advertentie Nova reclame

2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

508 en 5008

Moderator: P-unit

Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Volgende week jaarlijks onderhoud en winter-zomerbandenwissel. En dan maar ineens expert laten bepalen wat het grapje zal kosten...
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Jaarlijks onderhoud zit erop. Een groot deze keer. Ook enkele zaken in garantie vervangen: spanriem alternator (start stop werkte bijna nooit), pompen van de koffer (koffer gaat zwaar open, spijt dat we automatische opening niet genomen hebben!), terugroepactie ivm bepaalde sensor. Verder remblokken vanachter vervangen na aanhoudend gepiep. Bestuurderstoel gesmeerd want hier rammelde ook iets, ad blue dan maar ineens laten bijvullen en voor de rest een reeks filters en wat olie... ook de zomerbanden staan er terug op! Weeral klaar voor de spaanse zomertrip binnenkort!

Op bestek van de schade nog even wachten... verzekering ingeschakeld.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door GT'tje »

Die spanriem ==> goed dat die vervangen is. Maar hebben ze de spanrollen ook vervangen? Kijk in mijn topic. Daardoor is mijn riem gesprongen. En geloof me, dat wil je niet meemaken als je niet dichtbij je dealer bent :mrgreen:
Die sensor, is bij mij ook vervangen geweest. En het probleem van het geluid met de achterremmen heb ik zelf opgelost. Ik weet niet of het de goede manier was, maar 't heeft geholpen.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Geef de tip maar... remmen piepen nog en start-stop werkte ni!
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door GT'tje »

Ok, ben niet zeker dat ik dat hier zo moet posten :+ Zal pm sturen :mrgreen:
De start-stop: is je batterij wel in orde? Als die onder een bepaalde waarde zit, dan wil die ook niet werken. Daardoor hebben ze bij mij in het eerste jaar de batterij al vervangen. Sindsdien was het ok.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Ze gingen de batterij bij laden... ni dus
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door GT'tje »

Bijladen was bij mij niet mogelijk. De batterij was gewoon een deel van haar capaciteit kwijt.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Dinsdag gaat hij binnen voor expertise en opnieuw start-stop...
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Kleine update over de saga van de afgelopen maanden en de ietwat mindere service van Selleslaghs!

De expert had de kosten van de schade op een 1000 euro exBTW geschat en de auto ging dan ook zoals afgesproken binnen eerste week juni voor herstelling. Auto een week kwijt, maar ik kreeg een aangename 308sw als vervangwagen.. ik had hen ook gevraagd om opnieuw naar de remmen te kijken want ze blijven nog steeds piepen (ook na precentieve vervanging van de remblokken achteraan). Ze piepen enkel als de remmen warm zijn en bij file rijden... enorm irritant!

Wagen zaterdag erop gaan afhalen en wat bleek: schade zeer slecht hesteld en bovendien zelfs een stuk vergeten op de achterbumper!!! Ik werd zot. Ook voor de remmen hadden ze geen uitleg, behalve dan: goh we zullen volgende keer de voorremmen vervangen. Is het dan opgelost vroeg ik: dat weten we niet was het droge antwoord. Of zij dan de kosten gingen dragen was een vraag teveel... maar bon, even serieus van mijn oren gemaakt en nieuwe afspraak voor carrosserie gemaakt! 3de week van juni auto terug binnen voor een week. Ze hadden 'per ongeluk' de 308 met een andere klant meegegeven die morgen... de baas er bijgehaald dan. Hij kwam even mee kijken naar de carrosserie en gaf me gelukkig 200% gelijk. Echter over de vervangwagen zei hij droog: als het maar rijdt zeker??? En dus kreeg ik een aftandse partner... man slechtste auto ooit! Nog even gebabbeld over de remmen, maar veel verder dan 'dat is stof meneer' kwam ik niet... ik heb geantwoord dat mijn andere auto's precies beter tegen stof kunnen dan... man, wat ne zever!

Auto week later opgehaald in prima staat (aan de buitenkant). Remmen nog steeds niet in orde... zelfs niet na trip richting Spanje.

Geen idee of ze me nog terug zien bij Selleslaghs...
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Morgen weer een dagje en route: 1350 km scheuren door Spanje, Frankrijk en België! [emoji41]
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Darl'mat »

Vakantie om dus. Veilige terugrit.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Helaas...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Steven »

Zonde als het niet van de eerste keer goed kan gaan... En al helemaal als het dan nog zo moet. Gewoon fout erkennen en de klant verder helpen zoals het hoort wordt blijkbaar niet overal als normaal beschouwd.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door Octa+ »

Idd zonde want ik was wel tevreden van Selleslaghs... het remprobleem stoort mij nog het meest... zo erg dat ik ga twijfelen aan peugeot. Ik erger me iedere dag en de garage kan/wil het niet oplossen... [emoji22].
carrosserie is uiteindelijk hersteld geraakt, case closed.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+

Bericht door jurgen_s »

Lijkt me eerder dealer gerelateerd dan aan het merk. Waarschijnlijk hebben die genoeg te doen en kunnen die het zich permitteren om zo tegen hun klanten te doen.
Betreffende dat piepen: wat men soms doet is een schuin kantje aan de remblokken slijpen. Ik heb er ook soms last van, maar elke keer als ik mijn velgen gewassen heb, en dus eigenlijk ook de remmen, is het weg. Ik gebruik wel een speciale velgenreiniger en geen autoshampoo. De reiniger ontvet ook en misschien hebt ge last van olie/vet op de remschijf wat ook piepen kan veroorzaken.
Lijkt me eerder dat ze er niets aan willen doen...
Gesloten

Terug naar “50x”