advertentie Automotive Group reclame

1991 - Peugeot 309 GTi16 - Joske

Moderator: P-unit

Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

En aangezien ge 2mm vlees hebt ga je serieus creatief moeten zijn om het juiste gereedschap/pastukken te vinden. ;-)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Vandaag na het werk in Tessenderlo 2 pakjes opgehaald die uit Schaffen kwamen. :lol:
Eentje RAL 9005 en de ander RAL 5010 8)

Afbeelding

Volgende week de laatste 2 remleidingen es onder de auto uithalen en naar Tongeren brengen zodat ze gekopieerd kunnen worden in koper. :)
Laatst gewijzigd door Joske op za 20 feb 2010, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

en gij komt dan nie langs? da's wreed proper, shame on you :cry:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Sorry Axel, ma ik was nie echt het gezelschap wa ge zoudt willen ontvangen. Redelijk slecht gezind na mijn eerste week terug aant werk, steekt dik tegen daar. :(
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

axel heeft wel een medicijntje daarvoor denk k :lol:

benieuwd na den inhoud :P
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Juist wat zitten ebayen en deze gevonden. 8)

Afbeelding

Zijn bij peugeot blijkbaar nie meer leverbaar. Heb er besteld gehad, op het prentje op servicebox waren ze goed, maar toen ze op de toonbank lagen waren het er die leken op die van de 306. En ik wou perse die old-fashion vierkante. :oops:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

dit model vind ik net superonhandig! :lol: veel te klein om fatsoenlijk om te draaien :) Maar 't is natuurlijk wel een leuk origineel detail dat in de gti16 volledig tot zijn recht komt, dus ik zwijg 8)
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Zo heb ik er hier ook nen hoop liggen... Nadeel vind ik dat deze van hard plastiek zijn, de originele zijn zachter.
Sidd
Pug Driver
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 16:47
Locatie: Koersel

Bericht door Sidd »

@ joske

Hoe hebde die gevonden op Ebay ?
moet er voor de mi16 ook nog laten bij maken ..
(daar heb ik ook maar 1 sleutel van .. )

grzt
The whole Family
- 307 2.0 HDI 110PK (Daily)
- 405 1.9 MI16 160PK (Project Restoration)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Zal hier nog maar es iets posten anders denkt iedereen mss dat ik stilgevallen ben.
  • Vandaag dus naar Wijk bij Buurstede nabij Utrecht gereden om 2 verse veerstaven voor mijn achteras.
    Eentje hebben ze bij mij roodgloeiend gestookt om ze eruit te krijgen, en veerstaal wat roodgloeiend geweest is vertrouw ik nie meer helemaal als veer. :oops:
  • Remleidingen zijn bij mijne frigoman om gereproduceerd te worden in koper, zal voor ergens in de loop van deze maand zijn.
  • Draagarmen vooraan hangen hier in de stal te drogen (hebben een nieuw laagske verf gekregen)
  • Bodem is al afgeborsteld, in de week ergens een rutex-achtig iets gaan halen, kunnen we nu wel doen nu het terug warmer wordt.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Langzaam maar zeker 8)

Beter in een keer grondig aanpakken dan half werk waar je volgend jaar terug aan kan beginnen eh!
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Laatste 2 remleidingen (die naar achter) zijn op dit moment nog een punt van strijd.
Voor de moment is WD40 zijn werk aant doen op de bouten van de benzinetank.
En ik wou het subframe al terug beginnen opbouwen maar had het boormachine thuis liggen dus...

Wel al een fotoke gemaakt.
Afbeelding

T gaat langzaam en soms denk ik bij mijn eigen, Jos waar zijt ge toch allemaal aan begonnen, maar we gaan door. :oops: :)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Vandaag het boormachine al meegenomen om de nodige gaten bij te werken. MAAR het grootste boor wat in de doos zat was ne Ø8 AfbeeldingAfbeelding En daar krijgt ge dus geen gaten van Ø10, Ø12 en Ø14 mee geboord. :oops:

Dus maar verder gedaan aan de benzinetank en remleidingen.

Benzinetank los
Afbeelding

En de laatste 2 remleidingen.
Afbeelding

Juist op de servicebox nog een paar prullekes opgezocht zoals klemmekes voor de remleidingen vast te hangen en de juiste afmetingen van sommige bouten. Der zijn der een paar bij die redelijk krom zijn.
Dus maar besloten om zo veel mogelijk nieuw bouten, moeren en rondellen te gebruiken.
Het enige wat nu nog "afgebroken" moet worden is de rechtse aandrijfas. En dan kunnen we terug beginnen opbouwen. :oops:

In the meantime zijn er ook nog een paar side-projects die lopen of gaan lopen. :oops:

En de EBC remblokken worden voorlopig in de koelkast gestoken. Remblokken heb ik via een ander forum originele goedkoper op de kop kunnen tikken, schijven zullen wss wel van ebc worden al is de kans ook nog reeel dat het brembo's gaan worden. :oops:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Heb je miss op servicebox kunnen zien of de klemmetjes van de handremkabels nog te verkrijgen zijn? (die waarmee ze vastgemaakt worden aan de brandstoftank) Die moet ik ook nog een paar hebben maar ik ben nog steeds niet bij de dealer geraakt...
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

nee daar heb ik nie naar gekeken, da zijn zowa de enige die nog goed zijn bij mij. :oops:
Plaats reactie

Terug naar “30x”