advertentie Le Vin du Bâché reclame

De peug 206 JBL van Domi1963 bouwjaar 2005

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: De peug 206 JBL van Domi1963 bouwjaar 2005

Bericht door jurgen_s »

zo'n andere set moet altijd ingeleerd worden

heeft ook te maken met welke opties uw auto heeft of niet heeft tov de auto waar de stuurdoos vandaan komt. Stel dat die airco heeft en die van u niet, dan kan die nieuwe stuurdoos fouten geven daarop.

Heb je de auto nu al eens laten uitlezen sinds de parrot is afgekoppeld?
Domi1963
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 05 jun 2017, 12:44
Locatie: Liedekerke

Re: De peug 206 JBL van Domi1963 bouwjaar 2005

Bericht door Domi1963 »

Neen hij is nog niet opnieuw uitgelezen. Maar ik ben nu 100% zeker dat de parrot de oorzaak was van alle ellende. Voor het verwijderen van de parrot was het een kersrboom aan lampjes die brandden. Nu brand bij het starten van de motor eerst het motormanagement lampje en na een 20 tal km rijden branden plots het airbag lampje, het ABS lampje en het handremlampje. En de kilometerteller en de snelheidsmeter vallen uit... dus het zijn totaal verschillende lampjes die oplichten. Dus ik vermoed dat ofwel de injectiecomputer of de BSI kapot zijn. En die e-bay sets zíjn okazies en dus ingeleerd. Dus juist vervangen indien ik de juiste set vind volgens het 10 cijferig nr welk op de injectiecomputer en BSI staan.
Domi1963
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 05 jun 2017, 12:44
Locatie: Liedekerke

Re: De peug 206 JBL van Domi1963 bouwjaar 2005

Bericht door Domi1963 »

Deze morgen geen trekkracht meer... :-(
De motor draaide maar op 3 poten en stonk geweldig naar benzine.
Ik heb dan de batterij afgekoppeld en de injectiecomputer losgemaakt. En weliswaar er zat één van de drie stekkers geoxideerd op. Ik heb alles gereinigd en ingespoten met contactspray, terug gemonteerd en dan er de BSI eens uitgehaald. Daar zie je uiterlijk niets verkeerd aan en ik durfde hem nog niet open te maken aangezien ik er nog mee moet rijden deze week. Maar ik ga hem toch een dezer eens openmaken om te kijken of ik niets verdachts zie...
Nu juist de passende startset tegen komen op eBay...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: De peug 206 JBL van Domi1963 bouwjaar 2005

Bericht door jurgen_s »

nadat je die met contactspray hebt behandeld, draaide de motor dan terug normaal?
Domi1963
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 05 jun 2017, 12:44
Locatie: Liedekerke

Re: De peug 206 JBL van Domi1963 bouwjaar 2005

Bericht door Domi1963 »

jurgen_s schreef:nadat je die met contactspray hebt behandeld, draaide de motor dan terug normaal?
Ja inderdaad maar de lampjes branden nogsteeds...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: De peug 206 JBL van Domi1963 bouwjaar 2005

Bericht door PUG(z)OT »

ai, controlleer dan ook uw temeperatuursensoren maar eens of daar ook geen oxidatie op zit, en ook de sensor die uit het thermostaathuis komt, laatst ook zo ene gehad, sensor vervangen, nieuwe bekabeling gemaakt tot aan de computer en de computer zuiver gemaakt... maar nog ging af en toe het lampje aan, er was nog geen oxidatie aan de computer het was enkel nog maar vocht... dus ik vrees er ook voor dat je ECU ook zijn beste tijd gehad gaat hebben...
Domi1963
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 05 jun 2017, 12:44
Locatie: Liedekerke

Re: De peug 206 JBL van Domi1963 bouwjaar 2005

Bericht door Domi1963 »

PUG(z)OT schreef:ai, controlleer dan ook uw temeperatuursensoren maar eens of daar ook geen oxidatie op zit, en ook de sensor die uit het thermostaathuis komt, laatst ook zo ene gehad, sensor vervangen, nieuwe bekabeling gemaakt tot aan de computer en de computer zuiver gemaakt... maar nog ging af en toe het lampje aan, er was nog geen oxidatie aan de computer het was enkel nog maar vocht... dus ik vrees er ook voor dat je ECU ook zijn beste tijd gehad gaat hebben...
Ja vrees ik ook voor.
Maar ik had al gemaild naar Bart Ebben de grootste Peugeot en Citroën handelaar in Okazie onderdelen van Nederland maar hij heeft de voor mij nodige ECU/BSI/TRANSPONDER set niet op voorraad. En ik zou niet weten welke andere sets compatibel kunnen zijn met mijn 206 JBL van 2005 met motortype KFW 1.4-8v.
De enige opties op mijn Peugeot zijn manuele airco en eventueel het JBL soundsystem. Maar voor de rest is dat een gewone 1.4 van 55 kw.
Zie onderstaande foto's met de referentienummers van Peugeot van de injectiecomputer en de BSI.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “20x”