1988 - Peugeot 205 Green 1.4 - Wok
Moderator: P-unit
Nog niet Heb van de sloop een set rolautomaten voor achterin een 205 gehaald. Heb van de voorste 309-rolautomaten de gordels zelf eruit gehaald en deze in de 205-rolautomaten gezet. Een maat van me heeft vervolgens deze 205-rolautomaten opnieuw opgewonden.
Ik moet alleen nog even een keer langs de sloop om de juiste bouten voor de gordelklikkers achterin mee te nemen en dan kan ik alles gaan inbouwen
Ik moet alleen nog even een keer langs de sloop om de juiste bouten voor de gordelklikkers achterin mee te nemen en dan kan ik alles gaan inbouwen
Vandaag weer eens aan het sleutelen geweest Aandrijfas moest vervangen worden en omdat dan toch de olie afgetapt moet worden, meteen maar even een kleine service er van gemaakt:
- Olie afgetapt
- Aandrijfas en -keerring vervangen
- Nieuwe olie + -filter
- Rotor en verdelerkap vervangen
Jammer genoeg is het niet gelukt om de geplande revisie van het schakelsysteem uit te voeren (we hadden daarvoor niet het juiste gereedschap bij de hand), dus eind dit jaar gaan we voor de herkansing. Dan flushen we ook meteen het koelsysteem en moeten we een stukje uitlaat en twee remleidingen vervangen om de Green weer APK-klaar te maken.
- Olie afgetapt
- Aandrijfas en -keerring vervangen
- Nieuwe olie + -filter
- Rotor en verdelerkap vervangen
Jammer genoeg is het niet gelukt om de geplande revisie van het schakelsysteem uit te voeren (we hadden daarvoor niet het juiste gereedschap bij de hand), dus eind dit jaar gaan we voor de herkansing. Dan flushen we ook meteen het koelsysteem en moeten we een stukje uitlaat en twee remleidingen vervangen om de Green weer APK-klaar te maken.
Hey Steven. De gordels zitten er inmiddels in Als ik eraan denk, zal ik er nog even een plaatje van trekken.Steven schreef:Hey Wok! zitten die achterste gordels er al in? Voor een aandrijfas te vervangen moet de olie er toch niet af? Met een beetje pecht alleen wat bijvullen nadien!
Wat betreft de olie: zie het antwoord van jurgen_s. Bak en blok delen de olie bij mijn auto. Bovendien zat deze olie er alweer bijna 8000km in en dat is toch wel zo'n beetje de maximale duur, omdat het schakelen dan toch weer een stuk minder soepel gaat. Nu er weer verse olie in zit, gaat het schakelen gelijk weer een stuk beter.
Ik heb jouw spanners niet gebruikt
Jouw gordels heb ik helemaal afgewikkeld, zodat ik de riemen uit de spanner kon halen. Daarna heb ik bij de lokale sloop twee achterrolgordels uit een 205 opgehaald en die heb ik ook afgewikkeld om daar de riemen uit te halen. Vervolgens heb ik jouw riemen in de spanners van de 205-gordels gezet en opnieuw opgewonden.
(nu zitten ze er voornamelijk voor de sier, want 99% van de tijd zit ik alleen in de auto, maar het blijft toch een leuke upgrade )
Gisteren nog wat nieuwe plaatjes geschoten:
Jouw gordels heb ik helemaal afgewikkeld, zodat ik de riemen uit de spanner kon halen. Daarna heb ik bij de lokale sloop twee achterrolgordels uit een 205 opgehaald en die heb ik ook afgewikkeld om daar de riemen uit te halen. Vervolgens heb ik jouw riemen in de spanners van de 205-gordels gezet en opnieuw opgewonden.
(nu zitten ze er voornamelijk voor de sier, want 99% van de tijd zit ik alleen in de auto, maar het blijft toch een leuke upgrade )
Gisteren nog wat nieuwe plaatjes geschoten: