Evenementen 2017

2017 Dit seizoen zit er weer op...
2018 Wordt weer een spetterend jaar
 Het is nu di 21 nov 2017, 23:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017, 17:42 
Pug Driver

Geregistreerd: zo 17 jul 2016, 20:27
Berichten: 307
ja zo ongeveer toch he :+

't is daarom dat ik vrolijk met de onze doorrijd

onze vrienden met hun Phedra zitten al bijna op 300.000 km, waarom zouden wij dat niet halen met onze 807

die kan nog wel wat jaarkes mee

('t is toch schrijnend dat veel mensen onvoorwaardelijk in de vermeende "premium" kwaliteit blijven geloven - enfin ik kan niet oordelen misschien zit er in hetzelfde N47 motorblok in een veel duurdere 5-serie een betere kwaliteit van ketting(-spanners) - maar ik ben bang dat geburen van ons van 2 straten verder met hunne 520d GT full option ook nog hetzelfde N47 motorblok hebben - die motor heeft 180pk en 380Nm, terwijl de 508 GT 180pk en 400Nm heeft - OK bij die BMW is dat de basismotor terwijl het bij de 508 de topmotor is.....)


Laatst bijgewerkt door PetDig2 op zo 16 jul 2017, 05:52, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017, 17:48 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 12968
Woonplaats: Zelem City
het is een imago en meer niet
een imago dat hen toelaat veel geld te vragen voor hetzelfde. Ok, beter afgewerkt, knapper interieur,... maar buiten dat niets dat een meerprijs van 20k en meer verantwoordt.
Gisteren tijdens een examen van een leerling nog met een examinator geklapt. Met het nieuwe examen hebben de leerlingen bij het gedeelte alleen rijden de keuze tussen het volgen van de wegwijzers ofwel GPS. Blijkt dat de gps'en van MINI en BMW het slechtste van allemaal werken. Slecht overzicht, slechte informatie met als gevolg dat er veel fout gereden wordt. Als ge dan ziet wat ze ervoor durven vragen...


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 03:29 
Pug Driver

Geregistreerd: zo 17 jul 2016, 20:27
Berichten: 307
was een pruts-gps maar het enige eventuele probleem aan een auto
als ge een ingebouwde koopt weet ge ergens dat die z'n beperkingen heeft

(onze 807 heeft die niet, privé kocht ik geen ingebouwde gps - veel te duur voor hetgeen het is - ja ge zit met een losse gps met 'n kabel over uw dashboard, ok)

nee de mechaniek van een auto moet over lange tijd / vele km's betrouwbaar z'n job blijven doen

enfin ook de 1.6 thp heeft z'n kettingproblemen (misschien niet toevallig ook mee een BMW ontwikkeling ?) - zou ik persoonlijk ook niet gauw durven kopen

de Bravo 1.4i 95pk van m'n oudste zoon zit op 4 jaar tijd bijna op 120.000 km - aanvankelijk zou hij enkel lokaal verkeer ermee gaan doen (dus geen diesel gekocht) echter hij is in omgeving Boom gaan werken, vanuit Gent

binnenkort nieuwe distributieriem (dit is een 16v dus geen 'vrijloper' zoals de Grande Punto 1.2i van m'n echtgenote) maar tot nu toe probleemloos - hij is feitelijk blij dat ie geen diesel kocht - verbruik valt ook nog goed mee

wagentje kostte nieuw goed 12.000€ (paar mnd ingeschreven, maar had geen km's) dus daar scheurde hij z'n broek niet aan - is er zeer tevreden van, gaat proberen er nog zo lang mogelijk mee te rijden (hij wordt 30, verdient al (heel) mooi - eerst bachelor autotechnologie gedaan, daarna master automotive engineering - kan zich zeker 'meer' permitteren qua auto maar 'nee ga daar geen onnodig geld aan hangen') - hij wil op termijn wel naar omgeving Boom verhuizen en zo mogelijk op de fiets naar z'n werk


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 06:42 
Pug Driver

Geregistreerd: zo 17 jul 2016, 20:27
Berichten: 307
grappig om de eerste post hier te lezen - iemand die een Punto Evo heeft, probleemloos, maar 'emotioneel' doet de auto 'm niets - dus op zoek naar 'n BMW 1

https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=31693

de 'emotie' begint al gelijk

ik zoek bij 'n auto niet naar emotie - het ding moet me betrouwbaar van A naar B brengen, liefst zo praktisch mogelijk zijn (807) en daarbij voor mij toch 'n enigzins mooi model hebben (508 SW, 807 in z'n genre ook niet mis, ook de Grande Punto valt niet tegen)


Laatst bijgewerkt door PetDig2 op zo 16 jul 2017, 19:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 18:04 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 12968
Woonplaats: Zelem City
de leswagen waarmee ik rijd is een corsa met de 1.3 diesel van fiat. Die heeft nu 236K en buiten een egr klep is er aan de motor nog niets gebeurd. Het zijn geen scheurmonsters maar oer betrouwbaar. Misschien moet bwm voor zijn motoren eens met fiat gaan praten :mrgreen:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 21:32 
Pug Driver

