advertentie PDK Pallets reclame

1996 - Peugeot 306 Champion USA - Zammy

Moderator: P-unit

Plaats reactie
zammy
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 11:08

1996 - Peugeot 306 Champion USA - Zammy

Bericht door zammy »

Hey,

Ik ben al wat langer op het forum, maar ik gebruikte men auto puur voor school-thuis verkeer en nooit gedacht om te beginnen aan tunen en dus nooit om een topic over de auto echt te maken.

Na het bekijken van de vele filmpjes van deze mannen: http://www.youtube.com/show?p=3iw_LsMJ9BE&tracker=show0 is het gevoel beginnen kriebellen om te beginnen tunen.

Men auto heeft momenteel 190.000 Km's op de teller staan bijna en het ene na het andere begint te slijten. Ik ga dus een nieuwe Daily Drive kopen maar ik ga deze auto houden om wat op te tunen enz. (Het boeit dus niet als hij enkele dagen stil staat)

Dit is de auto in huidige conditie:

Album: http://photobucket.com/zammypug306

Enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De auto staat momenteel zo goed als stock. Ik heb hem "getuned" gekocht. Ja tussen aanhalingstekens want de vorige eigenaar was "nen dikke prutser" om het droog te zeggen.

Op het plan staan:

Auto op slijtage verder nakijken
Verlaging nakijken
Velgen
Luchtfilter
Volledige Uitlaatlijn (Intake, middenlijn & Cat)
Shortshifter
Recaro stoelen

Wil ik heel graag:

Turbo?
Schakellicht
(Brembo) Remmen

Sommige mods lijken misschien onmogelijk &/of absurd. Ik geef toe dat ik compleet nieuw ben in het modden van auto's dus niet alles zal me lukken of gaat teveel geld kosten.

Als je zelf suggesties hebt voor mods laat je het maar weten!

Grtz,

Zammy
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1996 - 306 Champ. USA

Bericht door jurgen_s »

turbo zou ik al laten want dat gaat toch al wat kosten voor de stukken alleen al... laat staan voor de inbouw. En als je het niet zelf kan doen en moet laten doen gaan de werkuren er ook ferm doorslagen.

Voorbeelden genoeg hier van mooi veranderde 306'jes dus ge hebt al wat documentatiemateriaal voorhanden om er zelf iets mooi van te maken.
rebelish
Berichten: 1669
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 23:28
Locatie: Staden (W-Vl)

Re: 1996 - 306 Champ. USA

Bericht door rebelish »

Turbo mag je idd al vergeten ( keuring + de grote kosten )
Kun ge dan evengoed ergens een GTI zoeken ofzo

remmen zullen denk ik ook al problemen geven.
Plaats reactie

Terug naar “30x”