klopt, enkel heb ik geen idee of die ook op 18" liggen... brochure is niet duidelijk hierover. Er staat wel 116*/120 gr CO2 (* met zuinigheidsbanden)Lander schreef:ik denk dat er lage rolweerstandsbanden bedoelt wordt.
lagere weerstand, beter rendement, minder verbruik.
Welke 508?
Moderator: P-unit
Re: Welke 508?
Re: Welke 508?
klopt, mag zeker + de 17" duims op de allure in combinatie met de 180 pk EAT6 aandrijving zijn niet echt knap vind ik...peugeot-gek schreef:Op mijne 508 liggen ook 18 Duims velgen.
Deze auto vraagt vindt ik.
Net ook gelezen ergens dat de 18" duim style 08 niet op de GT kunnen. Maar wel op allure dan? Is er dan toch een verschil tussen GT en allure in deze motorisatie? Andere remschijven?
Re: Welke 508?
weet er trouwens iemand voor welke bandenmaat de 508 gehomologeerd is voor winterbanden in combinatie met sneeuwkettingen?
Re: Welke 508?
Net het volgende van de dealer te weten gekomen:
kan iemand uitleggen wat het verschil juist is in ophanging? We vonden de GT best lekker rijden eigenlijk, maar het is met de salonvoorwaarden (50/50) op de opties voordeliger om een allure uit te rusten met GT standaaropties en we overwegen dit dus. (Alurre + GT opties + trekhaak = 35000 euro / GT basis + jbl + trekhaak = 36600 + leder = 37500 / RXH basis = 36800 euro )De Allure en GT worden beide op hetzelfde chassis gebouwd.
Enige verschil is de ophanging.
Wanneer je beide wagens met identiek dezelfde motor vergelijkt ga je dit niet voelen.
Zelfs bij de GT met 204pk geeft dit een miniem verschil in rijgedrag.
Re: Welke 508?
dubbele fuseepen voor de gt, enkele voor de andere
focus rs heeft dit ook, maar peugeot was hen voor met de 407 want die had dat standaard op alle modellen (in tegenstelling tot 508).
bij normale rijstijl gaat het verschil klein zijn. Als je de pees erop gaat liggen is het verschil er wel degelijk: de typische koppelreacties die je normaal gezien krijgt bij het gasgeven in de bocht alsook het stevig doortrekken vanuit stilstand ga je niet voelen met de dubbele fuseepen. Ook gaat het sturen in een bocht bij hoge snelheden veel snediger aanvoelen en nog precieser.
focus rs heeft dit ook, maar peugeot was hen voor met de 407 want die had dat standaard op alle modellen (in tegenstelling tot 508).
bij normale rijstijl gaat het verschil klein zijn. Als je de pees erop gaat liggen is het verschil er wel degelijk: de typische koppelreacties die je normaal gezien krijgt bij het gasgeven in de bocht alsook het stevig doortrekken vanuit stilstand ga je niet voelen met de dubbele fuseepen. Ook gaat het sturen in een bocht bij hoge snelheden veel snediger aanvoelen en nog precieser.
Re: Welke 508?
volgens mij is dit bij de allure ook in combinatie met de 2.0 180 EAT6.jurgen_s schreef:dubbele fuseepen voor de gt, enkele voor de andere
nog andere verschillen? ligt de GT lager bijvoorbeeld?
Re: Welke 508?
laat uw dealer eens op de onderdelennummers zoeken. Dan weet die dat direct waar het verschil zit. Mij is altijd gezegd dat de GT die dubbele fusee hebben en de andere niet.
Als de allure 180pk het ook heeft ontsnapt mij waarom men nog voor een gt zou kiezen in dezelfde motorisatie.
Als de allure 180pk het ook heeft ontsnapt mij waarom men nog voor een gt zou kiezen in dezelfde motorisatie.
Re: Welke 508?
http://nl.peugeot.be/media/deliacms/med ... b608f7.pdf
pagina 6: dubbele driehoekige draagarmen en ontkoppelde draagas (ophanging vooraan, brochure van 508SW (niet GT), enkel bij 2.0 HDI 180 EAT6).
ik probeer een reden te vinden om toch de GT te kiezen, maar vind geen verschil buiten de logo's en dubbele uitlaat
pagina 6: dubbele driehoekige draagarmen en ontkoppelde draagas (ophanging vooraan, brochure van 508SW (niet GT), enkel bij 2.0 HDI 180 EAT6).
ik probeer een reden te vinden om toch de GT te kiezen, maar vind geen verschil buiten de logo's en dubbele uitlaat
Re: Welke 508?
inderdaad, staat er zo in
dus weet ge direct wat kiezen
dus weet ge direct wat kiezen
Re: Welke 508?
verklaar u nader...
-
- Pug Driver
- Berichten: 4706
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Welke 508?
Denk dat Jurgen wil zeggen: hetgeen de Gt-line nog meer heeft, heeft u hiervoor 2500 euro voor over.
Vraag er eens achter, maar volgens mij heeft buiten de GT 2.2 enkel de HDI 2.0 180EAT 6 recht op de dubbele fusee, ongeacht de uitvoering.
Vraag er eens achter, maar volgens mij heeft buiten de GT 2.2 enkel de HDI 2.0 180EAT 6 recht op de dubbele fusee, ongeacht de uitvoering.
Re: Welke 508?
Of voor de RXH kiezen . Ik hou jullie op de hoogte.
Re: Welke 508?
Bestelbon getekend!
Details volgen!
Details volgen!
Re: Welke 508?
De details
Peugeot 508 SW Allure 2.0 HDI 180 pk/400 Nm EAT6.
Opties:
- Metaalkleur: Bourrasque blauw
- Leder Claudia Tramontana zwart + elektrische en verwarmde zetels
- Full led lampen
- hindernissendetector voor- en achteraan + elektrische inklapbare spiegels + dodehoekverklikker + achteruitrijcamera
- manuele verstelling zitkussen
- JBL soundsystem + akoestische ruiten op eerste rij
- lichtmetalen 18" velgen style 10 (zelfde als GT)
- afneembare trekhaak
- zonnegordijnen achterruiten
Waarom allure en geen GT? Puur op basis van prijs. Bij gelijkaardige uitrusting was de GT toch nog enkele duizenden euro's (+/- 3000) duurder en dat vonden we voor de uiterlijke wijzigingen iets te veel. Vooral voordeliger dankzij de 50/50 saloncondities.
Waarom geen RXH? Eveneens duurder, maar ik vond hem vooral minder goed rijden. De voortrein verschilt van de allure/GT had ik de indruk. Wat opzoekwerk leert me idd dat deze geen dubbele fusee heeft, toch duidelijk een pluspunt bij deze motorisatie.
Levering begin april! Let the countdown begin!
Volg in het nieuwe topic.
Peugeot 508 SW Allure 2.0 HDI 180 pk/400 Nm EAT6.
Opties:
- Metaalkleur: Bourrasque blauw
- Leder Claudia Tramontana zwart + elektrische en verwarmde zetels
- Full led lampen
- hindernissendetector voor- en achteraan + elektrische inklapbare spiegels + dodehoekverklikker + achteruitrijcamera
- manuele verstelling zitkussen
- JBL soundsystem + akoestische ruiten op eerste rij
- lichtmetalen 18" velgen style 10 (zelfde als GT)
- afneembare trekhaak
- zonnegordijnen achterruiten
Waarom allure en geen GT? Puur op basis van prijs. Bij gelijkaardige uitrusting was de GT toch nog enkele duizenden euro's (+/- 3000) duurder en dat vonden we voor de uiterlijke wijzigingen iets te veel. Vooral voordeliger dankzij de 50/50 saloncondities.
Waarom geen RXH? Eveneens duurder, maar ik vond hem vooral minder goed rijden. De voortrein verschilt van de allure/GT had ik de indruk. Wat opzoekwerk leert me idd dat deze geen dubbele fusee heeft, toch duidelijk een pluspunt bij deze motorisatie.
Levering begin april! Let the countdown begin!
Volg in het nieuwe topic.