advertentie Automotive Group reclame

1991 - Peugeot 309 GTi16 - Joske

Moderator: P-unit

Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Ge moogt altijd eens langskomen om een setje PTS'en te passen hoor. :wink:

Trouwens: een GTi16 staat normaal op 195-55-15. Als je kleiner gaat in banden gaat ge veel kortere versnellingen hebben en uw verbruik schiet omhoog.
195-50-15 gaat nog maar als je naar 195-45 gaat hebt ge al een serieuze afwijking
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Idd, ik had mij al vragen gesteld bij kvh zijn maten.

Tis ene 309 he, gene 205. En buikschuiver ga ik haar zeker niet maken, it's a drivers car. 8)

Nu nog niet Hans, want ik ken da, dan gaan die daar zo patat onder staan dat ik er persé wil, en momenteel is er effe geen geld voor. :wink:
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Hahaha... Is goed.
Ge laat maar eens weten als uw varkje weer vol zit en wilt kijken hoe het gaat staan.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Een paar fotokes gevonden van de GTi tijdens de 205drivers.com-eurotrip m&g in Zolder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: Hans, hebben die pts-velgen van u de banden er al rond? Zoudt ge ze anders es op de weegschaal willen leggen? :wink:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Vandaag een aangetekende brief gekregen van de Federale overheidsdienst Financien.

Blijkbaar een of ander overijverig belastingsambtenaareske die thuis te weinig s*x krijgt.

Ik moet volgens haar "stellingneming" verkeersbelasting betalen op de GTi16 in de periode van 13-01-09 tot 27-04-09. Voor alle duidelijkheid dat is de tijd dat de GTi16 hier in de garage stond omdat het 1 te slecht weer was, 2 ik nog geen gelijkvormigheidsattest had, 3 ze nog naar de keuring moest, 4 ik nog geen nummerplaten had, 5 ik nog geen verzekering had.

MAW, bij de belastingen gaan ze er van uit dat ik 4 maand met een niet-ingeschreven nummerplaatloos onverzekerd voertuig rondgereden heb. :roll:

Nu moet ik dus "schriftelijk en gestaafd met de nodige bewijsstukken" haar "stellingneming" weerleggen. :twisted:
happy
Pug Driver
Berichten: 1337
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 06:30
Locatie: zulte

Bericht door happy »

wel dat vind ik nu erg zie! :roll:
Maar met uw plaat en verzekering zul dat wel geen probleem zijn om te bewijzen hé,de inschrijvings datum is van belang en staat op alletwee vermeld :wink:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

27-04-09 is de inschrijvingsdatum, dus daar zijn ze van op de hoogte. :roll:
happy
Pug Driver
Berichten: 1337
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 06:30
Locatie: zulte

Bericht door happy »

Pas vanaf die datum moet gij dus betalen maar hoe ge dat gaat bewijzen weet ik niet,dacht dat uw roze formulier genoeg was :?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Mijn antwoord is geformuleerd en heb er de verkoopsovereenkomst en keuringsbewijs bijgestoken. Daaruit blijkt dat de auto tussen het moment van aankoop en de eerste keuring iets van een 100 km gereden heeft op die 4 maanden tijd. :?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Aangezien ik mij een beetje verveelde vandaag wat aan de GTi geknutseld.

Van Hans en _Tom_ een klokje gekregen voor mijn defect te vervangen, dus daar maar es werk van gemaakt.
Dashbordpaneel losgemaakt, en tot mij verbazing viel de helft er vanaf.
Afbeelding

Sjans dat bij het klokje van Hans nog een volledig paneeltje zat waar alleen het pootje waar het klokje gemonteerd staat afgebroken was. Na wat ontvetwerk het pootje vakkundig geplakt.

Dan met het oog op een beetje muziek in de auto ook maar eens naar de bedrading (of wat dat zou moeten voorstellen) van de "intallatie" van mijne voorganger gekeken. :roll:

Afbeelding
Afbeelding

T verwonderd mij dat het uberhaubt speelde. Daar ga ik nog lol aan beleven. De draden die aan de radio vertrekken krijgen na deze warboel nog eens een lading lusterklemmekes enzo mee. Op de kleuren kan ik ook al nie afgaan want die veranderen onderweg ook nog es...

Voorlopig dus nog enkel de tonen van de 16V en de uitlaat. :)
Sidd
Pug Driver
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 16:47
Locatie: Koersel

Bericht door Sidd »

WTF???

Die had ook geen kaas gegeten van elektriciteit/electronica of
gezond verstand ...
The whole Family
- 307 2.0 HDI 110PK (Daily)
- 405 1.9 MI16 160PK (Project Restoration)
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

:lol: :lol: 't is nu niet om te stoeven, maar dat spel met die draden, dat kan ik zelfs beter.
_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Bericht door _Tom_ »

die draden sorteren is 2 keer niks met ne multimeter.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

zo opt zicht ook niet, die dubbel paars, groen, wit en grijze zijn vr uw boxen

dan hebt ge nog 2 maal plus en ne massa, wss ook geel rood en zwart

das weer zo een typisch peugeot fenomeen van toen he, die hadden toen ban die speciaal rode stekkers... en toen kwamen de iso stekkers en dan zijn er veel gesnoeid geweest :lol:
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

ik heb het mijn eigen in mijne 205 toch gemakkelijker gemaakt da knip knip zalle
tussenstuk voor van rode stekker nor iso
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Plaats reactie

Terug naar “30x”