advertentie Nova reclame

Uitlijnen? Verschil linker en rechtervelg

Moderator: P-unit

racerke600
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 08 aug 2016, 11:28

Re: Uitlijnen? Verschil linker en rechtervelg

Bericht door racerke600 »

Darl'mat schreef:Camber van R is anders dan andere rcz's dacht ik??
camber van de R is volgens de uitlijncomputer 1°45' of 1.75 graden negatief.

ik heb vandaag alles nog eens netjes nagemeten en mijn hoogtes zijn L&R op 1mm (meetfouten) nagenoeg identiek.

morgenvroeg ga ik terug voor een uitlijning en tevens toch even vermelden dat de eerste keer niet goed gedaan geweest is. had schroefset vermeld en verschil in camber was zichtbaar. dus hadden ze maar verder moeten zoeken.

garage ook gebeld vandaag, die lijnen zelf niet uit en adviseren normaal hun klanten om alles te laten uitlijnen. dat is dan wel 'vergeten' bij mij. anders had ik dit meteen als eerste laten doen. en het verschil van 15mm op de twee voorste poten, is een 'foutje' en wordt nog gecompenseerd.

enfin ik hoop nu gewoon dat ik morgen terug een goed sturende R heb met het juiste camber. ook niet onbelangrijk om de correcte ET waarde te kunnen bepalen voor de nieuwe velgjes :Y
racerke600
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 08 aug 2016, 11:28

Re: Uitlijnen? Verschil linker en rechtervelg

Bericht door racerke600 »

vandaag 1,5 uur bij donckers aan de R liggen prullen.

dikke duim voor de mechanieker en de filiaalhouder om het op te willen lossen.

grappige is wel met mijn eigen provisoire uitlijning op het zicht, zat ik maar 10' ernaast tussen links en rechts :-)

ik had wel +1°45' ipv -1°45' :roll:

enfin nu staat ze links en rechts mooi negatief rond de -1°50

binnen een paar duizend kilometer als de schroefset helemaal ingereden is, ga ik nog wel eens opnieuw voor een uitlijning

en nu op naar zolder, allé de zondag hé :-)
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”