2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Moderator: P-unit
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
moet dringend in den hof beginnen werken, maar 't is verlof [emoji41]
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Het voordeel van die lonicera is wel dat je die op bijna ieder moment van het jaar kan snoeien.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
dank u - ik ken echt niets van planten - 't is mijn hobby niet en heb een chronisch tijdsgebrek in 't leven - hebben een kweker in Beervelde indertijd gevraagd om "fool-proof" beplanting voor in de voortuin (al 'n stuk minder gras afrijden...) - klopt dus blijkbaar wel [emoji23]
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Als ik een paar jaar geleden mijn tuin had moeten aanleggen was het ook een samenspel van asfalt, klinkers en betontegels geworden maar de laatste jaren kan ik er mij wel mee amuseren eigenlijk.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
deze week het 80k onderhoud laten doen op de 508 SW
bij 't wegrijden bij de garage de volgende morgen (auto 's nachts daar gelaten, geen tijd om die dezelfde dag nog op te halen) met open vensters viel 't me op dat de koude motor (1.6 e-HDi) weer zó 'knetterde' bij het vanuit stilstand wegrijden
't kan / zal zeker ook zijn omdat ik de laatste tankbeurt voor het onderhoud voor álle zekerheid geen 350 ml tweetakt (Monzol5C) bij kapte (zorgt echt voor 'n zachtere loop, vooral ook koud)
vraag:
bij de 1.6 HDi zijn lekkende injectoren een voorkomend fenomeen (ik check dat niet, haal zelf de motor afdekking er bv niet af, 't blijft 'n firmawagen), maar hoort ge zoiets, bv door dat 'knetteren' bij (koud) wegrijden ? wagen heeft nu 79k km, niet 'nieuw' meer, dus zoiets (lekkende injectoren) kàn zich stilaan gaan voordoen
(ook zag ik vóór het onderhoud al, op de alu kleurige bodemplaat boven de locatie van het oliefilter, wat olieresten liggen - en de hele verdere manier van iemand behandelen tot nu toe maakt dat ik een onprettig gevoel bij deze garage heb gekregen en een alternatief zoek)
alvast dank
bij 't wegrijden bij de garage de volgende morgen (auto 's nachts daar gelaten, geen tijd om die dezelfde dag nog op te halen) met open vensters viel 't me op dat de koude motor (1.6 e-HDi) weer zó 'knetterde' bij het vanuit stilstand wegrijden
't kan / zal zeker ook zijn omdat ik de laatste tankbeurt voor het onderhoud voor álle zekerheid geen 350 ml tweetakt (Monzol5C) bij kapte (zorgt echt voor 'n zachtere loop, vooral ook koud)
vraag:
bij de 1.6 HDi zijn lekkende injectoren een voorkomend fenomeen (ik check dat niet, haal zelf de motor afdekking er bv niet af, 't blijft 'n firmawagen), maar hoort ge zoiets, bv door dat 'knetteren' bij (koud) wegrijden ? wagen heeft nu 79k km, niet 'nieuw' meer, dus zoiets (lekkende injectoren) kàn zich stilaan gaan voordoen
(ook zag ik vóór het onderhoud al, op de alu kleurige bodemplaat boven de locatie van het oliefilter, wat olieresten liggen - en de hele verdere manier van iemand behandelen tot nu toe maakt dat ik een onprettig gevoel bij deze garage heb gekregen en een alternatief zoek)
alvast dank
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
ik dacht niet dat het lekkende injectoren waren, wel die niet goed vastgezet waren bij montage vanuit de fabriek. Maar ik dacht dat het enkel voorkwam bij de eerste generatie van 1.6 hdi's. Dat waren de 16 kleppers. Gij hebt toch al een 8V vermoed ik.
Ander probleem daar was ook dat het carter van de oliepan niet voldoende was aangedraaid met ook daar lekkages tot gevolg.
2 dingen die wij allemaal hebben voorgehad op onze 1.6
wat wel veel lawaai maakt is de poelie van de multiriem. Die moet ook op een bepaald aantal km's vervangen worden. Bij die van ons was er een heeeeeeeeeeeel groot verschil in decibels toen die vervangen is geweest.
Ander probleem daar was ook dat het carter van de oliepan niet voldoende was aangedraaid met ook daar lekkages tot gevolg.
