advertentie PDK Pallets reclame

607 2.2hdi automaat

607

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Julien
Pug Driver
Berichten: 5
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 17:48

607 2.2hdi automaat

Bericht door Julien »

Wegens last met de benen, zal ik mijn trouwe 3008 moeten vervangen, na wat rond gekeken te hebben vindt ik de 607 wel iets hebben, daar ik geen ervaring heb met dat type zou ik graag wat tips krijgen waar ik moet op letten bij aankoop? Wanneer moet de D riem vervangen worden Km??
Alvast bedankt, ik wacht vol spanning
Julien
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 607 2.2hdi automaat

Bericht door jurgen_s »

hey julien,

sorry voor het heel late antwoord. Te weinig tijd op dit moment om deftig te kunnen antwoorden.

Op zich niets mis mee. De 2.2 is een oerdegelijke motor, de 4 bak automaat vrij foutloos. Als je de keuze hebt tussen een fase I of fase II 607, ga dan zeker voor de fase II. Luxueuzer, qua electronica meer bedrijfszeker en meer up to date.
Probleem is dat de 2.2 fiscaal heel erg afgestraft wordt. De 2 liter die ik heb vind je echt bijna niet in automaat. Andere motor is de 2.7 maar da's helemaal een financiële zelfmoord. De automaat van die laatste vertoont trouwens heel wat nukken als je een model neemt voor 2007.

D riem is bij de 2.2 elke 180.000 (of ik ben verkeerd en het is ook 240K) of elke 10 jaar. Als de verkoper dat niet kan aantonen zou ik die laten vervangen. De 2.2 is er wel op voorzien om een geknapte D riem te overleven, maar daar hangt toch nog een prijskaartje aan vast.
Problemen bij de 607: raammechanisme dat kapot kan gaan. De geleiders zijn van plastiek en kunnen kapot getrokken worden. Er bestaan reparatiekits voor op het internet en dan kan je vrij goedkoop de raam terug herstellen. Stuurinrichting: problemen met een dichtingsring onderaan het stuurhuis waar de olie van de servo mee in gaat. Servo gaat lucht trekken en lekken. Oplossing is helaas nieuw stuurhuis en dat kost serieus geld (800€ zonder plaatsing). Kabelboom in de koffer: door het open en dicht gaan krijgt de kabelboom knikken en gaan er kabels breken. Zichtbare gevolgen: koffer die electrisch niet meer opengaat, achteruitrijlichten die niet meer werken. Vrij makkelijk te herstellen (heb het ook al gedaan), maar ge moet er uw tijd insteken natuurlijk. Het is iets waar ELKE 607 mee te maken krijgt. Op het frans peugeotforum heeft iedereen er mee te maken gehad.
En ik zal nog wel een paar dingen vergeten zijn, maar globaal genomen is het voor mij nog altijd een trouwe metgezel waar ik veel plezier aan beleef. De zetels zitten beter dan gelijk welke zetel waar ik al in gezeten heb. Als rugpatiënt (6 hernia's ondertussen) stap ik met rugpijn in en stap zonder rugpijn terug uit. Wel niet zo'n geweldige zijdelingse ondersteuning in de bochten, maar da's eerder een probleem van snelle jongens :mrgreen: . Als ge normaal rijdt, dan is het luxe met de grote 'L'.
Eventuele upgrade dat je kan doen is de achterste dempers vervangen door dempers van bilstein. Die vangen de klappen beter op want de 607 is ontworpen om te worden gereden met een directeur op de achterbank. Is de auto onbeladen achteraan, dan kan je bij een beschadiging in het wegdek een klap krijgen in de achterophanging die de auto precies (hij doet dat niet) laat uitbreken. Niet zo aangenaam. De bilstein dempers verhelpen dit voor een groot stuk.

Ik zou trouwens sowieso de automatenbak laten spoelen zodat die er terug voor ruime tijd tegenkan. Je kan eens kijken in het topic van GT'ke zijn 508GT. Die heeft de bak laten spoelen bij een firma in nederland.

Je kan misschien ook zoeken voor een 508 automaat. De 1.6 is wel met de gerobotiseerde, de 2 liters met een 6bak. Ze kosten wel meer qua aankoop dan een oudere 607, maar fiscaal een pak minder afgestraft.

frans peugeot forum:

http://www.forum-peugeot.com/Forum/

wel eerst een account maken als je alles wil lezen:

http://www.forum-peugeot.com/Forum/foru ... ujet-1.htm
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 607 2.2hdi automaat

Bericht door Dries »

[quote="jurgen_s"]

D riem is bij de 2.2 elke 180.000 (of ik ben verkeerd en het is ook 240K) of elke 10 jaar. Als de verkoper dat niet kan aantonen zou ik die laten vervangen. [quote="jurgen_s"]

Als het 2.2HDI 133pk is van in de eerste generatie 607's is het om de 160.000km of 10jaar. Bij de 2.2HDI 170pk (bi-turbo) van in de 2de generatie kan dat misschien anders zijn, maar dat weet ik niet.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 607 2.2hdi automaat

Bericht door Darl'mat »

Bij de 406 is DB riem 160.000km voor 2.2

Bij 406 is gaan intercoolers ook regelmatig stuk ( radiator van koellucht) dit zo ongeveer vanaf 150.000km ( geen kost waar ge van sterft).
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 607 2.2hdi automaat

Bericht door GT'tje »

Dag Julien,

Mijn vader heeft 3 x 607 gehad. Telkens met de 2.2hdi en automaat. Deze auto's zijn steeds trouw geweest. Nooit echte problemen gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat ze na max 3 jaar al terug weg waren (120.000km of meer). Zeer luxueuze auto's :Y

Die ophanging achteraan, ja, dat was idd gevoelsmatig anders.

Als je een automaat zou hebben, en je wenst deze te laten spoelen, ik ben hiervoor naar garage Johan Oldenhage gegaan in Nieuw Vennep. Deze mensen zijn gespecialiseerd in het spoelen van de Aisin automaat. (Jurgen, ik wist niet dat in de 607 ook een Aisin bak zit).
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 607 2.2hdi automaat

Bericht door jurgen_s »

yep die hebben ook de aisin, maar in het begin waren daar heel wat problemen mee. De omvormer draaide regelmatig in de soep. Vanaf de tweede helft van 2006 zijn er stukken gewijzigd geweest en is het probleem grotendeels van de baan. Feit blijft wel dat je de bak moet blijven spoelen wanneer de moment daar is. Peugeot schrijft anders voor, maar aisin zelf wijst op 80K bij normale omstandigheden en sneller bij zwaardere omstandigheden.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 607 2.2hdi automaat

Bericht door GT'tje »

Ik kan het alleen maar bevestigen, dat spoelen :Y :Y

Weer wat bijgeleerd. Thx Jurgen !
Julien
Pug Driver
Berichten: 5
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 17:48

Re: 607 2.2hdi automaat

Bericht door Julien »

Bedankt voor de reacties, ben al een stuk wijzer geworden. Nog een klein vraagje waaraan ken je een fase 1, en fase 2?. De zoektocht kan beginnen.
Julien
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 607 2.2hdi automaat

Bericht door jurgen_s »

uiterlijk heel makkelijk:

fase I

Afbeelding

bumperschorten zijn zwart, mistlichten vooraan zijn half maanvormig

fase II

Afbeelding

mistlichten zijn rond vanvoor, bumperschorten meegespoten

als je er eentje koopt, ga dan voor zoveel mogelijk opties. Dat verschilt nauwelijks qua aankoopprijs, maar maakt het leven aan boord wat aangenamer.
Plaats reactie

Terug naar “60x”