advertentie Nova reclame

Welke 508?

508 en 5008

Moderator: P-unit

Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Welke 508?

Bericht door Octa+ »

Ok, ik sta op het punt mogelijks een Peugeot te kiezen. Nu eerlijkheidshalve moet ik bekennen een Duits-rijders te zijn: VW, audi, ... en dus wordt de nieuwe 508 mogelijks m'n eerste fransman :D

De vraag is nu welke? De motor ligt vast 2.0 HDI 180 EAT6. Iemand enig info over de betrouwbaarheid van motor en versnellingsbak?

Dan het model: 508 SW, ligt ook vast.

En dan nu de uitrusting. We hebben testgereden met een nieuwe GT full option. Prachtige wagen! Maar omwille van de saloncondities is het interessanter nu om een Allure te nemen en gewoon alle opties van de GT er in te steken. De vraag voor de kenners: is er onderhuids enig verschil tussen de 2 wagens of is dit puur esthetisch met de dubbele uitlaat en wat logo's hier en daar? Andere onderstel?

En andere optie is de RXH, de duurste van de 3 maar de vrouw zit graag wat hoger. Ik neem aan dat deze wel een ander onderstel heeft?

Een veel gelezen probleem bij de 508 is de draaicirkel, is die effectief zo groot? Een andere probleem blijkt de 'trage' bediening van de navi te zijn. Enige ervaring hier?

Bedankt mannen!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Welke 508?

Bericht door jurgen_s »

zoals ik al had gemeld op autoforum :mrgreen: heeft de GT een andere voortrein tov de andere modellen. De dubbele fusee zorgt ervoor dat je de koppelkrachten niet gaat voelen, de auto vroeger op het gas kan in een bocht en vooral wat strakker stuurt allemaal door de nog betere wielgeleiding.

de rxh is dacht ik een verhoogde gt met nog iets meer opties standaard. Je kan ook iets meer het interieur personaliseren bij een rxh.

betrouwbaarheid van de blokken: de huidige 2 liter blokken zijn allemaal afgeleid van een voorgaand blok en naar wat ik weet zijn die bullitproof. De 180 pk variant is nog heel recent dus daar gaat het moeilijk zijn om uitspraken te doen over betrouwbaarheid.

De mecaniciens onder de forumleden zullen daarover waarschijnlijk meer kunnen zeggen omdat die er al opleiding over hebben gehad.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Welke 508?

Bericht door Darl'mat »

De 508 is bij het Duitse GTÜ in 2014 uitgeroepen als betrouwbaarste auto in zijn klasse.

Eens navragen, dacht dat EAT 180 altijd de ophanging had van de Gt

Meeste mensen gaan het verschil in ophanging niet voelen.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Welke 508?

Bericht door Octa+ »

klinkt alleszins alleen goed. Morgen de vuurproef... passat 2.0 TDI DSG 150 pk tegen de Peugeot 508 SW GT 180 pk... en dit met een halfuur tussen :D
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Welke 508?

Bericht door Octa+ »

jurgen_s schreef:zoals ik al had gemeld op autoforum :mrgreen: heeft de GT een andere voortrein tov de andere modellen. De dubbele fusee zorgt ervoor dat je de koppelkrachten niet gaat voelen, de auto vroeger op het gas kan in een bocht en vooral wat strakker stuurt allemaal door de nog betere wielgeleiding.
ik dacht dat de voortrein specifiek was voor 180 PK EAT6 aandrijving, niet voor de GT of maw een allure heeft deze voortrein ook...
Hilarious17
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 22:51

Re: Welke 508?

Bericht door Hilarious17 »

Geldt dat ook voor de pre-facelift 180pk? Deze heb ik namelijk gekocht. (directiewagen van de CFO van Peugeot benelux lol) Heeft die ook de GT ophanging?
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Welke 508?

Bericht door Octa+ »

en tevreden? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Lander op do 29 jan 2015, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als je antwoord op de post erboven hoef je nt te quoten
Hilarious17
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 22:51

Re: Welke 508?

Bericht door Hilarious17 »

Zal ik volgende week weten te zeggen [emoji4]
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Welke 508?

Bericht door Octa+ »

Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Lander op do 29 jan 2015, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Welke 508?

Bericht door Octa+ »

Iemand enig idee of bij 18" duim velgen als optie op de allure (zijn dezelfde als de GT) de CO2 uitstoot stijgt? Zo ja, iemand enig idee waar je deze los kan krijgen en aan welke prijs? Dan houden we 17" voor de winter :D
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Welke 508?

Bericht door jurgen_s »

noch op de website noch in het boekje met prijzen/opties staat er iets van verhoging co² met deze velgen
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Welke 508?

Bericht door Octa+ »

maar verkoper zegt van wel. In de brochure staat 116 gr met speciale zuinigheidsbanden en 120gram indien niet. In de brochure met prijzen van alle modellen staat enkel bandenmaat 17" duim tussen de specs, terwijl bij de GT 17/18/19 staan (ook zo bij de RXH).

Nu we zoeken ook nog een winterset dus eventueel kopen op 17 met winterbanden en dan 18 voor de zomer.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: Welke 508?

Bericht door peugeot-gek »

Op mijne 508 liggen ook 18 Duims velgen.
Deze auto vraagt vindt ik.

Afbeelding
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Welke 508?

Bericht door Jones »

Zuinigheidsbanden?
Woordje uitleg hierover?
Ik heb nochtans in een bandencentrale gewerkt maar daar hebben we nooit van gehoord [emoji4]
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: Welke 508?

Bericht door Lander »

ik denk dat er lage rolweerstandsbanden bedoelt wordt.
lagere weerstand, beter rendement, minder verbruik.
Plaats reactie

Terug naar “50x”