advertentie Automotive Group reclame

Testrit RCZ R

Moderator: P-unit

Plaats reactie
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Testrit RCZ R

Bericht door DanRo »

Ik heb gisteren het beste uurtje van het 2014 beleeft.

Ik ben RCZ R gaan test rijden :9~
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: Testrit RCZ R

Bericht door Big-J »

Ok dan? :|
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Testrit RCZ R

Bericht door Dragoon »

moest ge iet nu es nen deftige review schrijven van uw ervaring... dan had nen andere er ook nog iets aan.


nu ist beke lijk velen als ze net hun rijbewijs hebben: 'ik heb met papa zijn bmw gereden' #coolstorybro
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: Testrit RCZ R

Bericht door DanRo »

Kort samengevat, fenomenaal. Als je nog geen RCZ hebt en je staat op punt van er één te kopen spaar dan door tot je genoeg geld hebt om de R versie te kopen.

Ik heb het geluk gehad dat ik er meer dan een uur heb mee kunnen rijden. Ik rij zelf met een THP200 en die 70 pk extra voel je echt, zeker in combinatie met het 55Nm extra koppel. De THP200 is zeker niet traag maar de THP270 die sleurt werkelijk de stenen uit de grond.

De weg was licht vochtig en toen ik van eerste naar tweede schakelde slipte te wielen eerst even door.

Hij zal wel een betere wegligging hebben, maar op de openbare weg is dat verschil niet merkbaar. Ik denk dat je daarvoor op het circuit moet gaan test rijden om de verschil echt te merken.

De grote spoiler daar ben ik geen voorstander van, maar als je in de wagen zit en je in je achteruitkijkspiegel kijkt zie je er niks van. Wat wel merkelijk beter is dat is de zithouding. De zetels zitten als gegoten, maar het grote voordeel tov de "standaard" zetels is dat de zit een stuk langer is. Hierdoor worden de boven benen tot quasi aan de knie ondersteund zijn.

De uitlaat maakt net iets meer geluid, maar de Rüffer uitlaat onder mijn RCZ klinkt beter.

Als jullie verder nog vragen hebben, shoot zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door DanRo op ma 03 feb 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Testrit RCZ R

Bericht door PUG(z)OT »

leuke vergelijking met een THP200 :Y
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”