advertentie All about details reclame

505 GTD turbo.

Moderator: P-unit

304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Bericht door 304 coupe »

is het ondertussen gelukt met de kabel?
die gast weet er eentje liggen in de vlaanders ergens dacht ik
UN JOUR PEUGEOT ,TOUJOUR PEUGEOT
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

schuifdak kabel.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Dag Jos.

Omdat ik tot op heden geen email adres van die mens heb bekomen heb ik vorige week zelf een oplossing gezocht en gevonden.Of ze duurzaam is weet ik nog niet.Maar mischien een oplossing voor het geval er geen originele kabels meer te vinden zijn.Omdat de buitengaine steeds het probleem vormt en bij deze kabel de buitengaine op twee plaatsen gebroken was heb ik deze vervangen door een zwarte polyamide slang die word gebruikt bij camions en remorken als luchtslang bij het remsysteem.Dat is een taaie stijve en zeer sterke gaine die vele malen sterker is dan de originele van peugeot die na de jaren broos word en breekt en of los komt aan de aandrijver.Dus het bevestigings stuk zoals ik er ééntje heb gemaakt voor de 305 van Axel weer aangepast om nu een gaine van 10mm erin te krijgen.Daarvoor een stuk hydrauliekbuis van 14mm genomen 4 cm lang.Daar was dus het probleem om de gaine te klemmen opgelost.Voor de veiligheid er een messing huls ingestoken tegen het dichtklemmen dat ook word gebruikt waneer ze luchtleiding vastzetten met moer-snijring verbinding.Dan om aan het kader te kunnen bevestigen een busje gedraaid met een gat van 18mm dat over het bestaande plastieken stuk kon en daaraan met de TIG een stuk hydrauliekbuis van 14mm gelast zodanig dat ze nog kon dicht geklemd worden met de twee klemlippen.Daar mocht het buisje niet te lang zijn want de gaine moet daar meteen een bocht van 90° maken om niet onder de hemelbekleding uit te komen.Dan de gaine nog vastgezet met een beugeltje en parkervijs en jaja het dak ging weer.Heb het al tezamen wel 30 keer geprobeerd en de gaine binnen goed gesmeerd met teflon spray.Dus nu hout vasthouden en hopen op nog zonnige dagen zodat het dak af en toe open kan.Jammer genoeg was ik die dag zo in de weer dat ik vergeten ben fotos te maken.Maar moest er iemand een gelijkaardig probleem hebben dan zet ik het wel eens op papier wat en hoe.

mvg Wim en toch bedankt voor de moeite.
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Bericht door 304 coupe »

hey,
ik had u thans een privé-mail gedaan met zijn mail adres erin.
hij heeft ook flyers gelegt op de tafel in hoeselt met zijn gegevens erop.
hij wist aan een nieuwe kabel te geraken hier in belgie ergens.
mvg
UN JOUR PEUGEOT ,TOUJOUR PEUGEOT
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Jos.

Dan is er iets misgelopen want ik heb geen prive bericht ontvangen.
In hoeselt ben ik maar even geweest in de namiddag maar niet in de tent.Maar je mag me die gast zijn email adres nog eens via pb sturen dan heb ik dat in geval het ooit nuttig kan zijn.

Groeten Wim.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

ik zal je zijn gegevens doorsturen :wink:
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Bericht door 304 coupe »

jean-marie.hemelings@telenet.be
kan aan veel geraken , is op zijn eigen begonnen met "french car parts"
suc6 wim
UN JOUR PEUGEOT ,TOUJOUR PEUGEOT
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

oppassen met emails op het forum te gooien. Er zijn bots die het internet scannen opzoek naar emails om spam naar te sturen.
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 505 GTD turbo.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Deze avond op terugweg van het werk....zonder woorden :-(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

met trieste groeten.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 505 GTD turbo.

Bericht door Lander »

nee :N ...

aangereden geweest en doorgeschoven?
per total? :shock:
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 505 GTD turbo.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Ja ik remde af omdat ze voor me plots stopte en stond ca 3m achter voorligger en keek meteen in spiegel en zag A6 break afkomen en wist meteen die stopt niet met alle gevolgen.Niks remspoor.In het begin wat op mijn paard tot de bestuurster zei dat ze even opzij keek op het moment dat voor haar geremd werd.Achteraf geexcuseerd tegen de dame want zoiets doe je niet met opzet.
Wagen is gans verloren gezien de schade.Morgen kan de strijd beginnen met de verzekering.Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen kan voorlopig me de partner rijden.
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: 505 GTD turbo.

Bericht door Prince-_- »

Zonde, dat is geen leuk nieuws :-( :N
Het was een zeer mooie..
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Re: 505 GTD turbo.

Bericht door 304 coupe »

g**miljaar das pas erg :cry: :cry: :cry:
ik zou de 2-loop uit de koffer gehaald hebben
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 505 GTD turbo.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Ja maar dat lost niks op he.Er komen moeilijke dagen aan.Wat als vervanger zoeken?Mijn hart zegt een andere GTD intercooler maar vind maar eens een zo goed als roestvrije.Ik heb nog een koetswerk staan dat bijna leeg is met wat laswerk te gebruiken maar de moed om weer zo een werk van langen adem te beginnen ontbreekt me de laatste tijd wat.Tijd brengt raad zegt men....
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 505 GTD turbo.

Bericht door jurgen_s »

damn wim, hier wordt ne mens stil van...
Plaats reactie

Terug naar “50x”