advertentie Nova reclame

2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

607

Moderator: P-unit

Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Vandaag minder goed nieuws te horen gekregen bij de dealer. Binnen gedaan om mijn remmen te controleren, die doen soms raar (geluid, gedaver en minder remmen).
Verdict: blokken te vervangen, schijven te vervangen en hoofdremcilinder lekt wat. Alles samen een kleine 1000€ :shock:

Ook eens naar mijn spiegels laten kijken, die kan ik niet verzetten en klappen niet in. Verdict daar: bedieningspaneel defect, ook een goei 300€ + werk...

Daarnaast moet em ook een groot onderhoud krijgen deze of volgende maand, nog een 350€, en twee nieuw voorbanden, nog een 300€ volgens mijn bandenman...

Tijd voor een bezinningsmoment...
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Darl'mat »

Klopt, maar voor 1700 euro hebt u geen nieuwe, zeker niet in hetzelfde formaat.
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Feit, en dat besef ik zelf ook wel, 't is alleen geen plezant nieuws :) maja, dan weten we weeral waarvoor we gaan werken (naast die ruïne die ik hier aant oplappen ben) :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Steven »

Met uitzondering van de bediening voor de spiegels ook slijtageonderdelen die vroeg of laat ook allemaal aan vervanging toe zijn bij eender welke wagen... Ik vind dat mensen nogal raar staan t.o.v. kosten die een auto met zich meebrengt... Het valt nu allemaal stom op een hoop maar dan ben je weer vlot 50.0000 km gerust. Met uitzondering van het onderhoud dan toch :D

P.S. ik hoop trouwens dat de genoemde prijs is voor schijven en blokken voor + achter? Anders zou ik eens bij een onafhankelijke dealer gaan luisteren want dat kan goedkoper lijkt mij...
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Welja, op 't moment zelf is dat slikken, dan efkes bezinnen, dan komt de aha-erlebnis "tzijn eigenlijk grotendeels slijtageonderdelen, pech van die cilinder en dat spiegelding, en stom dat dat allemaal samen valt".

En dan denkt ge nog wa verder na. 1 vd redenen waarom ik deze gekocht heb is dat em van 1e eigenaar was met aantoonbaar onderhoudsboekske bij dealer (mens draagde er meer zorg voor dan ik momenteel :oops: maar in mijn verlof de komende twee weken heb ik al minstens een dag gereserveerd om hem weer picobello te zetten). Motor is dus nog bijlange niet versleten aan 160k km, beetje roest en krassen die ik zou moeten laten aanpakken, interieur ziet er nog quasi nieuw uit (op wat stof enzo na).

Zonder serieuze opleg ga ik zo geen tweede vinden, dan kan ik evengoed deze fixen en verder bollen met een smile op mijn gezicht :D :mrgreen:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door PUG(z)OT »

das zeker ;) fixen die handel :Y
Plaats reactie

Terug naar “60x”