advertentie Automotive Group reclame

505 GTD turbo.

Moderator: P-unit

Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

Ik heb deze prachtmobiel vandaag mogen bezichtigen en als passagier mogen meerijden. Superbe, magnifique, incroyable, ... heel mooi werk geleverd van Wim. Ook het welbekende Peugeot-comfort van deze reislimousine van vroeger deed me deugd. Ook de foto's van de restauratie gezien. En daardoor het besef gekregen dat ik nog heel veel kan bijleren.

Kortom, dit is een echte parel.

guS 8)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

...en hij ziet er nog steeds formitastisch uit, reed zojuist samen met mijn madam naar de delhaize in betekom en daar stond em te blinken, ferme wagen, sprong me drekt in het oog in die hele rij autos :shock:
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Wat gaat gij in Betekom winkelen als je van lummen bent?? :D
Ik zag opeens een zilvergrijze 406 voorbijrijden en dacht toen zou dat.......zijn? :D Ja dus.Vorige week stopte er een rood 106ke en twee gasten uit de vlaanders kropen er over en rond.Nog effe en ik ga schrik krijgen en hem onder een glazen koepel zetten. :)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

haha ja mijn meiske is van Betekom e :D
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Al van in het begin dat ik ermee rijd geen goed oog in de koppeling gehad.Het begon met slecht schakelen tot ik aan de lichten ineens vooruit reed omdat de druk van de gevercylinder weg viel.Hij zat er maar enkele duizenden kms op en was nieuw gezet.Onderdeel van Delphi lockheed.Dus een nieuwe.Dat ging goed tot weer enkele maanden verder ik in de snuit kreeg dat remoliepeil zakte.Idd cylinder weer lek.Dan bij een andere leverancier één besteld zat ik ander doosje ma ge zou zeggen dat zelfde is.Maar wonder tot nu toe gaat deze goed.Maar ik had in de tijd geen nieuwe groep en disque gezet en soms dan schokte de koppeling erg bij het opkomen.Nu was ik het beu en heb dan maar de motor eruit gevist om een nieuw koppeling te steken.
http://img90.imageshack.us/g/peugeot26082010002.jpg/
Het vliegwiel was beetje ingelopen en ik wou het weer vlakdraaien maar de pas stiften waren er niet uit te krijgen.Op de duur zelfs draadeinden eraan gelast en met een moer getrokken en nog kwamen ze er niet uit.Tot ik eraan dacht dat ik nog ergens zo ne motor liggen had en geluk dat vliegwiel was wel goed vlak.Terwijl ook een oliekeering gestoken op het hydraulisch ventiel van het stuurhuis.Er is een beetje olieverlies vermoedelijk aan de krukas achteraan maar niet dat er druppels op de grond vallen dus ga ik dat zo maar laten gezien het vele werk om dat te vervangen.
In de week pa naar garage gestuurd met paar onderdeel nummers maar niet meer leverbaar.Het ging om een schuifdak kabel en het motorke van de verwarming.Zelfs een achterste uitlaat kunnen ze niet meer leveren.Gelukkig in frankijk iemand gevonden dat nog een uitlaat heeft.Even dacht ik ja mss eens iets anders kopen en deze schoon opzij zetten maar wat dan?Het enige wat ik beetje schoon vind is 607.Maar dan is het mischien binnen 10 jaar al van ja dat onderdeel kunnen we niet meer leveren.Dus volhard ik nog maar eens in de boosheid en maak er het beste van.Met wat geluk is hij deze week klaar want in september maakt hij wss zijn eerste lange rit sinds drie jaar.
Mvg Wim.[/img]
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

komt ge naar hoeselt?
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

Hey Wim, da's lang gelee. Dat komt wel in orde, die problemen dat gij hier opsomt.

Btw, mijn schuifdak van mijne 3-5 gaat nog steeds picobello open en dicht dankzij dat stukske van jou :wink:

groetjes,
Axel
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door Wim_505_GTDTE »

@ Jurgen.

Of ik naar Hoeselt kom weet ik niet.Eigenlijk zou ik eens moeten komen maar het is elk jaar op de zelfde dag boerenmarkt in scherpenheuvel en dan doen ze een rondrit met traktoren en dan zagen ze de oren van mijne kop om mee te rijden.Maar wees gerust ooit kom ik wel eens af.

@ Axel.

Mijn schuifdak heeft sinds de restauratie niet goed gewerkt.Ik heb het dan maar niet open gedaan maar toen ik paar weken geleden interieur aant poetsen was en ik per ongeluk aan de knop kwam hoorde ik krrrrrrrrrrr en wist meteen hoe laat het was.De gaine is op twee plekken gebroken aan de achterste ruit.Ik heb geprobeerd om een passende gaine te vinden om de kabel zelf te herstellen maar toen ik na een paar bedrijven die kabels maken te weten kwam dat dit een zogenaamde Meflex kabel is en dat bijna alle schuifdaken dit type gebruiken kwam ik bij de invoerder voor benelux terecht de firma Bonnekamp NL maar daar zijn ze alles behalve vriendelijk.Dus ging ik maar een nieuwe bestellen wat dus niet is gelukt.Dus moest er iemand die in garage werkt nog een kabel vinden in een stoffig hoekje dan mag hij zich steeds melden.
Het onderdeel nummer is 8427.36 .

groeten Wim.
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Bericht door 304 coupe »

daar zal ik eens achter horen se.
we hebben er ene in de club die niets anders doet dan wisselstukken opzoeken.
ik ga het hem vragen maar ik beloof je niks.
grtz
UN JOUR PEUGEOT ,TOUJOUR PEUGEOT
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Merci Jos.

Ik denk dat ik die persoon ook ken alez heb er ooit email kontakt mee gehad en mischien is zoiets nog wel te vinden hier en daar.
Alvast bedankt.

Wim.
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Bericht door 304 coupe »

ondertussen heb ik contact gehad met die gast en hij zou er eentje gevonden hebben in een garage in oostenrijk maar hij kost zonder verzending 180 euro.
hij zou me nog iets laten weten ivm de verzending
mocht je intresse hebben laat me dan iets weten , ik kom naar hoeselt en die gast ook.
mvg
UN JOUR PEUGEOT ,TOUJOUR PEUGEOT
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Jos.

Voor mij is dat goed hoor.180 was de prijs bij peugeot ook.Hoe lossen we dat financieel op?Heb je graag dat ik vooruit betaal of gewoon in hoeselt?
Alvast bedankt.
mvg Wim.
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Bericht door 304 coupe »

hoi,
weet je wat , ik geef je het e-mail adres van die gast dan regel je het met hem persoonlijk das misschien het snelst en gemakkelijkste.
mvg
UN JOUR PEUGEOT ,TOUJOUR PEUGEOT
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Merci.
Dan stuur je maar een prive bericht.
Groetjes en mischien tot in hoeselt.
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Bericht door 304 coupe »

:wink: no thanks
UN JOUR PEUGEOT ,TOUJOUR PEUGEOT
Plaats reactie

Terug naar “50x”