advertentie Automotive Group reclame

Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
DC1991
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 04 mar 2018, 20:17

Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

Bericht door DC1991 »

Hallo,

Ik ga misschien binnenkort een nieuwe wagen aanschaffen, maar ik wou mij eerst eens informeren naar de ervaringen met de peugeot 308 sw gt 205pk.

Zijn er kinderziektes, dingen die je moet op letten, ondervindingen,....

Ik hoor het graag
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

Bericht door Joske »

Nieuw nieuw?
Dan gaat dat wss al de 225pk versie zijn.
308swgt driver
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 mar 2018, 16:42

Re: Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

Bericht door 308swgt driver »

Hallo.

Ik heb een sw gt en is nu bijna 2 jaar oud. Ik ben er enorm tevreden over! Hij gaat zeer goed vooruit en het rijcomfort is super maar ik ga een verlagingssetje zette voor iets meer sportiviteit, vooral voor het uiterlijk hoor dat hij iets mooier ligt in de kas. Ik denk dat je idd de 225 pk al gaat hebben dan maar dat is een automatisch geschakelde en geen manueel geschakelde dacht ik. Dat vind ik wel jammer. Ik heb ook bij br performance een chiptuning laten doen en zit nu op 230pk en 355nm koppel. Ik had 10 pk minder dan ze voorschreven maar wel 15nm koppel meer. Die thp blokken halen hun vermogen niet zei br. Tot nu toe geen problemen met de gt en om de 10 000km op onderhoud dus vroeger gaan dan peugeot zegt is veel beter. Succes!
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

Bericht door Johan D B »

Denk dat je zonder al te grote angst deze als nieuwe kan aanschaffen, de Thp blokken zijn stilaan betrouwbaar geworden. En het zijn wel fijne blokken met een in mijn ogen fraaie loopcultuur, ook het verbruik is best redelijk te noemen. Maar inderdaad een nauwgezet onderhoud volgen zoals hierboven reeds aangehaald, maar dat geldt in feite voor iedere hoogtechnologische motor. Die intervallen zijn ook in mijn ogen te lang, om de 10000 km. is heel wijs!
Verder is de 308 gewoon een fijn ding om mee te rijden en eens je het kleine stuurtje gewend bent vraag je je af waarom in al die andere wagens zo’n kolosale hoepel staat :? . Ik heb dat iedere keer als ik met onze Ds4 op pad ga, nu went dat ook wel terug hoor.
Ik zou niet teveel wikken en wegen, aan iedere auto zitten goed dingen en minder goede. Gelukkig voor Peugeot aan de 308 veel goeds, enkel het infotainment zou voor mij wat beter mogen wat ik dacht op de nieuwe f.l. ook gebeurd is.
Succes met een eventuele aanschaf.
DC1991
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 04 mar 2018, 20:17

Re: Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

Bericht door DC1991 »

Sorry voor de misvatting maar de wagen is niet nagelnieuw.
Het betreft wel degelijk de versie van 2015 met 205 pk
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

Bericht door Johan D B »

En wat is de kilometerstand, verkoop door dealer of particulier, met waarborg?
Weet je meer over de geschiedenis van het voertuig?
Toch geen onbelangrijke details mocht ik tweedehands kopen.
DC1991
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 04 mar 2018, 20:17

Re: Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

Bericht door DC1991 »

Verkoop door dealer. ene is 30000 en andere 36000km
alle 2 met waarborg

en ik informeer trouwens naar de rijervaringen en ofdat de motor van goede kwaliteit is en dergelijke
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: Peugeot 308 Gt 205pk ervaringen

Bericht door Johan D B »

Beetje laat antwoord :| maar indien bij Peugeot dealer dan zit het wel o.k.
De Thp motoren werden in het verleden wel eens getroffen door enige problemen dat is geen geheim, de latere generaties zijn blijkbaar heel wat beter en ik denk dat er met de 2015 versies geen al te grote mankementen meer zijn. Ook al de rest van de 308 is van degelijke kwaliteit, er valt wat aan te merken op de infotainment vind ik persoonlijk maar zaken als afwerking e.d. zijn gewoon prima.
Rijeigenschappen zijn gewoonweg heel erg goed bij de 308 (ook van de andere Peugeots trouwens), ik zou zeggen (als je nog aan het uitkijken bent) ga eens uitgebreid proefrijden zodat je er voor jezelf een beeld van krijgt of het wat voor jou is.
Plaats reactie

Terug naar “30x”