advertentie Le Vin du Bâché reclame

1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Moderator: P-unit

205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door 205tunerke »

water gewoon in doog houden
en waarschinlijk is 1 van de 2 klemmen die u cardanhoes vastklemmen beetje los...
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door seune »

ne goeie TU verbruikt zowel olie als water als naft :lol: u reservoir mag gerust een stuk boven uw maximum staan ook hé dan duurt het wa minder lang eer ge moet bijvullen :P check mss ook eens aan de waterpomp zelf, zou de eerste keer niet zijn
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

mja hij heeft nooit water vebruikt. Behalve toen de dichting aan de waterpomp stuk was. heb toen ineens een nieuwe gestoken alsook distributieriem.
Paar jaar terug, pakweg 3jaar, en 2500km geleden. Zal eens zien of ik iets zie op dezelfde plek als toen. De radiator etc zien er proper uit
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

mmm met de koude dagen nog een probleem gevonden
Motor wordt niet warm. Ik geraak tijdens het rijden maar tot 75°
Bij stilstand op ralenti gaat hij wel verder. Thermostaat die slecht functioneerd? dat hij te veel koelt? Want zo op de handchoke moeten blijven rijden, meer dan een 10minuten is nogal nefast voor mijn vebruik. mijne meter sta al voorbij halve naftbak en ik heb nog maar 200km gedaan :s
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door jurgen_s »

kijk uw kabelkes eens na op u temperatuurmeter in het blok.

bij die van mij zitten er twee op: eentje voor de meter, andere lijkt naar de thermostaat te lopen. Als die laatste los is, komt die van mij ook niet goed op temperatuur.
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

seune schreef:khoor em al tot hier smeke om weer ne zomer te moge brullen !

kmoet eerlijk toegeven dati k mijne ook wel uit z'n stalleke zou wille halen ^^ alleen nog ne motor bouwe..
@ taz devil naftpomp durft droog te kome staan en te blijve hangen eh of probeer eens u carbu vol te gieten ( lan,gs die darm met ne trechter...)
filterke mss vuil ?
Ik heb een pomp? :P Hij start wel ze, maar hij moet precies zijn darmen terug vol zuigen. Moet een keer of 5 proberen.
jurgen_s schreef:eens naar uw leidingen kijken en zien of geen verduurd is. En ook zeker eens naar uw pomp kijken.
Dus ik denk dat de jurgen wel een punt kan hebben. De remleidingen stonden ook al als opmerking op mijn keuring geloof ik.
Eigenlijk moet ik die 205 eens volledig herbouwen maja. Zin, tijd en plaats ontbreken mij :p
Heb dat probleem met niet warm worden ook nog niet opgelost. En nu dat het warmer weer is, is dit geen probleem meer. Nu haalt hij wel bedrijfstemp.
Eerst die origineel bumpers eens terug plaatsen.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door jurgen_s »

't kan evengoed de pomp toch zijn. Is dat ook nog een mechanische? Zo ja, kan het steken van een electrische al veel problemen oplossen ivm starten.
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door seune »

een elektrische pomp in ne carbu motor ?? kdenk da ge dan moet zeker zien da je zo een 'potje' op u inl spruitstuk hebt staan voor ne retour..

@ taz devil, hoe zit da nu voor die bumpers ? nog interesse ? zie allesinds maar dat hij te bewondere valt op de pugday 8)

remleidinge verandere is niet zooo moeilijk ze en die thermostaat zou ik toch verandere :Y
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

mja zit met het probleem dat ik pas thuis ben rond 6 uur s'morgens ofzo op de dag van de pugday.

Thermostaat hebbek ligge, ook een andere carbu waar het verwarmings elementje wel van werkt.

Vandaar dat vaatje op twoofive zen 1.4 motor dat ik eraf gehaald heb. Die had waarschijnlijk een electrische pomp steken.

@seune: ja heb nog intresse, maarja ik weet niet of ik de pugday haal.
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door seune »

daar heb ik nog geen spek van gegeten.. kheb nog gene gehad mee elektrische shoke ofzo... betreft die bumpers kzal ze meebrengen en ge ziet dan maar he als ge er graakt of ni tzou wel dichterbij zijn denk ik 8)

ge kunt zo een pomp voor carbu motore ook apart njieuw kope en kost een goeie 70€
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door peugeotfreak »

twoofive zijne 1.4 had geen electrische pomp (die blok ligt nu hier)
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

ff update: Ik heb het enorm druk gehad de laatste maanden, bv maart 26 dagen gewerkt. Ook heb ik een nieuwe vriendin, dusja ben een pak minder thuis. En we hebben een appartementje gehuurd. Veel naar de winkel gaan kijken voor meubels ook dus. Vanaf 1 juni is het voor ons. Tussendoor nog tijd gevonden om naar de 24uur van de nurburgring te gaan. Serieus goed feestje van vrijdag tot zondag.

Anyway de peugeot 205: hij mag uit het deel projecten. Hij staat volledig origineel nu. De veerpoten die eronder staan vanvoor zijn precies wel van een ander model ofzo. Of mijn torsiestang is gezakt door metaal moeheid. Ligt wat op zijn poep.

Ik heb een andere cardan geplaatst links vooraan omdat deze begon te kloppen bij afdraaien. De versnellingsbak lekt niet meer. En ik heb wederom een groene kaart maar deze keer geen opmerking meer over de staat van de remleidingen. Vorig jaar wel... Ik was de eerste keer afgekeurd door het linker koplamp dat te laag stond. Op de muur even hoog gedraaid in het donker en het was goed :P
Nu het beestje nog nieuwe olie geven, en een andere thermostaat erin, die ik toch al even heb klaarliggen. En bougies, filterkes, arie zijn cabrio-lat, ...
Maar eigenlijk zou ik het beestje moeten kunnen strippen. Oa achter de linker koplamp een gigantisch roestgat.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door jurgen_s »

ai ook al roest aan het 'brilleke'
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door seune »

da gat gaat extra koeling geven aan de batterij 8) je zou best de achteras een klein tandje opdraaien dan of vanvoor een beetje zakken dat hij terug horizontaal hangt .. ivm de wegligging ;-)
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door KrisKe »

best idd even lassen dat gatje :)

of vals spelen :mrgreen:

anyway have fun man, ik zien u nog wel 8)
Plaats reactie

Terug naar “20x”