2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 5319
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
welke diesel tankt gij?
Ik heb voor ne keer (omdat t nie anders kon) bij een grootwarenhuismerk getankt, en t lijkt alsof de RCZ die diesel niet lust. Klinkt niet t zelfde, lijkt af en toe een beetje in te houden.
Morgen terug Gulf erin
Ik heb voor ne keer (omdat t nie anders kon) bij een grootwarenhuismerk getankt, en t lijkt alsof de RCZ die diesel niet lust. Klinkt niet t zelfde, lijkt af en toe een beetje in te houden.
Morgen terug Gulf erin
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ik tank al een eeuwigheid bij hetzelfde station: de Q8 in Diest
de vorige motor had er gene last van
de vorige motor had er gene last van
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
hoop ook voor u dat de oplossing nabij is
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
doet me denken aan mijn periode als IT'er: oplossing zoeken zonder dat ge helemaal goed weet waar ge naartoe moet gaan. Ik zoek verder, oplossing zal er wel komen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
de 508's zijn tamelijk goedkoop
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ik zeg de aanhouder wint
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
momenteel 6.1 gemiddeld en kom met de vorige bak van 7.4... zelfde rijstijl
alleen het doempen is nog niet opgelost. Als ik injectorreiniger erin kap is het veel minder, dus het zal naar die richting zoeken worden.
electronische klep voor de turbo was toegekomen maar 't is de verkeerde. Ga nu naar de garage nieuwe bestellen.
alleen het doempen is nog niet opgelost. Als ik injectorreiniger erin kap is het veel minder, dus het zal naar die richting zoeken worden.
electronische klep voor de turbo was toegekomen maar 't is de verkeerde. Ga nu naar de garage nieuwe bestellen.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
klep van de turbodrukregeling vervangen en de auto rijdt zo smooth als boter. Had ik al veeeeeeeeeeeeel eerder moeten vervangen. Ik kan iedereen die een turbodiesel heeft en wat km's heeft aanraden om eens een nieuwe klep te steken. Ge gaat het verschil heel goed voelen.
Het roeten... dat blijft evenwel aanwezig. Ik blijf ook horen dat ik nu met een diesel rijd. Met de andere motor had ik zowel bij stationair als bij optrekken een heel rustige loopcultuur. Met deze blijft het wat rauwer... meer dieselgekletter eigenlijk.
Het verbruik: dramatisch gezakt. Zat vandaag met eigenlijk onregelmatige verkeerssituatie op een gegeven moment aan een rijbereik van 1300 km's. Na het steken van de nieuwe klep stukje autosnelweg gedaan en daar ook hetzelfde. Ik heb ook terug de lagere verbruikswaardes bij 140 km/h. Een paar pagina's geleden zat ik dan makkelijk aan 8 liter en meer. Vandaag aan 5.4l. Aan 120 km/h een lage 4.2.
Het roeten... dat blijft evenwel aanwezig. Ik blijf ook horen dat ik nu met een diesel rijd. Met de andere motor had ik zowel bij stationair als bij optrekken een heel rustige loopcultuur. Met deze blijft het wat rauwer... meer dieselgekletter eigenlijk.
Het verbruik: dramatisch gezakt. Zat vandaag met eigenlijk onregelmatige verkeerssituatie op een gegeven moment aan een rijbereik van 1300 km's. Na het steken van de nieuwe klep stukje autosnelweg gedaan en daar ook hetzelfde. Ik heb ook terug de lagere verbruikswaardes bij 140 km/h. Een paar pagina's geleden zat ik dan makkelijk aan 8 liter en meer. Vandaag aan 5.4l. Aan 120 km/h een lage 4.2.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
das goed om te lezen dat roeten zal mss nog beteren naarmate de aanslag in de uitlaat verdwijnt door te rijden ?
-
- Pug Driver
- Berichten: 4706
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Is dat ook zo bij 2.2?
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
euhm, daarjuist naar de keuring en erdoor
ik rijd daar door, geef wat gas en ping: storing emissieregeling
al uitgelezen en opnieuw te hoge turbodruk. 't zal dan toch de variabele regeling zijn die af en toe blijft haperen. 'k zal dus toch eens een trip richting duitsland moeten maken om eens te gaan doorblazen.
en ja, de 2.2 heeft ook zo'n regeling
ik rijd daar door, geef wat gas en ping: storing emissieregeling
al uitgelezen en opnieuw te hoge turbodruk. 't zal dan toch de variabele regeling zijn die af en toe blijft haperen. 'k zal dus toch eens een trip richting duitsland moeten maken om eens te gaan doorblazen.
en ja, de 2.2 heeft ook zo'n regeling
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
wat is uw dagelijkse rijprofiel met de wagen Jurgen ?
