advertentie Nova reclame

1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Moderator: P-unit

koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door koeneke »

Gewoon een vraagje om te weten wat anderen zouden doen. De motor blijkt weinig compressie te hebben en moet dus open om na te kijken/herstellen, zou het verstandig zijn om hem ineens om te laten bouwen naar loodvrij of beter origineel houden en dus loodvervanger bijvoegen bij elke tankbeurt... :roll:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door PUG(z)OT »

ik zou hem laten ombouwen...
bertje
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 18:22

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door bertje »

Hallo,ben na 15jaar twijfelen eindelijk de trotse bezitter van een 304s cabrio.Nu ik ben van Antwerpen en weet er iemand waar ik het beste naar toe kan gaan voor het onderhoud van mijn wagentje.
Nu de eerste dag dat ik mijn wagentje had stond ik in de file met mijn andere wagen in de Waaslandtunnel,bleek er een wagen in pan gevallen midden in de tunnel... Een blauwe 304s cabrio waarvan de bestuurder driftig aan het bellen was maar de politie kwam er net aan.Daar ik er van droom om volgende zomer naar italie te gaan met de peugeot en mijn madam(in die volgorde)gaf dit mij niet veel vertrouwen.
Dus waar moet ik zijn voor onderhoud?

grts bert
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door koeneke »

Na een jaar zoeken eindelijk gevonden (eigenlijk heb ik ze via via aangeboden gekregen), de originele gordels voor de 304 cabrio :mrgreen: maar waar ergens moet ik de beugel voor de afneembare haak monteren? Tegen de achterwand? Zijpaneel? ... :roll:
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door koeneke »

Ik heb het gevonden, ze zitten in de zijwand. :mrgreen:
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door koeneke »

Heeft iemand nog een alternator liggen voor een 304S of weet waar ik hem kan laten maken?
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door Axel »

hier heb ik goede ervaring: http://auto-electrobransdiest.be ;-)
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door koeneke »

Oeps even niet meer op het forum geweest, alternator was dus niet kapot het lag aan de externe regelaar, nieuwe besteld in UK en hij laadt de batterij weer bij met 13.95 volt. :Y
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door Darl'mat »

Terug onder spanning.
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door koeneke »

Yep maar wat wel raar is is dat het batterijlampje op het dashboard nog steeds niet aan gaat als ik de sleutel omdraai... Lampje heb ik al vervangen dus dat is niet kapot. Ik dacht dat als het dashboardlampje niet brandde de alternator geen stroom/signaal kreeg om bij te laden en dat hij het daarom niet deed. Zou het kunnen dat ze de bedrading anders hebben aangesloten omdat er géén XL3S maar een XL5S motor in zit en dat daarom het lampje niet meer aangaat... :roll:
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door koeneke »

Het komt toch altijd op momenten dat het niet welkom is, ik rijdt deze namiddag wat rond en ineens draaide de motor op 3 cylinders en 100 mt verder moest ik hard op het rempedaal duwen om toch wat te stoppen... Rustig naar huis gereden en eerst eens gekeken of de bougies nog vonkten wat ze dus alle 4 goed deden. Ineens zag ik dat aan de remkrachtverdeler er een afsluitdopje van de vacuümleiding die naar het inlaatspruitstuk verdwenen is en ik dacht ineens dat dat wel wat met het slecht draaien vd motor te maken kon hebben en het slecht remmen. Heeft er iemand zo'n dopje los liggen? Bij Claeys kunnen ze het nog krijgen aar dan moet ik de gegevens die op de remkrachtverdeler staan aan hen doorgeven, probleem is dat ik niets zie staan erop... :-( Ik heb een foto ervan gemaakt maar kan hem niet plaatsen, via mail kan ik hem wel sturen. Juist nu het weer goed blijft kunnen we niet rijden... :N
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1974 - Peugeot 304 S cabrio - koeneke

Bericht door PUG(z)OT »

kan je niet tijdelijk iets fixen met een kurk ofzo ? mss jean marie hemelinkx is contacteren van bcop, die heeft veel en weet mss ook veel liggen
Plaats reactie

Terug naar “30x”