advertentie Automotive Group reclame

vraagjes over peugeot 207 1.6 hdi van 2006

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
peugeot 207 hdi
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 20:07

vraagjes over peugeot 207 1.6 hdi van 2006

Bericht door peugeot 207 hdi »

Hallo

Ik had enkele vragen over een peugeot 207 1.6 hdi van bouwjaar 2006

1) wat betaalt je aan taks voor deze wagen
2) hoeveel bedraagt de verzekering ongeveer met welke bonus malus?

3) de wagen dat ik wil kopen had duidelijk er een dumpvalve opzitten lijkt me en heeft deze plaats waar deze zat terug toe gemaakt met een kleine flexibele buis nu ik heb op de motorkap langs de binnenkant gekeken en die is een beetje zwart op de plaats waar die flexibel zit is het nu best dat ik terug voor een origineel stukje ga kijken of kan dit voor wat tijd geen kwaad ?
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: vraagjes over peugeot 207 1.6 hdi van 2006

Bericht door Big-J »

peugeot 207 hdi schreef:

1) wat betaalt je aan taks voor deze wagen?
Dat kan je hier berekenen met de gegevens van de wagen (even Google gebruiken en je weet alle nodige gegevens):
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... tml#/q/top
peugeot 207 hdi schreef:
2) hoeveel bedraagt de verzekering ongeveer met welke bonus malus?
Dat moet je zelf gaan vragen bij jouw verzekeraar, dat kunnen wij niet zeggen. Elke verzekeringsmaatschappij werkt anders, en het hangt allemaal af van verschillende factoren (leeftijd, waarde auto, reeds verzekerd bij desbetreffende verzekeraar, enz...).
peugeot 207 hdi schreef:
3) de wagen dat ik wil kopen had duidelijk er een dumpvalve opzitten lijkt me en heeft deze plaats waar deze zat terug toe gemaakt met een kleine flexibele buis nu ik heb op de motorkap langs de binnenkant gekeken en die is een beetje zwart op de plaats waar die flexibel zit is het nu best dat ik terug voor een origineel stukje ga kijken of kan dit voor wat tijd geen kwaad?
Een dumpvalve op een diesel lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dat niet werkt (diesels hebben geen gasklep).
Dat zal waarschijnlijk een "fake" dumpvalve geweest zijn die enkel het geluid nabootst ("Vent to atmosphere"), ofwel iemand die gewoon een dumpvalve op een ontluchtingsdarm heeft aangesloten (wat dus helemaal niet werkt).
Ik kan nu niet precies uitmaken wat je bedoeld met een flexibel en dat het zwart ziet, misschien dat er wat olieresten of ontluchtingsgassen door de dumpvalve gegaan zijn (omdat het dus verkeerd aangesloten was) wat niet zoveel kwaad kan.
Misschien even een foto hiervan posten, dat brengt meer duidelijkheid.
peugeot 207 hdi
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 20:07

Re: vraagjes over peugeot 207 1.6 hdi van 2006

Bericht door peugeot 207 hdi »

Misschien een hele domme vraag maar weet het niet,

Ik ga men nummerplaten behouden van men vorige wagen die 2 kaarten bij de platen moeten deze bij men platen blijven of bij de auto die ik ga inleveren ? En is het voldoende om mijn verzekering het nieuwe inschrijving formulier door te sturen via email zodat ze mij een nieuwe inschrijving kaart toesturen die bij de wagen/platen hoort?

Weet het echt niet :cry:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: vraagjes over peugeot 207 1.6 hdi van 2006

Bericht door Joske »

Uw verzekeraar eens bellen, die weet dat normaal allemaal wel.
Ik denk als ge ne andere auto op uw zelfde platen inschrijft dat die papieren vervangen worden.
Jarno
Berichten: 872
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 15:12
Locatie: Tienen

Re: vraagjes over peugeot 207 1.6 hdi van 2006

Bericht door Jarno »

die 2 gele documenten moeten afgegeven worden als je uw auto overlaat/verkoopt.
anders kan die niet opnieuw ingeschreven worden.

Bij Ethias kan je het nieuwe inschrijvingsformulier gewoon inscannen en doormailen.
denk dat dit van maatschappij tot maatschappij afhangt.
perso platen moeten dan weer wel met origineel formulier gedaan worden
Plaats reactie

Terug naar “20x”