advertentie Automotive Group reclame

RCZ 2012 update to 2013 upgrade and then R version !!

Moderator: P-unit

dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

RCZ 2012 update to 2013 upgrade and then R version !!

Bericht door dreamtraveller »

Hoi,

Pas twee weken eigenaar van een RCZ en hebben al enkele euvels met het middenonsolesysteem;

GPS is al blijven hangen op zelfde beeld en in Duitsland ging ie zeker tien keer vanzelf kompleet uit, scherm en al, blijkt nu dat het in onze garage dat al nog als klacht is binnen gekomen en blijkt aan de software van de stuureenheid van heel da spel te liggen. Heb nog rap contact genomen met PSA Belgium en zo teweten gekomen dat er nog een nieuwere versie is uitgekomen voor onze 2012. Morgennammiddag wordt de update gratis en in garantie gedaan en laat ik mijn vrouw met alle gadgets weer spelen om te zien of er misschien nieuwe dingen te vertellen zijn....

Steve :mrgreen:
Laatst gewijzigd door dreamtraveller op di 21 jan 2014, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door dreamtraveller »

Voila ze, Update met de nieuwste software is al gebakken, zijn hier anders nog mensen die de software update wensen, kan op de Ardennenrit anders de disk meenemen, duurt ongeveer een goed half uur.

Steve :mrgreen:
forget_to_remember_
Berichten: 185
Lid geworden op: do 07 okt 2010, 12:48
Locatie: Mol

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door forget_to_remember_ »

Zijn er zo geen updates voor een 308CC ? Iemand weet van?
Davez996
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 29 feb 2012, 21:33

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door Davez996 »

Hallo,

ik heb ook een RCZ van april 2012 en mijn GPS-mappen zijn toch wel verouderd. Heb jij nu met je update nog situaties waar je GPS niet correct is?

Het is toch wel gek om een GPS in je auto te hebben en dan je smartphone te moeten nemen (google maps wordt continu ge-update) om tot voor de deur te geraken. :oops:

Groetjes
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door RCZ »

Ik heb ook een verouderde versie op de navigatie (zie foto). Ik heb via de nieuwsgroepen aan een nieuwe kunnen komen en ook tevens nieuwe kaarten kunnen downloaden van 2012/2013. Komende week eens proberen te installeren.
Ik hoor ook wisselende geluiden over de volgorde van installeren. Eerst de nieuwe firmware en dan de nieuwe kaarten of juist andersom. Wie heeft hier ervaringen mee?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RCZ op ma 03 mar 2014, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door jurgen_s »

lijkt me logischer te zijn dat je eerst nieuwe besturingssoftware gaat installeren eer je software gaat installeren (de kaarten) welke van deze nieuwe updates gebruik maken. Maar kom, logica is soms ver zoek in het land van informatica...
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door RCZ »

Jurgen, dit leek mij ook een logische volgorde maar ik heb op div buitenlandse fora gelezen dat je het beste eerst de nieuwste kaarten kon installeren en dan pas de laatste firmware.
Bij enkele RCZ rijders in de UK vroeg de installatie van de kaarten om een password nadat zij eerst de nieuwste firmware erop hadden gezet. Andersoms kregen zij deze melding niet. Dus vandaar mijn vraag ;)
Nogmaals, ik zou ook eerst de firmware erop zetten en dan de nieuwste kaarten.
dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door dreamtraveller »

Davez996 schreef:Hallo,

ik heb ook een RCZ van april 2012 en mijn GPS-mappen zijn toch wel verouderd. Heb jij nu met je update nog situaties waar je GPS niet correct is?

Het is toch wel gek om een GPS in je auto te hebben en dan je smartphone te moeten nemen (google maps wordt continu ge-update) om tot voor de deur te geraken. :oops:

Groetjes

Er is nog geen map update beschikbaar, enkel een software update die heel de werking van de navi zou verbeteren, deze heb ik gehad maar zo nu en dan is de gps toch niet mee, zeker in grote steden zitten we soms eens vast, en dan zeggen dat dit een opties van enkele duizend euros was??
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door RCZ »

Vandaag de firmware update gedaan naar N42.01. Was in ca 15 min gedaan.
Daarna de kaartenupdate gedaan m.b.v. 2 usb sticks. In ca 30 min naar 2012/2013 versie.
Alles zonder problemen gelukt. :D
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door jurgen_s »

zelf gedaan?
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door RCZ »

Ja Jurgen, zelf gedaan.
Eerste de firmware op een usb gezet en geinstalleerd. Ca 15 min.
Daarna de 2 DVD's met kaarten van 2012-2013 op usb gezet.
Start de motor van je auto (moet blijven draaien ivm eco modus) en steek de usb erin. Updaten via usb gaat sneller dan via DVD (DVD duurt ca 60-75 min) en vermindert de kans op foutlezen. De navigatie herkent de software en vraagt of je deze bij wil werken. Klik op JA en na een kwartiertje vraagt het systeem de usb te wisselen voor de 2e stick. Na ca 35 min stond alles erop.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RCZ op ma 03 mar 2014, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door jurgen_s »

ik laat dergelijke updates toch altijd door de dealer doen. Als er dan iets fout gebeurd tijdens het inlezen met de firmware, dan is het met mijn RT3 einde oefening.
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door RCZ »

Updates via de dealer zijn duur (199 euro) en deze kaarten heb ik gedownload van een usenet server. Kost niets maar het blijft dan idd een gok.
Er zijn mensen die een vastloper kregen waardoor het systeem dood viel. Bij sommige hielp het om de accupool even los te halen waardoor het systeem terug komt in zijn fabrieksinstelling.
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door RCZ »

Na afgelopen september de kaarten 2012-2013 erop gezet te hebben zijn nu al weer de nieuwste kaarten van 2013-2014 beschikbaar gekomen. Morgen even mijn RCZ updaten :Y
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Software updating morgen !!!

Bericht door RCZ »

De nieuwste kaarten in mijn RCZ er zojuist opgezet. Oude versie was 2012/2013 edition 1.1.
Peugeot/Navteq rept over de nieuwste versie over 2013/2014. Maar na update geeft het systeem 2013 Edition 2.0 aan. Maar we zijn weer helemaal up to date :D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door RCZ op ma 03 mar 2014, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”