advertentie Automotive Group reclame

2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Het werd dringend tijd dat ik de wagen iets uitgebreider voorstel dus bij deze...

Desondanks de eerste inschrijving pas in 2009 gebeurde is ze al een jaartje ouder. Voorzien van een 1.6 THP motor met 150pk en een RC interieur voldeed ze in het wit volledig aan mijn wensen. Op de teller stonden dan wel al 76000+ km maar daar viel mee te leven.
Bij aankoop zag ze er al uit zoals op de foto; voorzien van carbonlook velgen en een KW verlaging, een zwartgelakte voorbumperinzet, carbonomranding van de mistlichten en enkele carbon details in het interieur.

Afbeelding

Afbeelding
Gezien ze gekocht werd zonder keuring ( voor verkoop ) moest ze deze nog ondergaan. Daar wezen me er vriendelijk op dat ze 1 cm te laag lag ( bij onze Waalse vrienden zijn ze blijkbaar iets soepeler dan in Vlaanderen ) maar voor de rest was alles in orde... niettemin afgekeurd dus :-(
Jammergenoeg was deze luttele cm niet het enige, mijn garagist stelde onmiddellijk vast dat één van de achterste veren stuk was en de andere drie volledig verroest waren ergo nieuwe veren besteld bij KW.
Bij het verwijderen van de veren wou ik meteen de koe bij de horens vatten, maw de remklauwen spuiten en de achterste remschijven vervangen daar deze ook met het roestmonster te maken hadden. Bij het verwijderen van de remklauwen achteraan werd er dan meteen nog een schepje bovenop gedaan: de rubbers waren gescheurd en gezien er geen reparatieset bestaat voor deze werden er dus ook nieuwe besteld en werden ze allemaal in het rood gespoten

Afbeelding

Het linker voorlicht kreeg te maken met damp die er niet uit wou dus werd de boormachine bovengehaald en na twee gaatjes te boren was dit euvel ook opgelost ( want dit was totaal geen zicht, zie 2de foto ).

Afbeelding

Om het helemaal compleet te maken ging de motor na een kleine 1000km plots over in noodloop B| , blijkbaar was er een bobijn kapot en hadden de bougies ook hun beste tijd gehad dus dan maar meteen 4 nieuwe Bosch bobijnen en 4 NGK ( PLZKBR7B8DG ) bougies gemonteerd waardoor ze nu weer soepel loopt en zelfs iets minder verbruikt ( ook al valt dat niet echt op met mijn rijstijl ) :)... en de chiptuning zal er ook niet veel bij geholpen hebben :D .
Nu is het dus even terug tijd om te sparen want het budget ligt er volledig door na alle onvoorziene voorvallen.
Het volgende op de to do lijst is een BOV van VW ( bestelnr 06F-145-710G ) en een kleppenreiniging ( want bij mijn 307 maakte dit ook een enorm verschil ).

Grt, Pugalicious
Laatst gewijzigd door pugalicious op do 16 nov 2017, 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door jurgen_s »

tof dat ge die zo goed verzorgt!!

knappe verschijning trouwens
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door Darl'mat »

Grondige aanpak, ook mooie wagen.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door Lander »

Die kleppenreiniging is idd geen overbodige stap.
Aangezien de thp rechtstreeks ingespoten is worden die nooit gecleand. Ook al kap je er vanalles bij in.
Hoe ga je het doen? En waar?
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Thanx voor de reacties :)
Ik probeer alles zo grondig mogelijk te doen want half werk is weggesmeten moeite.
Mijn garagist ( Garage De Smet in de Ginste ) heeft een toestel voor de kleppenreiniging, monteren en de motor ondertussen twee uur laten draaien en klaar is kees... en ondertussen wat babbelen over auto's natuurlijk ;) ( bij mijn volgend bezoek noteer ik de naam van het toestel )
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door peugeot-gek »

Zeer mooie wagen, leuk hoe deze verzorgt wordt.

grt
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door Lander »

ja luister eens hoe het juist werkt als je wilt, en in pb mag je de prijs eens sturen... tegen dat ik aan 120.000 km zit wil ik het ook nog eens laten doen.
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Zal ik zeker doen Lander maar dit is pas volgend voor volgend jaar, eerst cadeautjes voor de nieuwjaarsperiode, erna weer voor de 207 ;)
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Ik bedenk net dat ik mijn gat hier nog niet getoond heb dus bij deze...

Afbeelding

en ook meteen ook het interieur

Afbeelding

Afbeelding

en om af te sluiten eentje om mijn vering wat te sparen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pugalicious op do 16 nov 2017, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door Lander »

Oei, ik dacht al dat ik rare dingen ging zien. Maar ziet er mooi uit!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door jurgen_s »

RC uitlaat?
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door GT'tje »

Een heel mooie 207. :Y
Dergelijke versie heb ik nog niet gezien. Mooi 8)
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

@jurgen, inderdaad, maar wel enkel de sierstukken, momenteel nog steeds de originele uitlaatlijn.
@ GT'tje, thanx. Ik doe mijn best om ze uniek te maken. Weet wel niet of dat Peugeot sport labeltje ( in't interieur ) er origineel opzat of als het er opgezet is achteraf.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door Steven »

Of het plaatje in het interieur origineel is weet ik niet, maar het staat hem wel. Carbonnen accenten in het interieur zijn ook knap. Knappe 207 deze! :9~
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Ze komt origineel uit Nederland, is dan even in Wallonië geweest om nu in Vlaanderen te eindigen en telkens werd er een beetje meer Sport van gemaakt, kwestie van niet onder te moeten doen ;) Logo ziet er verzonken uit dus denk dat het er origineel opzat maar durf daar niets op te verwedden :)
Plaats reactie

Terug naar “20x”