advertentie Nova reclame

Led verlichting binnenzijde + kenteken

Moderator: P-unit

Plaats reactie
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door RCZ »

Ik wil bij mijn RCZ de verlichting in het plafond, in de voetenruimte, onder de portieren, de kentekenverlichting en de kofferruimte verlichting vervangen door witte leds. Zijn al deze lampjes van het type T10? En moet de kentekenverlichting van het Canbus type zijn? Wie kan mij hier mee helpen voordat ik de ledjes ga bestellen.
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door salle37 »

Heb dit ook in mijn rcz op deze plaatsen die jij wil led verlichting gezet,maar heb overal ééntje uitgenomen er naar de speciaalzaak ermee geweest en die hebben mij de juiste mee gegeven want er zit zeer veel verschil in deze verlichting.Het was niet goedkoop,daar ik de duurdere ledverlichting genomen heb en deze het al zonder één probleem 1,5 jaar goed doet :Y
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door RCZ »

Dus het zijn niet allemaal T10 W5W lampjes?
Heb je het afdekplaatje van de binnenverlichting er makkelijk afgekregen? Ik heb het idee dat als ik meer kracht zet dat het glaasje breekt. Zo vast zit het er op :-(
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door salle37 »

Ik ben niet zeker maar denk dat het allemaal de zelfde zijn voor het interieur.Kenteken is anders.Het afdekplaatje gaat er moeilijk vanaf maar gaat niet stuk hoor ;-) trekken maar :-)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door PUG(z)OT »

ligt eraan of je de optie hebt dat de wagen meld dat er een lampje defect is, anders zal je idd speciale ledjes moeten plaatsen
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door RCZ »

Bij een defect binnenlampje verschijnt geen melding op het dashboard. Dus bij vervanging hoeven de ledjes niet van het Canbus type te zijn.
Bij een defect kentekenplaatlampje verschijnt mogelijk wel een melding. Dus bij vervanging zal deze led dan wel van het Canbus type moeten zijn. Ik zal morgen eens een kentekenplaatlampje verwijderen en kijken of er een melding verschijnt.
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door RCZ »

salle37 schreef:Ik ben niet zeker maar denk dat het allemaal de zelfde zijn voor het interieur.Kenteken is anders.Het afdekplaatje gaat er moeilijk vanaf maar gaat niet stuk hoor ;-) trekken maar :-)
Vanmiddag de zaak gedemoneerd. Het zijn allemaal dezelfde lampjes :D
Dus nu op zoek naar 11 ledjes type T10 W5W
PUG(z)OT schreef:ligt eraan of je de optie hebt dat de wagen meld dat er een lampje defect is, anders zal je idd speciale ledjes moeten plaatsen
Deze melding (Canbus) zit in iedere Peugeot. Maar niet op de kentekenverlichting en binnenverlichting. Ik heb vanmiddag de kentekenlampjes eruit gehaald en de motor gestart. Geen melding op mijn dashboard gekregen. Haal je b.v. de dagrijverlichting of de dimlichten eruit dan krijg je wel de melding.
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door RCZ »

Een paar weken geleden al mijn T10 lampjes vervangen door led. Ze branden nog steeds goed en het heeft een mooiere uitstraling.
Totaal 12 lampjes vervangen. 2 x kenteken, 2 kofferbak, 2X onder de portieren, 2X in voetenruime, 3X in plafond (lastig los te krijgen) 1X handschoenkastje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RCZ op ma 03 mar 2014, 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door jurgen_s »

misschien leuk om te vermelden welke en waar gekocht?
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door Dragoon »

in mijn 208 is de koffer en voetverlichting ook al veranderd naar leds en die heb ik gewoon uit china gehaald... (bvb: lightsinabox, dx, enz...)
goedkoop en deftig, al moet ge natuurlijk wel weten wat ge juist nodig hebt!
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door RCZ »

Ik heb ze gekocht via Mini in the box. Komt uit China. Kost weinig en werkt prima. Er kwam geen één ledje aan die niet werkte. Prima dus!
Deze zijn voor de kentekenplaat omdat deze iets korter zijn dan de gewone T10. Anders passen ze niet. http://www.miniinthebox.com/nl/t10-0-84 ... 86111.html
Alle andere zijn deze: http://www.miniinthebox.com/nl/t10-1w-5 ... 94772.html
Knarfie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 00:20

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door Knarfie »

Afgelopen weekend ook ledverlichting gemonteerd in de RCZ.
Mooi resultaat voor maar een paar eurotjes.
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Led verlichting binnenzijde + kenteken

Bericht door RCZ »

Ze kosten inderdaad erg weinig die chinese ledjes. Ik heb ze er nu bijna 15 maanden inzitten en tot op heden is er nog niet ééntje kapot gegaan. En dat idd voor een paar euro.
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”