advertentie PDK Pallets reclame

Einde voor RCZ

Moderator: P-unit

RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Einde voor RCZ

Bericht door RCZ »

Peugeot trekt al na één generatie de stekker uit de RCZ. De sportieve coupé heeft de Fransen nooit het gehoopte succes opgeleverd en is volgens Carlos Tavares niet langer levensvatbaar.

De topman van moederbedrijf PSA claimt dat modellen als de RCZ in de nabije toekomst uit het straatbeeld verdwijnen. Tegenover AutoExpress zegt Tavares dat PSA naast de bekende modellen zal focussen op nog sportievere auto's; de RCZ valt volgens hem wat dat betreft een beetje tussen wal en schip.

De RCZ werd in 2009 geïntroduceerd, maar werd nooit een verkoophit. Ondanks een facelift in 2013 en diverse speciale uitvoeringen lijkt PSA niet meer te willen investeren in de op de 308 gebaseerde coupé. Volgens Tavares heeft de RCZ nog 'een tijdje te gaan'.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Einde voor RCZ

Bericht door Joske »

Das straf :?

Diene Carlos Tavares weet nie wat hem zelf wil.

Zie Nieuws
Gumbo
Pug Driver
Berichten: 267
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 18:35

Re: Einde voor RCZ

Bericht door Gumbo »

Meent ge da nu ??? :oops: :oops:
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: Einde voor RCZ

Bericht door DanRo »

Eerlijk gezegd ik vind dat goed nieuws.

De RCZ is nu al een klassieker en als ze hem niet gaan vervangen zou ik jullie adviseren om hem goed te verzorgen en bij te houden. Dit zal een fel begeerde oldtimer in spe kunnen worden :D
Pingwin
Pug Driver
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 17:31
Locatie: Vlamertinge

Re: Einde voor RCZ

Bericht door Pingwin »

ik betwijfel of de hedendaagse auto's uberhaupt gewilde oldtimers worden.

Er zit zoveel elektronica in, wie gaat er binnen 25j nog kunnen werken aan de elektronica van vandaag? Het wordt nu al moeilijk om een garage te vinden die kan werken aan echte mekaniek. Als sommigen de pc niet kunnen inpluggen weten ze geen raad met de auto...
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: Einde voor RCZ

Bericht door Lander »

Dat zeiden ze wss in de jaren 80 en 90 ook. En toch zijn sommige modellen al fel gewild...
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: Einde voor RCZ

Bericht door DanRo »

Nu weet ik zeker dat ik een RCZ R zal kopen
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Einde voor RCZ

Bericht door RCZ »

Het kan best een klassieker worden. Maar de meesten onder ons zullen dat niet meemaken met de RCZ in hun bezit. Voordat het een klassieker is zijn we zeker 20 jaar verder en er zullen er dan weinig over zijn die hun nieuw gekochte RCZ nog in bezit hebben.
Geen opvolger betekent ook dat klanten weglopen. Ik koop elke 3 jaar een nieuwe auto maar zonder opvolger ga ik Peugeot zeker weer verlaten. Een opvolger is al op het oog voor over anderhalf jaar ;)
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: Einde voor RCZ

Bericht door DanRo »

Mijn RCZ is een weekend auto en als ze hem niet vervangen dan ruil ik mijn THP200 voor de R en deze ga dan echt niet verkopen. Want dan is en blijft de RCZ een echt leuk hebbeding :D
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Einde voor RCZ

Bericht door RCZ »

Het is nu zeker. Eind van het jaar stopt de productie van de RCZ waarmee ook meteen een eind komt aan de RCZ R. Die is dan maar kort in productie geweest.Er komt definitief ook géén opvolger van de RCZ.
Dat wordt volgend jaar weer overstappen :roll:
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Einde voor RCZ

Bericht door Octa+ »

[emoji22]
RCZ
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 13:42

Re: Einde voor RCZ

Bericht door RCZ »

Telegraaf schreef:
Peugeot RCZ bijna uitverkocht

Het einde nadert voor de Peugeot RCZ. Komende maand rolt het allerlaatste exemplaar van de sportcoupe van de band. De winnaar van de Autovisie Supertest 2014, Volkshelden is vanaf dat moment alleen nog uit voorraad leverbaar.
Groot is de voorraad echter niet. In Nederland staan op dit moment drie exemplaren bij de dealers en uit de laatste productiecyclus zijn nog twaalf stuks beschikbaar. De orderboeken zijn inmiddels gesloten.
GT-line en R

Peugeot heeft de laatste maanden al het leveringsprogramma gereduceerd. De laatste exemplaren die van de band rollen zijn een 1.6 Turbo met 200 pk en een GT-line-pakket en een 270 pk sterke RCZ-R. Kleur, aankleding en opties van de laatste lichting staan al vast.

De RCZ is sinds 2009 leverbaar. De auto werd onthuld als concept onder de naam 308 RCZ gepresenteerd, maar toen de marktintroductie naderde verdween de cijfer-aanduiding uit de naam. De RCZ is wel degelijk gebaseerd op de 308. Tijdens zijn carrière onderging de sportcoupé een facelift, waarbij de complete neus werd gerestyled. Tegelijkertijd introduceerde Peugeot de R-uitmonstering, voorzien van een 270 pk sterke 1.6 Turbomotor.
Magna

Ondanks dat de autobouwer eerder aangaf met een opvolger te komen, valt met de bouw van de laatste RCZ het doek voor de Franse sportcoupé. Peugeot besteedde de productie uit aan het Oostenrijkse Magna International. Er zijn ongeveer 60.000 stuks van het model vervaardigd.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Einde voor RCZ

Bericht door GT'tje »

Einde... :cry: :cry: :cry: :cry:
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Einde voor RCZ

Bericht door Jones »

Reden temeer om de mijne te koesteren.
Maar wel spijtig.
grislion66
Berichten: 250
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 22:56

Re: Einde voor RCZ

Bericht door grislion66 »

Jammer, weer een fraai model minder uit het Peugeot gamma.

Ben blij dat ik 15 jaar geleden mijn 406 coupe heb gekocht en recent
nog een 407 coupe, dit zijn voor mij samen met de RCZ de 607 en uiteraard
de XSI - S16 - GTI - MI16 en T16 van de div. modellen toch wel de Peugeot's van de laatste jaren die nog echt mooi waren! (205 - 306 - 309 - 405 etc.)

Van elke verkochte 208 - 308 - 508 etc. kom je op elke straathoek 3 stuks
tegen, ze zijn niet lelijk, maar absoluut niet apart of uniek.

Zal eens een mailtje sturen naar Norev, met de vraag om eens een RCZ
Bimota in 1/18 te maken, da's dan een mooie herinnering in't klein!
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”