advertentie All about details reclame

Werkplaatshandleiding 306 Cabrio

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Silekt
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 apr 2015, 10:59

Werkplaatshandleiding 306 Cabrio

Bericht door Silekt »

Hallo iedereen!

Op het eerste zicht kan ik niet direct een handleiding terugvinden ivm reparaties aan een 306 cabrio ('98). Heeft er iemand een linkje of een goed adres om deze te kopen? Zou de achteras willen vervangen maar zoek eerst wat info over hoe en wat. Werkplaatshandleiding zou erg welkom zijn!

Merci alvast!
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Werkplaatshandleiding 306 Cabrio

Bericht door PUG(z)OT »

ga je de complete as vervangen? dus met draagarmen enal aan?

dan zijn het maar 4 grote vijzen, 2 handremkabels en de remleidingen... wel eerst de uitlaat demonteren.

de hoofdbuis op zich vervangen is iets ingewikkelder, zeker omdat je bij voorstellen omschrijft dat hij ook verlaagd is, dan moet je de draagarmen van de hoofdbuis verwijderen (afkloppen is het makkelijkste) en de assen verzetten zodat hij op dezelfde hoogte komt
Silekt
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 apr 2015, 10:59

Re: Werkplaatshandleiding 306 Cabrio

Bericht door Silekt »

Hey en sorry voor de late reactie.

Inderdaad heel de as te vervangen; op de keuring dachten ze dat het aan de wiellagers lag maar blijkbaar zijn de lagers van de draagarmen in de hoofdbuis uitgesleten (5tal mm speling) en dient dus wel tegen volgende keer vervangen te worden. Wordt iets voor het najaar denk ik, dan kan ik nog rustig een andere achteras zoeken.

Weet iemand of deze dezelfde zijn als bij a) de overige 306? b) de 306 cabrio van voor de facelift?
Plaats reactie

Terug naar “30x”