

Ik heb ook een benzine motor, maar tis een 1.4 en het verbruikl valt goed mee hoor. Maar je vergelijkt appels mee peren hé. Een 1.9 TDI golf is een zuinige auto, maar je het echt niet vergelijken met de motor die je nu hebt. Een golf rijd leuk, maar een peugeot benzine motor is ook heel plezant zelle.
Plaats reactie

Terug naar “20x”