advertentie C&C reclame

Peugeot RCZ-R schokken in stuur bij volledige stuuruitslag

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Knarfie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 00:20

Peugeot RCZ-R schokken in stuur bij volledige stuuruitslag

Bericht door Knarfie »

Hallo ,
sinds enkele weken de trotse bezitters van een Peugeot RCZ-R. (2500 km)
Vriendin 2 weken geleden thuisgekomen met verhaal dat de auto schokte wanneer ze uit een parkeerplaats wou rijden , dit dus met volledige stuuruitslag en heel traag rijden op koppeling.
Naar eigen zeggen was het alsof ze over een tak reed ...
Afgelopen weekend heb ik het dan zelf meegemaakt , ook bij volledige stuuruitslag tijdens het uit een parkeerplaats rijden.
Persoonlijk zou ik het direct linken aan iets met de cardans van de wagen.
Het rare van de zaak is dat hij het niet altijd heeft , de keren dat hij het wel had was telkens met volledig koude motor en na uren stilstand.
Heb mijn licht al opgestoken bij de dealer, hij wil het gerust nakijken , maar bij het zelf "uitlokken" heeft hij het niet, dus nog even uitgesteld.
Enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt voor de reactie.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot RCZ-R schokken in stuur bij volledige stuuruitsl

Bericht door PUG(z)OT »

sperdiff wat wringt? of banden die dwars verschuiven over een gladde ondergrond?
Vredevrede
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 17:30
Locatie: Schoonebeek (NL)

Re: Peugeot RCZ-R schokken in stuur bij volledige stuuruitsl

Bericht door Vredevrede »

Was die parkeerplaats in een parkeergarage met een gecoate vloer? Want in dat geval zijn het, zeker na een paar uur stil staan, bijna zeker de banden. Als die vochtig zijn dan drogen die in de tussentijd, behalve dat kleine stukje waar de auto de vloer raakt. Dat blijft vochtig. Gevolg is dat bij het weg rijden in een bocht, het droge gedeelte grip heeft en vochtige stukje weg glijdt over de coating van de vloer. In de parkeergarage bij ons bedrijf overkomt mij dat iedere keer als ik de wagen nat parkeer. Het voelt inderdaad of je ergens overheen rijdt. Dus misschien valt het allemaal mee.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot RCZ-R schokken in stuur bij volledige stuuruitsl

Bericht door Darl'mat »

Leuk om te horen.
anakron
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 okt 2014, 11:24

Re: Peugeot RCZ-R schokken in stuur bij volledige stuuruitsl

Bericht door anakron »

ik heb net hetzelfde in (voornl.) ondergronds parkeergarages... en enkel als je je stuur helemaal naar links of naar rechts hebt gedraaid en je wielen dus 'op zijn schuinst staan'
Knarfie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 00:20

Re: Peugeot RCZ-R schokken in stuur bij volledige stuuruitsl

Bericht door Knarfie »

Hallo ,
bedankt voor de reacties !

De schokken die wij ervaren zijn niet in combinatie met een ondergrondse garage , zijn gewoon op beton/asfalt buiten.

Ook niet te linken aan een lange stilstand , denk dan aan boodschappen van 30 min ofzo wwarna hij het ook al eens had.

Ik kan echt geen situatie vinden of uitlokken die het symptoom kan teweeg brengen , komt telkens onverwacht.
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”