advertentie All about details reclame

207 1.4Hdi HELP ! probleem toerental, bijregelen, wat ??

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
stevn
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 sep 2016, 19:51

207 1.4Hdi HELP ! probleem toerental, bijregelen, wat ??

Bericht door stevn »

Beste Forumgangers,

Ik heb een 207 van 2007, een 1.4HDI 75pk, die door eens te hoog in toeren te gaan steeds stilviel, moeilijk wou starten, bleek dit de volledige SPAGHETTI bedrading te zijn waar een gaatje in was waar ook zo die dieselpompje aanhangt.

Hiervoor ging de auto binnen en werd dit gerepareerd. Echter eens uit de garage was de auto nog niet volledig gemaakt, .... en nu komt het!


De auto draait wanneer hij koud staat, perfect. waarschijnlijk door de choke. en draait hier een 900toeren volgens de wijzer. Nu eens hij warm staat, daalt het stationair toerental naar 600 waardoor hij een pompend toerental gaan aanhouden van 600-700 en hoor je dus CONSTANT vroem-vroem-vroem.

De motor geeft geen enkele foutmelding!
Ook niet bij uitlezing..

Ik had gebeld naar de garage, en die zeiden:
1st : Dit zou weggaan na een tijdje, dit kwam nog door overgebleven lucht in de vervangen darmen.

erna : aangezien er geen lampen branden mocht ik hiermee (ondertss 6000km al) verderrijden tot volgend onderhoud, kon geen kwaad zeiden ze en aangezien ze het toerental niet kunnen bijregelen (is dit waar??) zouden ze de volgende keer de EGR-klep veranderen. maar ik heb zo het gevoel dat ze het zelf niet weten (door ontbreken foutmeldingen) en dat dit veel vervangstukken zal kosten 'terwijl ze proberen'


ERKENT iemand dit probleem en geeft de oplossing?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 207 1.4Hdi HELP ! probleem toerental, bijregelen, wat ??

Bericht door PUG(z)OT »

toerental kan je idd niet regelen

slecht lopen kan vele oorzaken hebben, luchtmassameter, een injector die aan het sterven is...en idd ook een EGR klep die moeilijk doet
stevn
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 sep 2016, 19:51

Re: 207 1.4Hdi HELP ! probleem toerental, bijregelen, wat ??

Bericht door stevn »

PUG(z)OT schreef:t luchtmassameter, een injector, een EGR klep
En dit kan het allemaal zijn ZONDER:

-aanduidingsmelding(lampje) want zelf bij een kapot licht geeft hij al melding!

-enkel bij warmstationair en dus niet als koud staat!

-de motor NOOIT stilgevallen gedurende die 6000km, ik veronderstel als je een stervende injector hebt dat dit wel zou gebeuren. Of dat het toch slechter wordt!

-Er is ook geen enkele verandering qwa verbeter of verslechtering, het is 1en hetzelfde probleem dat zich nu reeds 10mnd en ondertss 7000km voordoet!


dat zou ik raar vinden.......
stevn
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 sep 2016, 19:51

Re: 207 1.4Hdi HELP ! probleem toerental, bijregelen, wat ??

Bericht door stevn »

Misschien nog enkele bemerkingen:

- Als men de auto in 1ste versnelling, stationair laat draaien gebeurd dit dus met lichte versnellingen elke seconde wanneer de auto zijn toerental verhoogd.
Bij de toerentalverlaging lijkt het inderdaad of de mazout 1seconde was weggevallen.
Anderzijds in 2de stationair vooruit laten lopen, is het toerental miniscul lager doordat de auto iets meer moeite doet maar dan rijdt hij eigenlijk VLOT zonder de schokken/versnellingen/toerentalverhogingen


- Als men de gaspedaal dus lichtjes induwd tot wanneer het toerental 750-800 is. draait hij MOOI tot wanneer men de gaspedaal lost uiteraard.


- Het pompend stationair toerental is sterk genoeg, men kan zelf in tweede of derde vertrekken zonder stil te vallen.
Plaats reactie

Terug naar “20x”