advertentie Le Vin du Bâché reclame

1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Moderator: P-unit

Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

ik ga binnekort die originele bumpers er maar terug opzetten. Die voorste bumper is echt teveel van het goede. Een waardige vervanger die niet gewoon een onderspoiler is en dan nog bij de achter bumper past, vind ik niet.

Eens kijken of ik die stootranden kan vernieuwen en spuiten zoals denk ik Rene met zijn groene 205. Dat ziet er ook mooi uit.

Vrijdag naar de keuring geweest voor het werk. Een rode kaart :-(
Co van maar 0.5% dus ver onder de norm, ma ik denk een scheurtje ofzo in de collector vooraan, motor klinkt met originele dempers nog altijd vrij racey :)
Maar hij is eigenlijk maar afgekeurd voor slechte afstelling van de voorlichten...
Mistlicht achteraan en achteruitrijlicht werken niet maar da zijn opmerkingen, ook zijn de voorste schijven in het oog te houden en de remleidingen. Niet slecht vind ik voor 5 jaar niet gereden te hebben ( motor heeft om de paar maand wel warm gedraaid )
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Jethro »

Ge kunt binnenkort die bumperbouten komen halen als ge die nog altijd moet hebben ;)
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door seune »

wa doe je dan nog met de johny-bumpers ? :)
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

jep jethro, die wil ik nog. Deze week nie veel tijd, maar begin volgende week normaal wel. Dit weekend 24h van de nurburgring.

De bumpers, dunno.
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door seune »

mss dat ik binnekort wel interesse heb.. kheb mss ook een RG gekocht
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

ah vandaar, pakt ge ineens de remus uitlaat maar mee ook, moet je wel het reserve wiel die beugel verwijderen en haken lassen ;)
voorbumper zijn lak is nie goed meer, grote steenslag en een hoekje beschadigd van een rood paaltje ma niet stuk
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Jethro »

Doe maar opt gemak, ze gaan niet lopen :mrgreen:
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

update, groene kaart voort beestje

Verlaging steekt er terug onder, en 50 % van de velgen. Toen was het te donker :p
Bij het vervangen van de veerpoten is de korte cardan er wel te ver uit gekomen, dusjah de versnellingsbak olie ligt nu op de oprit. Stonk rot dus op zich nie erg da die eruit is ma had em liefst niet gewoon op de asfalt gehad :)

Enneuh normaal moest ik nu al op de nurburgring zijn ma mijne maat waarmee ik ging zenne hond moest naar den dierenarts. Beest is al vrij oud dusjah bleef em liever thuis. Mss da hij zaterdag nog wilt vertrekke. Ma hangt af of zijne hond goe is of nie.
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door seune »

op de ring met de RG of ? ben jaloers op die groene kaart hehe :lol:
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

Naast de ring eigenlijk, tis de 24h van de ring, 250 deelnemende teams
Maar omda mijne maat zijnen hond nie betert op het moment zijn we thuis gebleven

Da groen van die keuringskaart past goed bij een roland garros :P

Nieuw radiootje gehaald deze middag, iets van pioneer als ik me nie vergis. 160€ ofzoiets. Niet echt moeilijk gedaan bij een keuze, gewoon dit dat rond 150 a 200€ en hups ik was weg :D
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

Op de keuring gaf hij maar 0.5% co, dus er zit ergens een fit in de uitlaat wss. De bougies zijn zwart behalve 1tje, die is een klein beetje bruiner. Hij staat dus net iets te rijk waarschijnlijk. Maar ik vind die CO stel schroef dus weeral niet meer terug.
Ik dacht achteraan, maar daar staat de ralenti, dus ik zie er wss gans over.
In de haynes staat deze carb precies niet.
Afbeelding

Ik zal strax eventueel een goede foto trekke van de XS carburator met 2 gaskleppe.
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Prince-_- »

De CO stelschroef bevind zich (als ge voor den auto staat) links achteraan in een gaatje en zit vrij diep. Hij staat evenwijdig met het schutbord, maar soms zit er een "klepje" voor dat je er niet kan aan prutsen. Ik zal eens een foto'tje maken

En hier is de foto (dit is de linkerkant van de carb met de gashendel en chokehendel aan) het vijsje bevind zich in het gat waar de cirkel getrokken is en een 3 tal cm diep.
Klikbaar voor een groter formaat :wink:
Afbeelding
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

ah dank je, ik keek er weer over.
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Prince-_- »

Niet erg, ik heb er ook een tijdje naar lopen zoeken
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

update over het beestje. Ik merk een vebruik van water op. Stond op minimum een maandje geleden, dus bijgevuld tot bijna max. Zit weer halverwege. Ik zie niet direct een opstapeling van kalk/toevoegingen. Dus vrees dat et de motor ingaat.

Ook hangt de binnekant van mijn linkervoorwiel vol blauwachtig vet. Rare is dat de cardanhoes nog goed is. Deze stond wel vrij strak gespannen. Dus denk dat het vet er wat uitgeperst is.
Uiteen halen, opnieuw invetten en nieuwe hoes erover? of zou er nog genoeg vet aan de kinetische koppeling hangen? Denk niet dat er vuil is ingeraakt aangezien ze vast hangt en niet stuk is.
Denk dat de binnenzijde( kleine kant ) opgeschoven is en dus de hoes uitrekte en dus de ruimte voor et vet kleiner maakte. Heb die wat terug geduwd tot aan de aanslag in de cardan.
Plaats reactie

Terug naar “20x”