2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
nope
morgen eens kijken wat het poliermachien kan oplossen
morgen eens kijken wat het poliermachien kan oplossen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Ai, das minder....
Nooit leuk natuurlijk.
Nooit leuk natuurlijk.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
yeah, keuringshoogte
één van de dagen de mannen eens een bezoek gaan brengen...
één van de dagen de mannen eens een bezoek gaan brengen...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
hoe ligt hij nu eigenlijk tov die "andere verlaging" op vaste veren ?
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
nog eens nameten
wel het typische rammelen terug van de musketierveren
maw er kan nog aan gewerkt worden om de auto dieper te krijgen
wel het typische rammelen terug van de musketierveren
maw er kan nog aan gewerkt worden om de auto dieper te krijgen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
nagemeten en sta op 37 cm ipv de standaard 38.5
klik die ik elke keer kreeg bij het optrekken aan de rechterkant is volledig weg, dus da's 100% zeker de kapotte fuseepen geweest.
Auto staat uiteindelijk even comfortabel als met de schroefveren, alleen bij korte oneffenheden reageert die nu veel zachter. Geen harde klop meer in de ophanging maar een veel gecontroleerde demping. Veel beter dus voor de fuseepen.
klik die ik elke keer kreeg bij het optrekken aan de rechterkant is volledig weg, dus da's 100% zeker de kapotte fuseepen geweest.
Auto staat uiteindelijk even comfortabel als met de schroefveren, alleen bij korte oneffenheden reageert die nu veel zachter. Geen harde klop meer in de ophanging maar een veel gecontroleerde demping. Veel beter dus voor de fuseepen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
alé blij dat het een verbetering is, maar t is dus nog niet de laatste keer geweest dat ze er onderuit moesten
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
verder gezocht vandaag en gemerkt dat de turboslang die van de intercooler naar de inlaat gaat langs de beide kanten olie lekt. Hoe vast ik die ook draai maakt niet uit, er blijft langs de beide kanten olie uit lekken.
De slang is eigenlijk niet 1 slang maar ge ziet twee slangen: buitenste en binnenste. Blijkbaar ergens gedelamineerd want de olie lijkt tussen beide darmen uit te komen. Zal dan ook maar die van de turbo naar de intercooler gaat mee vervangen en dan eens kijken wat het geeft.
De slang is eigenlijk niet 1 slang maar ge ziet twee slangen: buitenste en binnenste. Blijkbaar ergens gedelamineerd want de olie lijkt tussen beide darmen uit te komen. Zal dan ook maar die van de turbo naar de intercooler gaat mee vervangen en dan eens kijken wat het geeft.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
hmja dan kan het idd wel zijn als die "inwendig zwanger is" dat hij zwart gaat dampen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ik ga ook eens de drukomvormer van de turbo vervangen
kost op zich 45€ en naar wat ik lees wordt aangeraden die elke 200K eens te wisselen omdat de klep kuren kan krijgen
kost op zich 45€ en naar wat ik lees wordt aangeraden die elke 200K eens te wisselen omdat de klep kuren kan krijgen
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
de elektroklep?
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
yep
den deze dus
den deze dus
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ding is dat ik er soms geen logica meer inzie
gisteren met 5 man in de auto en er zonder problemen een volvo S80 met dezelfde motor en met maar 2 man in afgetrokken (en neen, niet zijne piet). En ja, die ging er ook voor.
Op andere momenten krijg ik op mijn doos van één of andere koekendoos of voel ik duidelijk vermogensverlies. LMM is proper en als die problemen zou hebben wegens vuiligheid is dat continu... enfin dat is toch mijn ervaring ermee vanuit het verleden. Als die electroklep problemen geeft, lees ik toch bij andere reacties, is dat niet continu. Die kan vandaag problemen geven, morgen niet. Bij gewoon rijden: wisselend reageren of compleet normaal, bij volgas: aarzeling, gevoel van wisselend vermogen
De klep wordt wel electronisch aangestuurd, maar op zich de klep zelf is wel mechanisch.
gisteren met 5 man in de auto en er zonder problemen een volvo S80 met dezelfde motor en met maar 2 man in afgetrokken (en neen, niet zijne piet). En ja, die ging er ook voor.
Op andere momenten krijg ik op mijn doos van één of andere koekendoos of voel ik duidelijk vermogensverlies. LMM is proper en als die problemen zou hebben wegens vuiligheid is dat continu... enfin dat is toch mijn ervaring ermee vanuit het verleden. Als die electroklep problemen geeft, lees ik toch bij andere reacties, is dat niet continu. Die kan vandaag problemen geven, morgen niet. Bij gewoon rijden: wisselend reageren of compleet normaal, bij volgas: aarzeling, gevoel van wisselend vermogen
De klep wordt wel electronisch aangestuurd, maar op zich de klep zelf is wel mechanisch.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
vandaag egr gedemonteerd en die was op zich proper
wel gezien dat de sluiting tussen de klep en de buis terug open was. Na demontage gezien waarom: vijs tegen het motorblok was niet recht ingedraaid, maar dat was blijkbaar daarvoor ook al zo geweest als ik de schroefdraad nakeek.
Met andere vijs schroefdraad terug recht getrokken en na reiniging van de klep alles netjes terug gemonteerd. Auto trekt weer wat beter en lijkt wat zuiniger te zijn (want de laatste weken was het weeral heel slecht).
De turboslang lekt dus wel degelijk: netjes proper gemaakt en weer aan het uiteinde dat het lekte.
Het roken is dus niet gedaan, hoewel het nu met het juist aansluiten van de egr klep wel is gebeterd.
Morgen turboslangen gaan bestellen in de garage en dan zullen we wel zien...
wel gezien dat de sluiting tussen de klep en de buis terug open was. Na demontage gezien waarom: vijs tegen het motorblok was niet recht ingedraaid, maar dat was blijkbaar daarvoor ook al zo geweest als ik de schroefdraad nakeek.
Met andere vijs schroefdraad terug recht getrokken en na reiniging van de klep alles netjes terug gemonteerd. Auto trekt weer wat beter en lijkt wat zuiniger te zijn (want de laatste weken was het weeral heel slecht).
De turboslang lekt dus wel degelijk: netjes proper gemaakt en weer aan het uiteinde dat het lekte.
Het roken is dus niet gedaan, hoewel het nu met het juist aansluiten van de egr klep wel is gebeterd.
Morgen turboslangen gaan bestellen in de garage en dan zullen we wel zien...
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Komt nog allemaal goed.