advertentie Le Vin du Bâché reclame

2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Moderator: P-unit

PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door PUG(z)OT »

en hoe bolt em?
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

hij bolt goed. niet dat hij ervoor niet goed bolde, want daardoor was ik vergeten dat dat buffervaatje er tussen uit gehaald was, maar zal zijn nut wel hebben waarschijnlijk anders steken ze da er niet tussen hé. :D

Ja ja Die mannen in paal die doen da goed ;)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door PUG(z)OT »

hehe thx :P
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Ik heb al lang dat mijn handrem niet naar behoren pakt, maar omdat ik deze toch bijna niet gebruik had ik er nog geen tijd voor gemaakt. 2weken terug toch maar eens naar gekeken.

Eerst met het gedacht hem gewoon bij te regelen, maar omdat het tandwiel niet meer in beweging te krijgen was, besloten de trommel+schijf er eens af te halen en dit was wat er nog overschoot van de handremschoenen.

Afbeelding
Op de onderste schoen zit niks meer, gewoon metaal op metaal.
Afbeelding
Afbeelding

De trommels binnenin zagen er ook niet beter uit en als ik ze wou laten afdraaien werden ze te dun, dus dan maar alles nieuw besteld, schijven/trommels, handremblokken en schijfremblokken.

Afbeelding

Hier het verschil tussen nieuw en oude blokken.
Afbeelding
Afbeelding

Voila, hopelijk kunnen we nu weer een tijdje verder ;) !!!
Evolver
Berichten: 142
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:21
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Evolver »

Goeie update :p Op die oude remblokken, de F van F*cked up? :mrgreen:
Erwin
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 14:49
Locatie: Ham (Limburg)

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Erwin »

ziet er idd beter uit 8) .
ik vrees da ik hetzelfde voor heb men handrem pakt ook alleen maar op de laatste knik.
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

En ja het is zo ver,

Gisteren storing 'roetfilter leegmaken' en ' Emissie storing' gekregen en in Noodloop gegaan. Nu na wat autostrade rijden was het opeens weg, de auto stil gezet even gewacht en dan terug vertrokken en noodloop was ook weg.
Toen heb ik hem een hele tijd in 4de gehouden tegen 130 a 140 (tussen de 3500 a 4000 rpm) voor hem is goed warm te stoken en te regeneren.
Vandaag geen probleem meer gehad. Dus nu maar is kijken of het lang weg blijft of niet?
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

toch enkele keren weer de melding gekregen van 'roetfilter leegmaken', maar wel niet meer in noodloop gegaan.

Ik ben dan vorige week woensdag op onze feestdag hier in Belgie even 200 km gaan rijden en daar hebben ze mijn roetfilter er uit gehaald en de software aangepast, de behuizing zit er wel nog onder zodat er optisch geen verschil is.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door PUG(z)OT »

uw serine vloeistof was mss leeg? maar met uw km's en de eerste filter mss nog, kan het wel eens zijn dat hij op pensioen mocht (de filter dan he :D )
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

nee denk niet dat de vloeistof leeg was, want heb enkele jaren gelden op 150.000km de melding 'diesel dope bijvullen' gehad en toen is het hele filter vervangen geweest nu na nog eens 100.000km is de melding dus 'roetfilter leegmaken'.

Wat is eigenlijk de normale levensduur van die eolys of is dat afhankelijk van verschillende factoren?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door jurgen_s »

dat hangt samen met het verbruik alsook hoe vaak ge gaat tanken. Als ge elke keer gaat tanken als uw tank nog maar half leeg is, gaat ge sneller door uw voorraad zitten omdat die bij elke tankbeurt een kleine dosis injecteert.

Bij scannix in luik kan je voor 300€ een andere filter gaan halen mits je de oude binnenbrengt (en deze nog gereinigd kan worden)
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

ahzo die doet dat bij elke tankbeurt dat wist ik niet!

ik rijd de tank altijd leeg en doe hem helemaal terug vol, zo altijd voor maar 20 of 50 euro te tanken is ook beetje belachelijk toch, tanken moet je toch en dan doe je weer meer op om zoveel naar het tankstation te rijden ;)!

roetfilter moet niet meer gereinigd worden, hij is er uitgehaald nu en de software is aangepast en de kostprijs ervan was nog wel schappelijk vond ik als er geen problemen van komen natuurlijk, maar het bedrijf geeft toch 3jaar garantie!
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Steven »

Ik volg deze! vooral blijven posten hoe het bevalt zonder roetfilter 8) Als mijne ooit lastig begint te doen gaat hij er ook uit... :mrgreen:
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Donderdag heeft er iemand tegen de auto gezeten. mijn auto valt wel mee omdat hij mij op een sterk punt geraakt heeft, zijn auto zag er heel wat slechter uit.
Ik stond langs de weg geparkeerd en hij reed achter mij van een parking af de straat op en heeft veel te scherp afgedraaid met gevolg da hij mijn linker achterhoek heeft meegepakt en met zijn spiegel over de kofferklep geschuurd.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen zegt de auto sindsdien dat de brandstoftank open is terwijl dat niet zo is en storing uitlaatgas wat ik wel raar vind!

Maar woensdag moet ik al naar garage kenens in paal voor de expert en voor hem is uit te lezen.
Laatst gewijzigd door Dries op ma 10 sep 2012, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2002 - Peugeot 406 Pack Sport - Dries

Bericht door Steven »

Ik weet niet zeker hoe het bij de 406 is maar bij de 407 zit in de tankdop een sensor die samenhangt met het regeneratieproces, dus als hij de tankdop niet kan "vinden" raakt ook het regeneratiegedoe in de war... deze problemen kunnen dus samenhangen...
Plaats reactie

Terug naar “40x”