Geregistreerd: zo 17 jul 2016, 20:27
Berichten: 307
bwah tegenwoordig moet alles downsized met turbo zijn - zit daar voor een naft niet zo op te wachten

ja die 1.3 JTD van Fiat is wel ok - wel heeft die ook een ketting waarvan er al gevallen van breuk bekend zijn - toch ook in 't oog te houden

maar dat heb je eveneens met 'n riem - de Peugeot garage waar de 508 SW gehaald is wil bij de 508 bij het volgende onderhoud (120.000 km) de distributieriem vervangen en ik ben alleen maar voorstander

10 jaar of 240.000 km - houden de spanrollen of waterpomp dat uit ? of de riem zelf ?

beter op zeker spelen

het spijtige van de tegenwoordige kettingen is dat ze rekken, de timing is dan suboptimaal, met bv bij de N47 BMW diesel geen optimale verbranding, meer roetvorming, roetfilter te snel vervuild, ......

de 2.0 dci van Renault lijkt hier onopvallend te zijn, heeft ook 'n ketting

waar blijft de tijd van de W124 200d, 250d, 300d die ettelijke honderdduizenden km's meegingen, bij 200.000 km pas goed ingereden waren

en zo zacht tokkelen - daar tippen de cdi's niet meer echt aan


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 22:04 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 12968
Woonplaats: Zelem City
de mijne (enfin de vorige motor) heeft zijn riem gehad bij 200K en daar zag men tekenen van slijtage op. Nu op de 'nieuwe' heeft men ook andere riem gezet.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017, 23:28 

Geregistreerd: vr 07 jul 2006, 17:48
Berichten: 264
Woonplaats: Scherpenheuvel
Niet vergeten dat de distributiekettingen vroeger dubbele kettingen waren net als bij de indenor diesels in de oude Peugeots.Tegenwoordig worden veel enkele kettingen gebruikt en is er nogal miserie mee.In de tijd de VM diesels in de Chrysler had dat probleem ook dat ze rekten en dan braken.Onlangs een kennis van mij die al een BMW 520 diesel had en er goed mee geweest was kocht vorig jaar een 525 van 2011 in duitsland en nu op ca 193d onderdruk en olieverbruik.Hij de boite er van onder, de voordifferentieel en dan de motor eruit.Op twee zuigers gebroken topveer en wat ik raar vond erg smalle schraapveren en in de groef geen gaten om de olie af te voeren.Bovendien nogal wat roet in de gaatjes van de al zo smalle veer.Geen stootrand aan de cylinders en nagemeten en als goed bevonden.Opgehoond en met nieuwe segmenten voorzien.Daar ligt ook zo een lange enkele distributieketting op.Hij had ze mss beter mee vervangen....


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 10:11 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 12968
Woonplaats: Zelem City
Dat van die dunnere schraapveren is een algemene tendens. Dat is om de motoren minder wrijvingsverlies te geven en daardoor het verbruik te laten zakken...onder het mom van alle beetjes helpen. De tsi's van vw hebben er ook veel last van en het enigstedatsaar helpt is aftermarket bredere veren te plaatsen....


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 12:05 
Pug Driver

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:12
Berichten: 6313
Woonplaats: Planet Earth
Zouden de titel eens moeten veranderen, na elke post denk ik dat de rem terug vast hangt :lol:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 17:21 
Pug Driver

Geregistreerd: zo 17 jul 2016, 20:27
Berichten: 307
ja ik had niet hier mogen verder gaan :mrgreen:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 17:55 
Pug Driver

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:12
Berichten: 6313
Woonplaats: Planet Earth
Lap :lol:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 21:49 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 12968
Woonplaats: Zelem City
Hoe? Is'm dan toch blijven hangen als ge niet mocht verder gaan?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen
BerichtGeplaatst: do 20 jul 2017, 11:32 
Pug Driver

Geregistreerd: zo 17 jul 2016, 20:27
Berichten: 307
nu heeeel serieus :+

neenee het handrem-mechanisme is weer helemaal foutloos

(op het Eurovan2.de forum ziet ge dit probleem heel vaak terugkomen.... ze noemen het daar 'eine Fehlkonstruktion' )

807 rijdt weer prima - heb er de laatste tijd wat vaker mee gereden

ik zag op de keuring wel een iets mindere remwerking links achter - vermoedelijk toch omdat de remschijf daar lichtjes blauw ziet van het twee keer warm hebben gelopen van de remmen daar (gelukkig geen grote afstanden, niet snel gereden, daarmee)

maar er werd niets over gezegd

valt me wel op dat de 508 SW voor wat betreft vering en geluidsdemping wel de nieuwere wagen is


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: