advertentie All about details reclame

Ervaringen motor 1.2 130 pk in combinatie met automaat

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Howy
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 09 mei 2018, 16:11

Ervaringen motor 1.2 130 pk in combinatie met automaat

Bericht door Howy »

Hallo P. rijders.
Ik ga eerlijk zijn, ik ben eigenlijk Opel rijder en wil me misschien een Grandland X aanschaffen. Nu zit de vermelde motor ook in jullie 3008 modellen dacht ik en wagens zijn vergelijkbaar. Is de motor niet te zwak voor zijn gewicht, ik kan aannemen in de stad o.k. maar mijn grootste schrik is het koppel?
Neen, ik ga niet overschakelen naar P., Rij sinds 1981 met Opel en heb daar mijn redenen voor, altijd Opel boterhammekes gegeten thuis en nog nooit echt problemen gehad. Ik heb er nog niet mee gereden heb hem binnenkort voor enkele dagen te testen, maar ik kijk nu al uit naar jullie ervaringen. Alvast bedankt voor jullie aandacht!
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Ervaringen motor 1.2 130 pk in combinatie met automaat

Bericht door Joske »

Nee. Die 1.2 met automaat is echt een zalige combinatie. Zeker vlot genoeg voor t hedendaagse verkeer.
Ge moet er natuurlijk geen sprintkampioen van verwachten.

Die motor is niet voor niks een paar keer 'engine of these year' geweest.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Ervaringen motor 1.2 130 pk in combinatie met automaat

Bericht door jurgen_s »

koppel is meer dan wat je vroeger had in een golf tdi met 110pk. Dus daarmee zit het wel snor. Met de automaat ga je daar geen last van hebben want die kiest toch altijd de versnelling die het beste bij de inspanning op dat moment past. Bergop gaat die een aantal versnellingen terugschakelen om via hogere toerentallen de zaak toch heel vlot te houden.

wij hebben de motor in een 308 sw steken met manuele versnellingsbak. Bij vakanties is die goed geladen en vier man erin en da's toch geen slome bak dan... ook bergop niet.
Howy
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 09 mei 2018, 16:11

Re: Ervaringen motor 1.2 130 pk in combinatie met automaat

Bericht door Howy »

jurgen_s schreef:koppel is meer dan wat je vroeger had in een golf tdi met 110pk. Dus daarmee zit het wel snor. Met de automaat ga je daar geen last van hebben want die kiest toch altijd de versnelling die het beste bij de inspanning op dat moment past. Bergop gaat die een aantal versnellingen terugschakelen om via hogere toerentallen de zaak toch heel vlot te houden.

wij hebben de motor in een 308 sw steken met manuele versnellingsbak. Bij vakanties is die goed geladen en vier man erin en da's toch geen slome bak dan... ook bergop niet.
Bedankt!
Howy
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 09 mei 2018, 16:11

Re: Ervaringen motor 1.2 130 pk in combinatie met automaat

Bericht door Howy »

Joske schreef:Nee. Die 1.2 met automaat is echt een zalige combinatie. Zeker vlot genoeg voor t hedendaagse verkeer.
Ge moet er natuurlijk geen sprintkampioen van verwachten.

Die motor is niet voor niks een paar keer 'engine of these year' geweest.
Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “30x”