advertentie Automotive Group reclame

1994 - Peugeot 205 xad multi - 205tunerke

Moderator: P-unit

205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1994 - Peugeot 205 xad multi - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

Hoogte op 8 bar Afbeelding
Nieuw bevestigingspunt en ook asbevesting beetje bol gezet.
Afbeelding
Op pomp nippel achteraan rechts in de wielkast, te bereiken door onder bumper aan te sluiten.
Afbeelding
Gat bevestiging schokdemper verzet, want paste er niet tussen. Slijk is van testrit beetje gaan offroaden, weten we zeker dat hij kassen niet raakt en druk hield :oops:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1994 - Peugeot 205 xad multi - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

Bevestiging op deze manier zie ik op gti absoluut niet zitten, des noods heel nieuw asbevestigingen maken.
Maar als er onder de gti komen moet het origineel lijken.
Zoals kris mij gewaarschuwd had, de 2mm leiding is ook een ramp, als ge het als air lift wilt gebruiken toch.
Als het dient als hulpveer kunt ge zo perfect gebruiken.
Gaan binnenkort van ander set vulnippel er ook op hangen om te zien of 2 apparte leidingen zorgt voor minder rollen.
Zo ja kunnen we wel werken met 2 vulpennen of klep er tussen of zo...
Andere optie is dikke stabilisator uit de sequel steken, al is dat bij de gti geen optie met die brede achteras.
Eerst wel eens zien hoe de eerste echte km's gaan verlopen en hoe hij er bij staat bij 10 bar, max druk airshocks...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1994 - Peugeot 205 xad multi - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

Afbeelding
Foto van de andere set als vb

Heb 2 setjes van Amerika laten komen voor minder als ik van Nederland een setje laat komen. Vond ik wel het risico waard...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1994 - Peugeot 205 xad multi - 205tunerke

Bericht door PUG(z)OT »

wel een ferm systeem, ga je dat vanvoor ook toepassen? kom je daarmee door de keuring ?
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1994 - Peugeot 205 xad multi - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

Vooraan blijft het zoals het is.

Deze is pas gekeurd hé.
Eigenlijk moest ik montage punt niet moeten verzetten zou dat perfect in orde zijn.
Dwz hulpveer steken mag altijd, waar het schoentje wringt is soms de remdrukregelaar, maar dat is hier niet van toepassing...

Eens bekijken op losse as om aangepaste asbevestigingen te maken en dan komt ge daar zo mee door...

Ik ben voor de ma785 gegaan omdat die qua lengtes het dichtst bij originele dempers zitten en ook dubbel oog bevestiging hebben.
Ik heb er een 8tal vergeleken en deze kwam qua lengtes het dichtst in de buurt.

Let wel op, zelfde als bij 206 dempers is de bus van de bevestiging iets breder als 205.
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1994 - Peugeot 205 xad multi - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

PUG(z)OT schreef:wel een ferm systeem, ga je dat vanvoor ook toepassen?
Moet wel toegeven dat ik uitgekeken heb naar aircups, maar dat is mij te veel geld voor een lift set dewelke niet geschikt is op te rijden...

Bij mij is het bedoeld om lading te compenseren, zowel bij multi als gti. En lading neemt ge mee in de koffer, dus lift systeem kopen voor vooraan dat bovendien kei duur is, is te absurd voor woorden.
Plaats reactie

Terug naar “20x”