advertentie C&C reclame

Trillingen bij afdraaien Peugeot Partner

Bipper, Partner I, Partner II, Expert, Boxer

Moderator: P-unit

Plaats reactie
D2ThaV
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 jul 2016, 09:00

Trillingen bij afdraaien Peugeot Partner

Bericht door D2ThaV »

Hey,

Mijn Peugeot Partner van 2016 met 6500km heeft sinds gisteren een raar geluid tijdens het afdraaien. Als ik de gewone bochten tegen normale snelheid neem op de weg, is er niets te horen. Het begint pas als ik traag, een haakse bocht neem voor kleine straatjes of de oprit. Er is een trillend geluid te horen en ook te voelen in het stuur. Als ik afdraai en de trillingen voel en het stuur zo gedraaid hou, voel ik niets meer, enkel als ik dan nog verder draai, terug even trillingen en gedaan, elke keer ik bijdraai.
Servo-olie is nog vol.
Is begonnen nadat ik bij me thuis vooruit de oprit opreed, auto stil legde, en hem achteruit met een bocht op het straat liet bollen door de bergaf van de oprit. De servopomp zal dus afgesprongen zijn met de motor stil te leggen, maar ik bleef nog wel servo voelen met het draaien toen ik achteruit bolde (dat was bij mijn vorige auto niet het geval waarmee ik dit deed).
Is er blijkbaar dus toch niet zo voor gemaakt om dat te doen :), weet ik nu ook weer.
Maar iemand een idee wat het zou kunnen zijn, en iets tijdelijk? Heb er sinds dan maar 10 km meer mee gereden, maar al wel goed wat kleine scherpe bochten genomen om het te ervaren en het probleem blijft tot dusver.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Trillingen bij afdraaien Peugeot Partner

Bericht door PUG(z)OT »

zou kunnen dat er wat lucht op uw systeem zit, gewoon met draaiende motor een aantal keren van aanslag tot aanslag draaien zou normaal voldoende moeten zijn.

gebeurt wel vaker wanneer bv de wagen is opgekrikt geweest... hoop dat het u verder kan helpen
Plaats reactie

Terug naar “Bedrijfsvoertuigen - Cammionettes”