advertentie C&C reclame

2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

607

Moderator: P-unit

Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door Jethro »

Past goed bij de rest. Ik ben fan!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door Jones »

Ik vind het echt ferm. Ideale kleuren combinatie!!
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door Axel »

een te hoog JPS-gehalte van de jaren '70 O-) O-) O-)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

te hoog...zwart is het nieuwe grijs aan het worden eerlijk gezegd. Zo veilig qua keuze dat het ook saai wordt.

En JPS... altijd schoon auto's gevonden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er heel lang over nagedacht eerlijk gezegd, want een evidente keuze is het niet. En ik weet heel goed dat het bij mensen niet altijd positieve reacties opwekt, tot zelfs ronduit afkeer. Maar mijn keuze is heel doelbewust geweest.
En als iemand het lelijk vind... mijn velgen kan ik nog steeds van kleur veranderen als ik goesting heb... zijne lelijke smoel is voor de rest van zijn leven :mrgreen:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door Joske »

Dit is eigenlijk een perfect voorbeeld van wat ik altijd bedoel met 'zwarte velgen vind ik maar niks'.

Met zwarte velgen lijkt een auto imho van ver altijd op de zoveelste leaseslet op wintersloefen waar ze te groen voor zijn om wieldeksels op te steken.
Nu de velg in een kleur (grijs hoort daar ook bij) kunt ge veel meer genieten van het, in dit geval, eenvoudige maar oh zo prachtige design van de velg. Het moet niet altijd breed en veel bling bling zijn. Gewoon simpel. Van ver lijkt het een simpele spaakvelg, maar van dichterbij zit ge de details. :} :}

Zou Peugeot terug meer moeten doen ipv al die overgestylde velgen van tegenwoordig. :oops:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

en ook de 'nieuwe' motor heeft last van zwarte roet bij volgas

nog maar eens nagekeken en gemerkt dat de intercooler aan het zweten is bij de aansluiting van de plastieken uitlaatbuis en het metaal, dus die lekt lucht. Voorts gezien dat de inlaatcollector een zwarte aanslag heeft van ongeveer 2 mm. Eens kijken of ze in de garage voor dat specifiek een oplossing hebben.
Voorts valt het op dat met monzol het roken beduidend minder is, maar niet weg. En vermits er nog maar 1 ding origineel is aan de nieuwe motor, zijnde de injectoren van de vorige motor, vrees ik er toch wat voor dat er ook in die richting eens goed gekeken moet worden.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door PUG(z)OT »

indien er 1 of meerdere injectoren aan het verslijten of aanladen zijn, kunnen er wat additieven bij de brandstof gedaan worden om het brandstofsysteem te reinigen, ze schrijven dit voor op een volle tank, maar in uw geval zou ik voor maximum een kwart tank gaan... eventueel op voorhand een propere brandstoffilter steken om zo min mogelijk product tegen te houden.

Maar dit zijn uiteraard geen wondermiddelen... voor het reinigen van de inlaat bestaan er ook producten, maar die hebben we niet. Ik weet dat er iets bestaat, wat eigenlijk dient om bv de roetafzetting van de turbo te reinigen, dit is een soort mouse die je inspuit, dan fel uitzet en dan even moet laten inwerken (met stilstaande motor) Dan moet je de motor starten en een blok hout of iets dergelijks gereed houden om je inlaatbuis dicht te houden, zodat hij het hele inlaat traject vacuum zuigt en al de smodder opeet... ook weer nadelig voor de roetfilter...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

vandaag verder nagekeken. Inlaattraject nog verder proper gemaakt en man man man, wat een vuiligheid zit er daar in. Precies nen taffelaar geweest die ermee rondgereden heeft.
Voorts geconcentreerd op het traject van de egr klep. De metalen buis tussen de inlaatcollector en de egr klep zat er aan beide zijden niet goed op. Aan de kant van de egr klep gin de bevestgingsvijs aan de kant van de motor maar tot een bepaalde diepte. Gevolg was dat daar de aansluiting 2mm openstond. Heel wat roetaanslag rond dat punt gevonden en verwijderd. Zat geen dichtingsring tussen die buis en de egr klep. Heb nu maar een voorlopige dichting gemaakt van pakkingskarton, maar die gaat geen eeuwigheid houden (gaat wegbranden). Twee kortere vijzen gebruikt en ik had daar terug goede aansluiting.
Kant inlaatcollector ging de buis niet goed op de aansluiting. Zat er altijd wat scheef op en ook daar heel wat roetaanslag op de dichtingsring. Wat gewrongen en getrokken tot het netjes aansloot en de ring zelf wat dichter geklopt om goed veel spanning te geven op de dichting. Alles daar zit nu goed dicht.
Gevolg is dat de auto een pak smoother rijdt. Verbruik lijkt nu ook meer richting naar het normale te gaan. Ik moet alvast minder moeite doen om het verbruik binnen de perken te houden.
De intercooler had ik op de plek waar ik dacht dat die lekte proper gemaakt en ja, vandaag was daar weer vettigheid te vinden.
Morgen elke darm van en naar de turbo controleren: demonteren, dichtmaken en onder druk zetten onder water. Als er een lek is, zie ik dat direct.
Intercooler gaat er ook uit en wordt op dezelfde manier getest.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door GT'tje »

Knap dat je dat allemaal zelf kan. Je gaat er terug een nieuwe van maken. :lol:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

vandaag niet veel zin gehad, maar het verschil is al goed te merken
het 'doempen' is heel hard geminderd, verbruik is goed gestabiliseerd. Maw kan af en toe eens doortrekken zonder dat mijn meter van de brandstoftank keldert. 'k heb vandaag wat rondgereden en ben met meer km's geëindigd betreffende rijbereik dan ik deze morgen mee vertrokken ben.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door peugeot-gek »

:France :France
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door PUG(z)OT »

amai goed om te lezen dat het de goede kant op gaat :Y

maar tussen die metalen blinkende buis en de egr klep zit nooit een dichting :N
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

paste van gene meter op elkaar. Precies of ofwel de buis ofwel de klep niet 100% rechtstaat. En door die schroef die dan niet diep genoeg ging moet de turbo langs daar heel wat druk hebben afgeblazen.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

en iemand tegen mijn bumper gezeten aan de voorkant
waarschijnlijk bij het parkeren gebeurd, maar het was een lichte auto want de lak zit er nog op

pffff :N
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door GT'tje »

En natuurlijk weer niets laten weten zeker. Ongelooflijk. :N
Plaats reactie

Terug naar “60x”