advertentie All about details reclame

2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Ochjah, het houdt je van de straat eh. :D
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Vorige week nog even het deurpaneel voor de bestuurdersdeur afgewerkt. Het eindresultaat is niet helemaal naar mijn zin, maar het kan er voorlopig mee door. Ik zal nog wel eens een ander deurpaneel tegenkomen. :)

Eerst allebei de inlegstukken los gemaakt van de deurpanelen:
Afbeelding

Daarna het gat voor het bedieningspaneel gemaakt, maar dit staat eigenlijk te ver naar buiten waardoor je de indruk van de oude handvat nog ziet.
Afbeelding

En in de auto ziet dat er dan zo uit.
Afbeelding

Het kan voorlopig dienen, maar ik houd mijn ogen open voor een vervangend paneel dat wel volledig naar mijn zin is. 8)
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Dries »

Heb je nu aan de bestuurderskant ook een bedieningspaneel zitten voor alle 4 de ruiten dan?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Ik heb het originele bedieningspaneel ingebouwd in het engelse paneel, dus daar heb ik inderdaad de bediening voor alle ruiten en de spiegels. Aan de andere kant, passagiersdeur dus, ga ik een bedieningspaneel inbouwen uit een hatchback, met maar één raamschakelaar, maar da wel op een grote module.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

zotte dinges allemaal :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Het rechtste deurpaneel zit er nog altijd niet in, dat is me toch net iets te koud om nu buiten te doen. Ondertussen wel nog aan een ander projectje begonnen. :D

Ik mis een degelijke armsteun in de CC, maar ik ben geen fan van die aftermarket dingen dus het moest iets origineels zijn. Ik had hier al eens over nagedacht, maar omdat ik nooit van plan ben geweest om het zwart lederen interieur te houden, heb ik er nooit werk van gemaakt.
Het half-lederen interieur dat er nu in zit is wel volledig naar mijn zin dus wil ik hier wel het werk in steken om er armsteunen in te bouwen. :)

Een tijdje terug heb ik op ebay twee zwart lederen armsteunen gekocht zoals die origineel in de vijfdeurs en break varianten van de 307 zitten. De klapzetels van de driedeurs hatchback en de CC zijn echter niet voorzien om die steunen te monteren. Er zit namelijk geen steun op het binnenwerk van de zetels. Dus die moet ik uit een andere zetel halen, inbouwen in mijn huidige zetels, gaatje maken in het leer en dan de armsteunen er in klikken. Simpel. :mrgreen:

Ondertussen heb ik dus een passagiersstoel opgehaald en daar de steun al uitgehaald, ik heb twee zwart lederen armsteunen en ik heb de bevestigingsplaatjes. Alleen nog ergens een goedkope bestuurdersstoel zien te vinden om het plaatje compleet te maken. Ik kan me dus weer enkele avonden amuseren.

De donorzetel waar ik het binnenwerk heb uitgehaald.
Afbeelding

De verzamelde onderdelen.
Afbeelding
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door GT'tje »

Maf ... :lol:
Wel knap dat je dat allemaal zelf doet. :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

GT'tje schreef:Wel knap dat je dat allemaal zelf doet. :Y
Het is van moeten. Ze komen het niet voor mij doen. :mrgreen:

Gisteren nog even het wereldwijde web afgeschuimd en nog een bestuurdersstoel op de kop getikt. Vandaag na het werk snel gaan halen. De bekleding eraf gesleurd en ook daar de steun uitgeboord. Nu heb ik alle delen van de puzzel... nu nog tijd vinden om ze op hun plaats te leggen. :+

Afbeelding

Afbeelding
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Jethro »

Komt weer goed in orde zo te zien!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Het is inderdaad allemaal goed gekomen.

Eerste werk: het rechtse deurpaneel vervangen. De twee deurpanelen in een Cabrio zijn niet symmetrisch, het rechtse paneel heeft origineel een grote handvat. Aangezien ik een interieur uit een Engelse cabrio heb, is het rechtse paneel dus eigenlijk een paneel voor een bestuurdersdeur. Handvat niet aanwezig dus. Die moest ik dus even elimineren. :mrgreen:

Oude situatie:
Afbeelding

Oude steun in de deur:
Afbeelding

Nieuwe steun die ik een paar weken geleden al in huis gehaald had.
Afbeelding

Nieuwe situatie:
Afbeelding

Ik had een tijdje terug ook de raambedieningsmodule uit een sloopauto gehaald, maar de bekabeling daarvan is nog van het oude type.
Ik was eerst van plan om de bekabeling van de raamschakelaar die in de cabrio zat aan die raammodule te solderen, maar ik ik heb uiteindelijk toch gewoon een nieuwe module besteld met het nieuwe type stekker, die is nog onderweg vanuit het verre oosten, dan is dat verhaal ook volledig ten einde. 8)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Tweede werk: de armsteunen monteren. 8)

Eerst de stoel uit de auto gehaald, de bekleding losgemaakt en de ijzeren steunen gemonteerd op het binnenwerk. Daarna een gat in de bekleding gemaakt (wel even de billen dicht gepitst, want daar heb je natuurlijk maar een kans. :mrgreen:) en dan de plastic beugel er in geklikt. Appeltje-eitje. 8)

Afbeelding
Afbeelding

Zelfde procedure toegepast op de andere stoel:

Afbeelding

En allebei de stoelen terug in de auto geduwd.
Afbeelding
Afbeelding

Comfort alom. 8) Of zoals Jeremy Clarkson zou zeggen: "Behold my genius" :mrgreen:
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Dries »

Ferm gedaan Steven [emoji122]
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Lander »

Super gedaan! Echt chapeaux... Als ik mijn interieur wil veranderen weet ik al bij wie ik moet gaan [emoji50] [emoji2] [emoji2] [emoji106]
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door jurgen_s »

de luxe van een armsteun
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door peugeot-gek »

Ze zeggen altijd "wat jezelf doet doe je meestal beter"

Mooie werken.
Plaats reactie

Terug naar “30x”