advertentie PDK Pallets reclame

1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Moderator: P-unit

berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

hij is geleverd! en hij zit er ondertussen in! en ze werkt 8) . ze zit volgens mij nog niet helemaal goed uitgelijnd maar ik krijg ze wel mooi afgesteld. De linkse ziet er nu natuurlijk een pak mooier en nieuwer uit dan de rechtse dus zal daar binnenkort ook nog maar een voor bestellen zeker nu ik ze nog kan krijgen :mrgreen: nu volgende week terug naar de keuring.... als ik het ding gestart krijg :cry: :cry: heeft nu 2 weken stilgestaan maar wel aan de druppellader dus batterij was mooi opgeladen, maar bougies, bougiekabels, delco zijn volgens mij gewoon zo hard versleten dat ik daar nu mee moet beginnen. Hij staat wel in een (houten) garage maar je zag dat de motor toch een beetje vochtig was van de condens.

Heb al aan een ex-collega gevraagd om me te helpen om de motor eens goed onder handen te nemen maar die heeft momenteel weinig tijd dus als er hier volk zit dat eens graag sleutelt aan een 205 CTI (naast bougies en delco ook nog distributie, waterpomp voor de zekerheid, koppeling, en mijn elektriciteit voor de radio want er heeft ooit zo een boomkast ingezeten precies en ze hebben van de bedrading een serieuze rotzooi gemaakt), geef ons dan gerust een seintje (uiteraard tegen betaling). Ik heb de technische kennis wel in theorie (en van de avondschool een beetje praktijk) maar zou er nooit helemaal alleen zelf aan durven beginnen + er zal hier en daar wel speciaal materiaal nodig zijn ook neem ik aan...
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door Jones »

Waarom organiseer je geen sleuteldag? [emoji6]
verscheidene leden hebben dit al gedaan en op 1 dag word er veel gedaan en gelachen. (Zie topic bij fotos en reacties.)
Zo leer je ook iedereen wat beter kennen en iedereen jou [emoji6]
en voor die 25€ lidgeld heb je geen mechanieker die alles in orde zet, wel een deel leden die willen komen helpen en nog tal van andere voordelen op/bij evenementen [emoji12]
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

ah heel graag, da vind ik een goed idee :) altijd leuk om gelijkgezinden te ontmoeten, en zeker als we dan nog iets kunnen bijleren! :D
Laatst gewijzigd door Jones op za 10 jan 2015, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

En vanmorgen startte hij dus weer van de eerste draai aan het contact. Ben hem even gaan warm rijden en nu achterste voren in de garage gezet. Hopelijk heeft hij dan iets minder last van het vocht. Morgen vroeg terug naar de keuring, als hij ingeschreven is kan ik beginnen demonteren :D
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

na veel miserie eindelijk gekeurd zodat de eerste werkjes kunnen beginnen!

nieuwe bougiekes, bougiekabels, delco en rotor. Startte direct veel beter

de uitgedraaide bougies leken me wel erg 'wit', motor draait iets te arm?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door 205tunerke »

Weet da ideaal koffie met veel melk kleur is, dus daar zit ge niet ver af..
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door PUG(z)OT »

gans wit kan duiden op te arm, dus mss staat de debietmeter iets te zuinig geregeld om door de keuring te komen :)
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

en kan ik die zelf bijregelen? 8)
Laatst gewijzigd door Jones op zo 18 jan 2015, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door PUG(z)OT »

ja met de CO stelschroef aan je debietmeter, er zit bovenop naast de deksel een inbus schroef (onder een zwart rond stopje) linksomdraaien is rijker zetten, maar let op : blijkbaar kan je deze losdraaien en dan reageert het mechanisme nietmeer. best kan je hieraan draaien terwijl hij aan een CO testapparaat hangt. je moet de lambda waarde in het oog houden, deze mot rond de 1 liggen, maar hoe lager hoe rijker, dus hoe meer benzine, dus hoe beter hij gaat, maar ook weer te veel is te veel he

ook best je ontstekingstijdstip is laten controleren, mss is je delco verdraait geweest? dit wordt afgesteld met een stroboscooplamp. als dit op punt staat kan je onstekingsvervroeger eens controleren. dit is het vacuumpotje achter op de delco wat bedient wordt door een slangetje dat naar het gasklephuis loopt, dit aftrekken aan de gasklep en erop zuigen, geen vacuum is een defect membraam... dit scheelt veel in rijplezier, maar het probleem is deze nog nieuw vinden :roll:
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

amai, daar ga ik alleen ni aan beginnen hoor, dan start hij zeker ni meer :mrgreen:

denk nu het belangrijkste is dat ik zo snel mogelijk iemand vindt die mij kan helpen om de distributie te vervangen, gewoon om zeker te zijn
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

juist een kort toerke gedaan met het dak af, zalig gewoon :)

heeft er iemand een idee of het moeilijk is om de ventilator van de verwarming te vervangen? het ding werkt niet, komt wel warmte uit de roosters maar de blazer gaat in geen enkele stand. zekering is ok. Moet het dashboard er helemaal voor uit? En op mister-auto staat er alleen eentje te koop voor modellen tot '87, zijn die veranderd met het nieuwe dashboard? iemand een idee waar ik ze dan wel nog kan vinden?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door PUG(z)OT »

ik zou eerst zorgen dat je zeker bent van je diagnose, kan ook zijn dat de knop (weerstand) stuk is, probeer zelf eens spanning op de ventilator te zetten ofwel een lampje in de stekker van de motor steken. als dat lampje gaat branden is idd de motor stuk
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door peugeotfreak »

als de motor stuk moest zijn heb ik hier nog wel een complete unit liggen
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

ah merci voor de tips, ik zal van 't weekend eens proberen de spanning te meten!
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door Tom205304 »

Als ik jou was, zou ik me hier aanmelden: http://www.205gticlub.nl/forum/
Heel veel info en how to's. Onder andere ook hoe je de weerstand van de verwarming moet testen / vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “20x”