Welke 508?
Moderator: P-unit
Welke 508?
Ok, ik sta op het punt mogelijks een Peugeot te kiezen. Nu eerlijkheidshalve moet ik bekennen een Duits-rijders te zijn: VW, audi, ... en dus wordt de nieuwe 508 mogelijks m'n eerste fransman
De vraag is nu welke? De motor ligt vast 2.0 HDI 180 EAT6. Iemand enig info over de betrouwbaarheid van motor en versnellingsbak?
Dan het model: 508 SW, ligt ook vast.
En dan nu de uitrusting. We hebben testgereden met een nieuwe GT full option. Prachtige wagen! Maar omwille van de saloncondities is het interessanter nu om een Allure te nemen en gewoon alle opties van de GT er in te steken. De vraag voor de kenners: is er onderhuids enig verschil tussen de 2 wagens of is dit puur esthetisch met de dubbele uitlaat en wat logo's hier en daar? Andere onderstel?
En andere optie is de RXH, de duurste van de 3 maar de vrouw zit graag wat hoger. Ik neem aan dat deze wel een ander onderstel heeft?
Een veel gelezen probleem bij de 508 is de draaicirkel, is die effectief zo groot? Een andere probleem blijkt de 'trage' bediening van de navi te zijn. Enige ervaring hier?
Bedankt mannen!
De vraag is nu welke? De motor ligt vast 2.0 HDI 180 EAT6. Iemand enig info over de betrouwbaarheid van motor en versnellingsbak?
Dan het model: 508 SW, ligt ook vast.
En dan nu de uitrusting. We hebben testgereden met een nieuwe GT full option. Prachtige wagen! Maar omwille van de saloncondities is het interessanter nu om een Allure te nemen en gewoon alle opties van de GT er in te steken. De vraag voor de kenners: is er onderhuids enig verschil tussen de 2 wagens of is dit puur esthetisch met de dubbele uitlaat en wat logo's hier en daar? Andere onderstel?
En andere optie is de RXH, de duurste van de 3 maar de vrouw zit graag wat hoger. Ik neem aan dat deze wel een ander onderstel heeft?
Een veel gelezen probleem bij de 508 is de draaicirkel, is die effectief zo groot? Een andere probleem blijkt de 'trage' bediening van de navi te zijn. Enige ervaring hier?
Bedankt mannen!
Re: Welke 508?
zoals ik al had gemeld op autoforum heeft de GT een andere voortrein tov de andere modellen. De dubbele fusee zorgt ervoor dat je de koppelkrachten niet gaat voelen, de auto vroeger op het gas kan in een bocht en vooral wat strakker stuurt allemaal door de nog betere wielgeleiding.
de rxh is dacht ik een verhoogde gt met nog iets meer opties standaard. Je kan ook iets meer het interieur personaliseren bij een rxh.
betrouwbaarheid van de blokken: de huidige 2 liter blokken zijn allemaal afgeleid van een voorgaand blok en naar wat ik weet zijn die bullitproof. De 180 pk variant is nog heel recent dus daar gaat het moeilijk zijn om uitspraken te doen over betrouwbaarheid.
De mecaniciens onder de forumleden zullen daarover waarschijnlijk meer kunnen zeggen omdat die er al opleiding over hebben gehad.
de rxh is dacht ik een verhoogde gt met nog iets meer opties standaard. Je kan ook iets meer het interieur personaliseren bij een rxh.
betrouwbaarheid van de blokken: de huidige 2 liter blokken zijn allemaal afgeleid van een voorgaand blok en naar wat ik weet zijn die bullitproof. De 180 pk variant is nog heel recent dus daar gaat het moeilijk zijn om uitspraken te doen over betrouwbaarheid.
De mecaniciens onder de forumleden zullen daarover waarschijnlijk meer kunnen zeggen omdat die er al opleiding over hebben gehad.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4701
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Welke 508?
De 508 is bij het Duitse GTÜ in 2014 uitgeroepen als betrouwbaarste auto in zijn klasse.
Eens navragen, dacht dat EAT 180 altijd de ophanging had van de Gt
Meeste mensen gaan het verschil in ophanging niet voelen.
Eens navragen, dacht dat EAT 180 altijd de ophanging had van de Gt
Meeste mensen gaan het verschil in ophanging niet voelen.
Re: Welke 508?
klinkt alleszins alleen goed. Morgen de vuurproef... passat 2.0 TDI DSG 150 pk tegen de Peugeot 508 SW GT 180 pk... en dit met een halfuur tussen
Re: Welke 508?
ik dacht dat de voortrein specifiek was voor 180 PK EAT6 aandrijving, niet voor de GT of maw een allure heeft deze voortrein ook...jurgen_s schreef:zoals ik al had gemeld op autoforum heeft de GT een andere voortrein tov de andere modellen. De dubbele fusee zorgt ervoor dat je de koppelkrachten niet gaat voelen, de auto vroeger op het gas kan in een bocht en vooral wat strakker stuurt allemaal door de nog betere wielgeleiding.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: di 27 jan 2015, 22:51
Re: Welke 508?
Geldt dat ook voor de pre-facelift 180pk? Deze heb ik namelijk gekocht. (directiewagen van de CFO van Peugeot benelux lol) Heeft die ook de GT ophanging?
Re: Welke 508?
en tevreden?
Laatst gewijzigd door Lander op do 29 jan 2015, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als je antwoord op de post erboven hoef je nt te quoten
Reden: Als je antwoord op de post erboven hoef je nt te quoten
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: di 27 jan 2015, 22:51
Re: Welke 508?
Zal ik volgende week weten te zeggen [emoji4]
Re: Welke 508?
Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Lander op do 29 jan 2015, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Welke 508?
Iemand enig idee of bij 18" duim velgen als optie op de allure (zijn dezelfde als de GT) de CO2 uitstoot stijgt? Zo ja, iemand enig idee waar je deze los kan krijgen en aan welke prijs? Dan houden we 17" voor de winter
Re: Welke 508?
noch op de website noch in het boekje met prijzen/opties staat er iets van verhoging co² met deze velgen
Re: Welke 508?
maar verkoper zegt van wel. In de brochure staat 116 gr met speciale zuinigheidsbanden en 120gram indien niet. In de brochure met prijzen van alle modellen staat enkel bandenmaat 17" duim tussen de specs, terwijl bij de GT 17/18/19 staan (ook zo bij de RXH).
Nu we zoeken ook nog een winterset dus eventueel kopen op 17 met winterbanden en dan 18 voor de zomer.
Nu we zoeken ook nog een winterset dus eventueel kopen op 17 met winterbanden en dan 18 voor de zomer.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: Welke 508?
Op mijne 508 liggen ook 18 Duims velgen.
Deze auto vraagt vindt ik.
Deze auto vraagt vindt ik.
Re: Welke 508?
Zuinigheidsbanden?
Woordje uitleg hierover?
Ik heb nochtans in een bandencentrale gewerkt maar daar hebben we nooit van gehoord [emoji4]
Woordje uitleg hierover?
Ik heb nochtans in een bandencentrale gewerkt maar daar hebben we nooit van gehoord [emoji4]
Re: Welke 508?
ik denk dat er lage rolweerstandsbanden bedoelt wordt.
lagere weerstand, beter rendement, minder verbruik.
lagere weerstand, beter rendement, minder verbruik.