1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
planning wat uitgelopen, hopelijk morgen starten
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
hij staat al gereed voor zondag op de remork
donderdag middag in alle haast de distributieriem en alle randanimatie gemonteerd, te haastig... hij wou niet starten was blijkbaar de rotor vergeten in de delco
donderdag middag in alle haast de distributieriem en alle randanimatie gemonteerd, te haastig... hij wou niet starten was blijkbaar de rotor vergeten in de delco
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
de trackday verliep dus niet zo vlot als gehoopt... eerste rondes heb ik gezegd dat ik ging rijden, kwestie als er iets niet goed moest zijn ofzo, wat dus ook zo bleek
eerste ronde verliep redelijk vlot, reed rustig zoals altijd, alles wat op temperatuur brengen, hierna iets meer de gas erop maar dat had em niet graag eens onder belasting boven de 5000 tr/min stotterde hij heel fel, tegen het afslaan aan.
dus concentratie op het rijden was weg, constant aan het speculeren geweest wat ik mis heb kunnen doen met het vervangen van de cilinderkop. Binnengekomen, de stekkers gecontroleerd, en ermee gewrongen, de motor bleef normaal draaien. Stekkers losgedaan, niets mis mee... Ondertussen kwamen een paar duitsers die ook daar waren met een zeer propere 205 een praatje maken, hun gedacht was de bougies, dus die gewisseld (zonder resultaat) de luchtmassameter opengedaan, niks aan te zien...
onder de middagpauze de hele kabelboom opengepruld, geen knellingen te zien
Dan schoot het avontuur dat ik een paar jaar terug in engeland voorhad met mijn CTI me te binnen, de voedingsrelais van de motorsturing, Thomas (Pugman) gebelt die nog moest vertrekken, hij en den Hans hadden me dan zo een relais en een andere brandstofdrukregelaar gefixt, ook geen oplossing...
de delco verdraait, geen oplossing, de wanhoop nabij want ondertussen waren we al de derde sessie ingesukkeld en nu kon Darl'mat geen benzine tanken op het circuit, de pomp werkte nietmeer... Dus ik op jacht gegaan thuis voor bidons met benzine, 95 octaan maar
EN TOEN kwam Den Hans naar me toe dat em iets te binnenschoot, hij had dit al eens voorgehad met de CTI van Happy, de computer zelf... deze gewisseld, want er zat een reserve in het handschoenenkastje en toen ging hij weer zonder stotteren dus ik vermoed het begrenzer gedeelte wat niet meer tegoei werkte...
We hadden speciaal onze camera eens een andere plaats gegeven, maar door al die toestanden heb ik de batterij niet tegoei geladen voor de laatste sessie ; dus een kort fragmentje
https://www.youtube.com/watch?v=DSzW07T ... e=youtu.be
heb een tijd kunnen rijden van 2min 9seconden in de laatste sessie volgens de metingen van het circuit, niet slecht maar eens er terug 98 inzit en de delco terug goed staat moeten we toch terug de 2min7 halen zoals de vorige trackday
Bij deze dus bedankt aan de helpers
eerste ronde verliep redelijk vlot, reed rustig zoals altijd, alles wat op temperatuur brengen, hierna iets meer de gas erop maar dat had em niet graag eens onder belasting boven de 5000 tr/min stotterde hij heel fel, tegen het afslaan aan.
dus concentratie op het rijden was weg, constant aan het speculeren geweest wat ik mis heb kunnen doen met het vervangen van de cilinderkop. Binnengekomen, de stekkers gecontroleerd, en ermee gewrongen, de motor bleef normaal draaien. Stekkers losgedaan, niets mis mee... Ondertussen kwamen een paar duitsers die ook daar waren met een zeer propere 205 een praatje maken, hun gedacht was de bougies, dus die gewisseld (zonder resultaat) de luchtmassameter opengedaan, niks aan te zien...
onder de middagpauze de hele kabelboom opengepruld, geen knellingen te zien
Dan schoot het avontuur dat ik een paar jaar terug in engeland voorhad met mijn CTI me te binnen, de voedingsrelais van de motorsturing, Thomas (Pugman) gebelt die nog moest vertrekken, hij en den Hans hadden me dan zo een relais en een andere brandstofdrukregelaar gefixt, ook geen oplossing...
de delco verdraait, geen oplossing, de wanhoop nabij want ondertussen waren we al de derde sessie ingesukkeld en nu kon Darl'mat geen benzine tanken op het circuit, de pomp werkte nietmeer... Dus ik op jacht gegaan thuis voor bidons met benzine, 95 octaan maar
EN TOEN kwam Den Hans naar me toe dat em iets te binnenschoot, hij had dit al eens voorgehad met de CTI van Happy, de computer zelf... deze gewisseld, want er zat een reserve in het handschoenenkastje en toen ging hij weer zonder stotteren dus ik vermoed het begrenzer gedeelte wat niet meer tegoei werkte...
We hadden speciaal onze camera eens een andere plaats gegeven, maar door al die toestanden heb ik de batterij niet tegoei geladen voor de laatste sessie ; dus een kort fragmentje
https://www.youtube.com/watch?v=DSzW07T ... e=youtu.be
heb een tijd kunnen rijden van 2min 9seconden in de laatste sessie volgens de metingen van het circuit, niet slecht maar eens er terug 98 inzit en de delco terug goed staat moeten we toch terug de 2min7 halen zoals de vorige trackday
Bij deze dus bedankt aan de helpers
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
alé zo is t tcoh ongeveer gegaan, dag om te vergeten
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
allé kom seg, het was nog zo gezellig boven een hete motor
-
- Pug Driver
- Berichten: 5317
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Was wel een afwisseling ja, met da koud novemberweer van zondag.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
achteraf een mooi avontuur, dat wel, veel geleerd weer he
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
valt me trouwens op in het filmpje dat ge wel heel relaxed in de auto zit
bij andere filmpjes van andere chauffeurs gaat het er drukker aan toe en dus niet beter
bij andere filmpjes van andere chauffeurs gaat het er drukker aan toe en dus niet beter
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
volgende keer moet ge maar is meecruizen he voorzitter
ja ieder zijne rijstijl denk ik he, bij sommigen zie je in de bocht het stuur consttant met schokken bewegen... zie ik allemaal het nut niet van in filmke van Darl'mat is nu aan het uploaden, dan zie je de schokken die de wagen soms krijgt onder het rijden
ja ieder zijne rijstijl denk ik he, bij sommigen zie je in de bocht het stuur consttant met schokken bewegen... zie ik allemaal het nut niet van in filmke van Darl'mat is nu aan het uploaden, dan zie je de schokken die de wagen soms krijgt onder het rijden
-
- Pug Driver
- Berichten: 4701
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Was frustrerende rit, maar dat is mechanische sport.
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
gelukkig dat Hans er was,das zo een onderdeel waar ge niet aan denkt dat het kan doorslaan maar tis wel irritant!
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
ook hier wat actie fotos
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
2de is heel knappe foto: heel de auto die zich zet in de bocht
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
idd maar ik vind die 3de ook wel heel ferm!!