2 dingen die wij allemaal hebben voorgehad op onze 1.6
wat wel veel lawaai maakt is de poelie van de multiriem. Die moet ook op een bepaald aantal km's vervangen worden. Bij die van ons was er een heeeeeeeeeeeel groot verschil in decibels toen die vervangen is geweest.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
nu op 86.000 km - auto is echt probleemloos
vorig weekend de LM-velgen met de winterbanden erop gezet
de zomerbanden, die er iets meer dan de helft van de tijd opzaten, zijn nu bijna tot op de blokskes versleten - 't zijn (de originele) Michelins, dat bevreemdt me wel - op de 807 deed ik altijd minstens ong 60.000 km met voorbanden
op de Uniroyal winterbanden (ook 215/55/17) door 't werk betaald rijdt de auto gevoelsmatig stabieler
eerst wist ik niet wat het was, maar in wat sneller genomen snelweg-bochten had ik toch de indruk dat de wagen wat 'zwom', vooral achter, bij iedere veerbeweging - op de winterbanden echter niet
vooral afgelopen voorjaar na het weer erop zetten van de zomerwielen bij het eerste het beste inhaalmanoever 'vanuit spoorvorming' op de rechter rijbaan, viel het me weer des te sterker op
de winterbanden daaraan zie je het amper dat ze al zowat 40.000 km 'deden' en dat voor niet-Michelins.....
volgende zomer nieuwe zomerbanden vragen op 't werk
vorig weekend de LM-velgen met de winterbanden erop gezet
de zomerbanden, die er iets meer dan de helft van de tijd opzaten, zijn nu bijna tot op de blokskes versleten - 't zijn (de originele) Michelins, dat bevreemdt me wel - op de 807 deed ik altijd minstens ong 60.000 km met voorbanden
op de Uniroyal winterbanden (ook 215/55/17) door 't werk betaald rijdt de auto gevoelsmatig stabieler
eerst wist ik niet wat het was, maar in wat sneller genomen snelweg-bochten had ik toch de indruk dat de wagen wat 'zwom', vooral achter, bij iedere veerbeweging - op de winterbanden echter niet
vooral afgelopen voorjaar na het weer erop zetten van de zomerwielen bij het eerste het beste inhaalmanoever 'vanuit spoorvorming' op de rechter rijbaan, viel het me weer des te sterker op
de winterbanden daaraan zie je het amper dat ze al zowat 40.000 km 'deden' en dat voor niet-Michelins.....
volgende zomer nieuwe zomerbanden vragen op 't werk
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Ik moet zeggen dat mijn originele Michelins er ook zo goed als op zitten. 87.000km op de teller. Ik hoop nog even door te kunnen rijden met de zomerbanden, dan kan ik volgend seizoen 4 nieuwe leggen.
Mijn winterbanden zijn ook van Michelin, dus ik kan moeilijk vergelijken met een ander merk.
Mijn winterbanden zijn ook van Michelin, dus ik kan moeilijk vergelijken met een ander merk.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
wel het lijkt erop dat we wat winters weer gaan krijgen dus heb vorig weekend op 807 en 508 de winterwielen gezet, vandaag op Grande Punto van echtgenote
de zomerbanden van de 508 kunnen theoretisch ook nog (heel) even mee, maar wagen is van 't werk en stel dat ik iets voorheb bij winters weer en de zomerbanden zouden er nog opzitten...
de zomerbanden van de 508 kunnen theoretisch ook nog (heel) even mee, maar wagen is van 't werk en stel dat ik iets voorheb bij winters weer en de zomerbanden zouden er nog opzitten...
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
goed 90.000 km nu
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Dan heb ik je deze week ingehaald. Ik ben over de 91.000km gegaan
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
en van wanneer hebt ge de uwe ?
mijne is van ong half mei 2014, dus 2 jaar en 7 mnd nu
EDIT ik zie 't al - de uwe is 'n jaar jonger dan mijne - jawadde goe gereden (maar met 'n GT gaat dat ook sneller dan met 'n 1.6 HDi'tje he [emoji23] )
mijne is van ong half mei 2014, dus 2 jaar en 7 mnd nu
EDIT ik zie 't al - de uwe is 'n jaar jonger dan mijne - jawadde goe gereden (maar met 'n GT gaat dat ook sneller dan met 'n 1.6 HDi'tje he [emoji23] )
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
92.000 gepasseerd, 't gaat vlot de laatste weken
gisteren weer getankt met Monzol5c erbij
het 1.6 motorke loopt gelijk 'n naaimachientje [emoji106]
gisteren weer getankt met Monzol5c erbij
het 1.6 motorke loopt gelijk 'n naaimachientje [emoji106]
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Gaat goed vooruit die km's. [emoji106]