advertentie Automotive Group reclame

Audio signaal zoeken om subwoofer in koffer aan te sturen

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
melmaar
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 16:58

Audio signaal zoeken om subwoofer in koffer aan te sturen

Bericht door melmaar »

Hoi,
Wij zijn Paul & Mieke en zijn onlangs trotse eigenaars geworden van:
Paul: (2015) Peugeot 308 DIESEL 1.6 BlueHDi Active STT met 85kw / 116hp
Mieke: (2012) Peugeot 207 cc Diesel 1.6 HDI
Paul heeft tevens zijn (2007) Peugeot 207 Diesel 1.4 HDI met 90.000 km op teller behouden en wordt nu gereden door zoon Maarten.
Nu hebben wij een klein vraagje: In de 207 van paul had hij een volledig muziek installatie in het koffer ingebouwd dat heel de koffer ruimte in beslag nam. Mits extra bedrading aan te schaffen lukt deze ombouw. 2x per jaar even de originele radio erin voor de klok juist te zetten (10min werk) en klaar
Nu zou Paul graag in zijn 308 enkel een subwoofer in de koffer ruimte willen bouwen. Bij de dealer gaan horen ivm Uitgang voor een audiosignaal. Zitten helaas nog steeds te wachten op hun antwoord en vermoedelijk gaat er geen audio out op de boordcomputer zitten.
Kunnen wij ergens een aftakken van een audio signaal om de versterker aan te sturen voor de sub? ( wij hadden mogelijk gedacht aan de achter deuren om signaal af te takken, en er een signaal splitter met max output van 1.4v er tussen te zetten Maar weten niet of dit mogelijk is.) De signaal splitter hebben we al toegepast in andere wagens , daarom weten we dat het kan en werkt.
We zouden het leuk vinden mochten we er meer info over kunnen bekomen , via de dealer worden we niets wijzer.

Alvast thnx
Grtz Paul & Mieke
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Audio signaal zoeken om subwoofer in koffer aan te sture

Bericht door Joske »

Welkom hier.

Ik ben al een tijdje niet meer heel actief met car audio bezig, maar volgens mij bestaan er line-converters die het 'gewone' signaal naar de luidsprekers omzetten in een RCA signaal.
Afbeelding

Alleen hoe dat dan allemaal juist zit met de filtering van de juiste frequenties enzo... :oops:
keen51
Pug Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 21:25

Re: Audio signaal zoeken om subwoofer in koffer aan te sture

Bericht door keen51 »

Als je met zo een splitter werkt en het dient enkel voor een sub dan moet je ervoor zorgen dat je een low range oftewel een full range signaal kan aftakken en meestal kan je wel een full range signaal vinden in de speakers van de achterdeur. Ik heb dit zo gedaan met men 607 in der tijd en dat speelde wel lekker :-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
melmaar
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 16:58

Re: Audio signaal zoeken om subwoofer in koffer aan te sture

Bericht door melmaar »

Hoi Keen51,

Had ook gedacht het signaal uit de achterdeur te halen. Bij de 207 hebben we een een behoorlijk stroomkabel rechtstreeks van de batterij laten vertrekken naar de koffer en konden we het output signaal van onze pioneer gebruiken en cinch kabel naar de koffer gelegd. Hadden aan dealer gevraagd of erop de huidige radio ( tablet) ook een audio output zat , maar dit blijkt een raadsel te zijn. anders kondenwe ook een cinch tot in de kofferbak leggen. beste oplossing denken tot die van de achterdeur nemen.
keen51
Pug Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 21:25

Re: Audio signaal zoeken om subwoofer in koffer aan te sture

Bericht door keen51 »

Ja zolang ze niets met zekerheid kunnen zeggen over een output aan de radio lijkt me best om af te takken daar aan de deur :-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
keen51
Pug Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 21:25

Re: Audio signaal zoeken om subwoofer in koffer aan te sture

Bericht door keen51 »

Is het ondertussen gelukt?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “30x”