advertentie Nova reclame

peugeot505

Moderator: P-unit

Sidd
Pug Driver
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 16:47
Locatie: Koersel

Bericht door Sidd »

knappe 605

maar wat voor een metertje staat daar langs het stuur?
The whole Family
- 307 2.0 HDI 110PK (Daily)
- 405 1.9 MI16 160PK (Project Restoration)
peugeot505
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 07 mei 2006, 11:26
Locatie: haasdonk-waas
Contacteer:

Bericht door peugeot505 »

Dat meterke is een termometertje, dat op een magneet kleeft en een storend getril veroorzaakt. Z'n dagen zijn geteld :twisted: zodra ik het interieur onder handen ga nemen verdwijnt het.

Heb de voorbije dagen reeds een kleine 200km afgelegd met de 605, en hetgeen ik ongelooflijk vindt is de stilte in de auto. Er komt vrijwel geen enkel rijgeluid naar binnen, ook vanonder de motorkap blijft het stil binnenin. Het standaard peugeot soundsysteem met 6cd-lader vult die stilte dan weer mooi op. Enige minpunten tot hiertoe zijn dat de verwarming van de linkerspiegel niet werkt(glas vervangen). En als ik over een kasseiweg rijdt beweegt de versnellingspook iets te hevig.Dus daar moet eens naar gekeken worden.
Van de 2088cc 110pk sterke dieselmotor ben ik in possitieve zin verschoten, mede daar de 605 rijklaar 1500kg weegt, is die na 146000km toch nog in staat om vlot te accelereren. ben wel benieuwd naar 't verbruik.

@ iedereen bedankt voor de possitieve commentaar.
peugeot 505 GTD'84 +367000km
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

Bericht door speedliner »

Wow, mooie pure Franse klassebak zo een 605. En een wegligging om U tegen te zeggen, maar wat wil je de 607 stond nog altijd op het platform van de 605, nog een bewijs van dat het wel degelijk een fantastische auto is.

Die 2.1TD zijn oersterk, we hadden vroeger zo ene in onze Xantia Break, Spijtig op 270.000km moeten wegdoen, krukaspoelie doorgedraait, schijnt vaker voor te komen bij de 2.1TD (wisten we toen pas :lol:). Maar dat is ook het enigste kwaaltje.

Gewoon deze vervangen als je distributie met de waterpomp vervangt. Valt qua prijs ook mee hoor. En dan komt er echt niks meer aan en dan rijg je de km's aan elkaar. :D

Maar gewoon die trekkracht, dat koppel van zo een 2.1TD :shock: ongelooflijk blijft gewoon versnellen.

Verbruik, ja het is geen moderne diesel hé, bij de Xantia was het ongeveer 8l/100km, zal wel niet verschillen bij de 605 zeker....


Mooie 605, hou ze in ere. :P



Greetz,
Michaël
supamonkey4x
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 00:02

Bericht door supamonkey4x »

12 kleppen rules gewoonweg :lol: Niet vergeten dat de opvolger van de 2.1 ook redelijk onverwoestbaar is... :wink: (ik neem het op voor mijn handel hé) :roll: :D
Plaats reactie

Terug naar “50x”