advertentie C&C reclame

2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Moderator: P-unit

Chris406
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 20:36

2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Chris406 »

Ik zal mijn break ook eens voorstellen,eigenlijk (nog) niet veel bijzonders,de plannen zijn niet al te wild,wel wil ik hem na de winter verlagen (40mm,gewoon met veren) en een paar leuke velgjes natuurlijk,dat maakt een auto gewoon af

Zo was hij toen ik hem pas kocht,moest de mistlichten vervangen die waren allebei kapot,en de raammotor van de bestuurderskant werkte niet :cry:

Afbeelding

Daarna voorlopig die kapotte wielschijven vervangen voor andere,en wat interieurdelen vervangen,een leder stuur geplaatst (waarbij ik de claxon-stekker van de sleepring sloopte..duhhh :roll: ) electrische raam gemaakt en een zonneschermpje in de kofferklep gezet voor onze border-collie

Afbeelding

armsteun van een Coupé geplaatst,die miste ik wel in de 406

Afbeelding

hierna heb ik wat ellende met de achterste remmen gehad,klauwen bleven plakken,en omdat dit in 't begin minimaal was heb ik 't niet gelijk opgemerkt,na een tijdje zo mee gereden te hebben kwam ik er pas achter toen ik door 'n plas water reed op de parking op m'n werk,en er na een minuut of twee (toen ik stop stond) een stoomwolk van een achterwiel kwam :shock:

nieuw schijven,blokken en twee remklauwen van de sloop gehaald en hij kan er weer tegen

Afbeelding


Gisterenavond was ik wat op Kapaza en Marktplaats aan 't kijken,toen ik deze tegenkwam voor een spotprijs,ik dacht eerst dat het 16" ouragans waren,maar ben er niet zeker van,ze lijken er wel veel op,ze zijn 6'5Jx16 ET 15 (volgens mij zijn 406 ouragan's ET 20 ?? ) zaten ook de bouten en slotboutjes bij,dus ik ben very happy !

heb ze er even opgelegd om ze te testen,niks trilt en ze passen perfect
er moeten natuurlijk wel andere bandjes op want zo trekt dat op niks met 195-45 op een niet-verlaagde 406 :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Nu moet ik alleen volgende maand de distributie en waterpomp gaan doen,iemand toevallig nog een adresje of tips waar ik 't best kan gaan hiervoor in Limburg ?
Of een goede "huismekanieker" op dit forum mischien? :D
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door jurgen_s »

net dezelfde gehad maar dan in SV uitvoering

heel goede herinneringen aan deze auto...
Chris406
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 20:36

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Chris406 »

Deze is een ST als ik het goed begrijp? ben (nog) niet zo op de hoogte van alle uitvoeringen,ik heb dat "hout" stripje alleen op het dashboard,niet op de deurpanelen,en alleen voor electrische ruiten

ik ben er ook erg tevreden mee in elk geval

Met vakantie vorig jaar moest ik nog een klein aanhangertje aan de Astra hangen voor de bagage (omdat de hond al achterin zat nog maar weinig plaats over) dit jaar ging gewoon alles in de 406,super :)
dakkoffer gekocht bij Peugeot Kenens in Paal,oude stock verkoop dus de prijs was intressant,daar heb ik ook de armsteun en dat Alu-look pack gekocht

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door jurgen_s »

het is trouwens een exelente verhuiswagen
ik heb nooit de nood gehad om een aanwagen te voorzien of dakrails omdat ik alles heb meegekregen in de kofferruimte.
Ook de onverstoorbaarheid op de autostrade bij stormweer vond ik toen vrij indrukwekkend. En als je dat dan nog kon combineren met de goede baanligging op de klein baandjes :mrgreen:
Jammer dat die niet meer te koop was toen ik voor mijn huidige ben gaan zien, want het had er zeker terug zo ene geworden.
Chris406
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 20:36

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Chris406 »

Plaatjes verwijderd en 't eindstukje eens gepolijst,krijg hem niet 100% meer,maar het blingt een beetje :lol:

Afbeelding

nu nog eens dat embleem in 't midden,deze is erg vies aan 't worden,heeft er iemand nog een mooie liggen dan houd ik me aanbevolen :idea:
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Dries »

Wat is eigenlijk het verschil tussen de ST en SV uitvoering?
En idd mijn originele ouragan's 16" zijn ET20.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door jurgen_s »

SV was meer een luxueuzere uitvoering: electrische zetels, meer houtinleg, standaard alu velgen, electronische airco,...
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door KrisKe »

die dingen kosten nieuw ook bijna niks :)
Chris406
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 20:36

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Chris406 »

Ik heb van een andere 406 break rijder gehoord dat deze koffer-emblemen niet meer leverbaar waren :cry: het zijn maar kleine details maar dat gaat toch storen na een tijdje..
zal er zelf ook een voor vragen,je weet maar nooit hé

@ Dries,ik heb mischien een rare vraag,maar jij bent nu die ouragans op aan 't knappen hé,zou je eens willen meten hoeveel mm. die dopjes in 't midden zijn? ik heb er platte dopjes inzitten waar een sticker opzat,maar ik had graag de orginele met het leeuwtje erop,die van mij zijn 54mm doorsnee :wink:
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door KrisKe »

:) ik heb er 1jaar geleden nog een besteld gehad
Chris406
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 20:36

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Chris406 »

Dan ga ik het ook eens proberen,deze is echt vies aan 't worden :wink:
dan ook gelijk eens informeren voor zo'n 607 lipje


* deze ging standaard blijven,"nu begint het toch alweer langzaam " hoor ik m'n vrouw al zeggen :mrgreen: :mrgreen: *
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Dries »

als ik goed meet (heb wel geen schuifmaat) meet ik 52mm. Normaal kan je die gewoon bij kenens in Paal bestellen. ik ben er ook eens gaan kijken voor centercaps voor andere velgen maar die maat hadden ze toen niet, maar die van de ouragan's wel.
Chris406
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 20:36

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Chris406 »

Dankje,nu weet ik in ieder geval wat te bestellen,ik dacht ook eerst dat ik 54mm moest hebben,maar ze zijn nét geen 53,met een schuifmaat gemeten vandaag,ik zal Kenens een bellen wat die gaan kosten dan :wink:
Chris406
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 20:36

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door Chris406 »

:x Grr,vandaag naar huis aan 't rijden van 't werk,kilometerteller 3x uitgevallen,als deze uitvalt ook minder vermogen,iemand dit ook al eens gehad met een 2.0 HDI ?

ik lees op "problemcar" dat dit de snelheids-sensor op de versnellingsbak zou zijn..

daarna stop ik thuis,brandt ineens het lampje met het symbool van het motorblok :roll:

nu heb ik snel even onder de kap gekeken,en ik zie bij de brandstoffilter wat diesel aan dat potje hangen,geen echte lekkage,maar hij is wel vettig vanonder,en aan dat dopje waar je hem leeg mee kunt maken,zal er morgen maar eens een nieuw filter indoen denk ik,en maar langs de garage voor die sensor te laten maken :(
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2000 - Peugeot 406 Break HDI - Chris406

Bericht door PUG(z)OT »

niet meteen vanuit gaan omdat het op die site staat dat het dat probleem is... kan ook idd een lek zijn aan je brandstof filter of nog 100 andere oorzaken... :wink:

ivm die leeuw op je koffer, is mss ook mooi om er eentje van een 307 ofzo op te kleven?
Plaats reactie

Terug naar “40x”