want alleen al 'n keer 'n paar honderd km aan één stuk rijden tegen 120-130 km/u doet al veel goed aan de wagen
ik rij vrijwel dagelijks (minstens) 2x 66 km woon-werkverkeer, tussendoor geregeld naar klanten, maar altijd in B soms in NL en in druk verkeer rijd ik 90 max 100 (met de 508 SW)
vorig weekend 'n keer naar Duitsland op-en-neer geweest, heel normaal constant aan 120-130 gereden 2x >250 km in één stuk en ge merkt gewoon dat dat de wagen goed doet - trekt gevoelsmatig weer beter vanuit de lagere toeren
want alleen al 'n keer 'n paar honderd km aan één stuk rijden tegen 120-130 km/u doet al veel goed aan de wagen
ik rij vrijwel dagelijks (minstens) 2x 66 km woon-werkverkeer, tussendoor geregeld naar klanten, maar altijd in B soms in NL en in druk verkeer rijd ik 90 max 100 (met de 508 SW)
vorig weekend 'n keer naar Duitsland op-en-neer geweest, heel normaal constant aan 120-130 gereden 2x >250 km in één stuk en ge merkt gewoon dat dat de wagen goed doet - trekt gevoelsmatig weer beter vanuit de lagere toeren
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
een ietwat langere afstand 1 maal per week, maar tijdens de werkdagen moet ik 12 minuten op en iets minder terug. Toen ik de 607 kocht deed ik 45000 km's per jaar, hoofdzakelijk autosnelweg kilometers. Net omwille van die afstand heb ik de auto toen gekocht.
Op de autosnelweg met continue snelheid heb ik al eens 1450 km gehaald qua rijbereik.
De turbodruk problemen zijn specifiek ontstaan met de 'nieuwe' motor. De turbo is ook van die blok afkomstig omdat de mijne misschien teveel brol heeft geslikt toen de krukaslager erdoor is gegaan.
Misschien beter een electrische fiets kopen
Op de autosnelweg met continue snelheid heb ik al eens 1450 km gehaald qua rijbereik.
De turbodruk problemen zijn specifiek ontstaan met de 'nieuwe' motor. De turbo is ook van die blok afkomstig omdat de mijne misschien teveel brol heeft geslikt toen de krukaslager erdoor is gegaan.
Misschien beter een electrische fiets kopen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
wel het gezondst
tsja op 12min wordt de motor niet echt warm...... da's er nie echt goe voor...
wat was uw motivatie na het kapotrijden van de motor om nog een ruilmotorblok te plaatsen ?
onze 807 is deze zomer 9 jaar oud - 160.000 km gereden motor nog prima trekt nog als de beste - maar als daar nu 'n onverwacht grote herstelling aan komt, is het gedaan (de remklauwen achter laat ik uiteraard vervangen - maar moest de turbo gaan of de distributieriem breken (die is bij 100.000 km vervangen in 2011 - ik ga toch maar minstens 7 tot 8 jaar in totaal wachten alvorens die te vernieuwen met de huidige jaar-km's) rijd ik er niet meer mee verder cq laat ik het niet meer vervangen) )
maar heb gemakkelijk(er) spreken natuurlijk met de 508 SW als firmawagen erbij
tsja op 12min wordt de motor niet echt warm...... da's er nie echt goe voor...
wat was uw motivatie na het kapotrijden van de motor om nog een ruilmotorblok te plaatsen ?
onze 807 is deze zomer 9 jaar oud - 160.000 km gereden motor nog prima trekt nog als de beste - maar als daar nu 'n onverwacht grote herstelling aan komt, is het gedaan (de remklauwen achter laat ik uiteraard vervangen - maar moest de turbo gaan of de distributieriem breken (die is bij 100.000 km vervangen in 2011 - ik ga toch maar minstens 7 tot 8 jaar in totaal wachten alvorens die te vernieuwen met de huidige jaar-km's) rijd ik er niet meer mee verder cq laat ik het niet meer vervangen) )
maar heb gemakkelijk(er) spreken natuurlijk met de 508 SW als firmawagen erbij
Laatst gewijzigd door PetDig2 op do 25 mei 2017, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Als't op auto's aankomt is er bij mij weinig logica. De auto bevalt me gewoon nog veel te veel. Andere auto kopen kost evengoed een hoop geld, dus daar spaar ik evenmin geld mee uit.
Zal er eerder op neerkomen dat ik iets anders bijkoop en deze in de vergetelheid geraakt en die dan voor een appel en een ei ga wegdoen...
Zal er eerder op neerkomen dat ik iets anders bijkoop en deze in de vergetelheid geraakt en die dan voor een appel en een ei ga wegdoen...