advertentie Nova reclame

New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

508 en 5008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Jopke
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 13:17

New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door Jopke »

Hoi,

Ik heb gisteren bovenstaande wagen gaan afhalen en denk dat een gebruikservaring altijd leuk is om horen. Ondertussen 200 Km op de teller maar zal rond de 1000, 5000 en 10000 ook nog update zetten. Ook foto zal ik nog wel laten volgen.

Mijn config :
- 508 GT Line 1.5 Blue HDI 130 PK EAT8.
- Kleur : Artens Grijs
- GT line heeft van zichzelf al heel wat opties maar onderstaande heb ik er ook bij

Binnenbekleding Leder Sellier Nappa rood
Night Vission
Panoramisch schuifdak met verduisteringsvelum
Premium Focal Hifi-systeem
18 lichtmetalen velgen met diamanteffect en Grey Dust glanslak
Pack drive assist plus en Pack safety plus
Connect in 1 keer voor 4 jaar laten activeren
Optie speedcam eveneens voor 4 jaar erbij genomen.

Eerste bezorgdheden die ik op het net had gelezen :
- Krappe plaats achterin
- Trage GPS
- En zelf een beetje bang van de capaciteit van de motor

Mijn bevindingen :
Ik heb al wel wat reacties gekregen op deze wagen. Je ziet ze in Belgie nog niet zoveel bollen. Reacties zijn allemaal positief en zelf vind ik het zowel van buiten als binnenin gewoon een prachtplaatje. De ruimte voorin is voor mij zeer goed, ben 1.86m groot en ik zit als een koning. De instellingen van de zetel zijn elektrisch te regelen en moet zeggen dat ik een perfecte positie heb waarbij ik een perfect zicht heb op de I-cockpit. Passagier kan even ruim zitten. Passagiers achteraan moet je gewoon eerlijk in zijn daar is de ruimte beperkter. Ik kan wel achter mijzelf zitten maar dat is allesbehalve comfortabel te noemen. Afweging die ieder voor zich moet maken natuurlijk. Ik heb deze wagen voor mijzelf en zal er toch zeker 75 % van de tijd ook alleen inzitten. De traagheid van de I-cockpit wil ik bij deze even tegenspreken. Akkoord de opstart duurt misschien even langer als bij sommige andere merken maar toch mij stoort het niet en eens opgestart is de respons idem als bij andere merken. De hulpsystemen kan ik nog niet zoveel van vertellen heb er nog maar 200km mee gereden. Alles zit erop. Het is even wennen want ben deze niet gewoon maar in een korte test werkte alles. Alles doet ook waarvoor het dient op een goede en rustige manier. Heb op de autostrade ook heel even (kan maar 25 sec) getest of de auto zelfstandig kan rijden. Doet hij perfect, houd afstand, remt en versnelt en blijft mooi binnen de lijnen. Moet dus zelf niets meer doen. Nightvison is indrukwekkend. Eerste keer dat ik dat zag maar is een leuk gadget en draagt bij tot veiligheid. Ik vind de I-cockpit zeer mooi en logisch maar werk zelf in IT dus misschien er iets sneller mee weg als andere. Hoewel moeilijk is het echt niet even mee bezig zijn. De automaat doet zijn werk op een rustige manier. Dit is geen auto waar je mee moet gaan racen maar waar je rustig mee rijd. Maar hij kan mee met het verkeer kan gerust versnellen als je de pedaal wat dieper indrukt en je hebt ook nog altijd de mogelijkheid om zelf even bij te schakelen. Het kleine stuurtje ten slotte waar veel mensen lelijk over doen. Probeer het eerst en oordeel dan. Vind het prettiger als een groot stuur en ik stond er eerst ook sceptisch tegenover.

Puntje van kritiek of waar ik moest aan wennen, snelheidsbegrenzer evenals cruise control zijn met schakelaar achter het stuur. Die staat wat ongelukkig vind ik. Maar ook dat wordt je zeker en vast wel gewoon.

Ikzelf heb op het huidig moment een tevredenheid die zeer hoog is. Maar ook logisch heb hem maar van gisteren dus zou erg zijn van niet. Er zijn opmerkingen dat ga je me niet horen zeggen maar vallen over deze opmerkingen betekent dat je op voorhand niet goed nagedacht hebt. Als je meer ruimte wil dan weet je dit gewoon voor de aankoop, als je een snellere auto wil weet je dit eveneens.

Tot op heden topauto die ik iedereen aanraad. Hopelijk kan ik dit op 5000km nog zeggen. Benieuwd naar de ervaringen van anderen te horen.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door Darl'mat »

Mooi verslagje, veel plezier met de wagen.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door jurgen_s »

hoe valt de 1.5 mee?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door Steven »

Benieuwd naar de verdere ervaringen. Wel echt een topmodel qua looks!
Jopke
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 13:17

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door Jopke »

@ Jurgen :

De 1.5 valt voor mij zeer goed mee, de EAT 8 automaat schakelt zeer soepel. Je hebt dan ook nog altijd de mogelijkheid om manueel in te grijpen met de peddels aan het stuur.

Uiteraard moet je zelf eerst een inschatting maken van hoe je bent als chauffeur. Ik ben zelf 47 jaar en ben een rustige chauffeur. Ik moet aan de lichten niet eerst weg zijn. Heb een gewone rijstijl. Dat is mijn profiel en voor dit profiel voldoet de 1.5 dus prima.

Als je een beetje sportievere rijstijl wil heb je natuurlijk nog andere mogelijkheden he.

Hopelijk ben je hier iets mee.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door jurgen_s »

ik rijd nu zelf met een 2 liter met 136pk
de 607 is een pak zwaarder dan de 508 en zou de laatste dus soepeler moeten zijn dan mijn zwaar bakbeest. Ik heb wel gelezen dat met handgeschakeld de 1.5 maar een smal toerentalbereik heeft, maar dat de automaat dit net mooi uitvlakt.
En snel... nu zit ik in theorie rond de 10.5 seconden van 0 naar 100. Ik weet niet hoe de 1.5 dat doet, maar ver zal het er niet afliggen. Inderdaad meer dan genoeg.
Jopke
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 13:17

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door Jopke »

Jurgen,

Deze heeft dan in weze maar 6pk minder he. Nu PK zeggen niet alles he. Ik kan je zeggen heb daarstraks eens getest van 0 naar 100, wel even in sport gezet wat een KLEIN verschil maakt. Blijf echt wel onder de 9 hoor. Voor mij ruimschoots voldoende. De automaat doet in combinatie met de 1.5 zelf perfect zijn werk. Volgens de dealer is de 1.5 met deze motor een perfecte combinatie voor een rustige chauffeur, voor mij dus :)

Ondertussen staan er bijna 500 km op de teller. Moet zeggen dat het een zaligheid is. Iets wat ik nog wel ontdekt hebt is dat de lane assist echt wel dicht tegen de lijn zit. Dat is in het begin even wennen. Had dat liever wat centraler gezien maar goed. Hij blijft echt wel tussen de lijnen en pakt vrij makkelijk bochten uit zichzelf. In combinatie met de adaptive is het makkelijk de auto autonoom te laten rijden. Jammer dat het maar 25 seconde kan :) Maar mag niet in Belgie he.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door jurgen_s »

mooie tijd voor een 'maar' 1.5

geeft duidelijk aan hoe goed de evolutie gaat
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door Darl'mat »

idd, de kleintjes van nu zijn sneller dan grote van vroeger.
Mooie wagen btw 8)
Jopke
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 13:17

Re: New 508 GT Line 1.5 BlueHDI 130 pk EAT8

Bericht door Jopke »

Dank je wel de foto's laten nog even op zich wachten. Maar kan zeggen dat het lichte grijs met het rood lederen interieur echt wel een toppertje is. Maar smaken verschillen uiteraard !
Plaats reactie

Terug naar “50x”