1934 - Peugeot 301D - scooterboy
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 14 sep 2011, 09:43
- Locatie: Brugge
1934 - Peugeot 301D - scooterboy
Hello allemaal!!
Ik ben vrij nieuw op dit forum.
Ik hou me al een jaar of 15 bezig met oldtimers meerbepaald met de restauratie van oldtimer vespa's.Nu was ik op zoek naar een nieuwe uitdaging....en deze heb ik gevonden!!!
Er staat al een jaar of 25 een peugeot 301d in de schuur van mijn schoonfamilie.
Ik had al een paar keer een visje gegooid of ze hem niet wegdeden, maar tot een maand geleden was het antwoord negatief.
Tot op een dag dat mijn schoonvader zei dat de wagen dringend weg moest wegens verkoop van de woning waarin hij al 25 jaar stond.Zo'n dingen moet je maar 1 keer zeggen tegen mij, de nodige plaats vrijgemaakt bij me thuis en de dag erna ging ik er al om!
Nu om een heel lang verhaal kort te maken, ik ben momenteel de toch wel trotse eigenaar van een peugeot 301D!!
Gezien zijn leeftijd bevindt hij zich in een vrij goede staat, maar zal toch eens goed onder handen moeten genomen worden.
Leuk projectje zou ik zo zeggen!!
Vele groeten
Alexander uit Brugge
Ik ben vrij nieuw op dit forum.
Ik hou me al een jaar of 15 bezig met oldtimers meerbepaald met de restauratie van oldtimer vespa's.Nu was ik op zoek naar een nieuwe uitdaging....en deze heb ik gevonden!!!
Er staat al een jaar of 25 een peugeot 301d in de schuur van mijn schoonfamilie.
Ik had al een paar keer een visje gegooid of ze hem niet wegdeden, maar tot een maand geleden was het antwoord negatief.
Tot op een dag dat mijn schoonvader zei dat de wagen dringend weg moest wegens verkoop van de woning waarin hij al 25 jaar stond.Zo'n dingen moet je maar 1 keer zeggen tegen mij, de nodige plaats vrijgemaakt bij me thuis en de dag erna ging ik er al om!
Nu om een heel lang verhaal kort te maken, ik ben momenteel de toch wel trotse eigenaar van een peugeot 301D!!
Gezien zijn leeftijd bevindt hij zich in een vrij goede staat, maar zal toch eens goed onder handen moeten genomen worden.
Leuk projectje zou ik zo zeggen!!
Vele groeten
Alexander uit Brugge
Re: peugeot 301D van 1934
ferm als je nog zoiets vind
veel succes met de restauratie. Ga ik zeker volgen
veel succes met de restauratie. Ga ik zeker volgen
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
zeer mooi!
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
Nice! laatste foto is echt knap!
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
leuk verhaal totnutoe al hou ons op de hoogte
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
altijd een Zwak gehad voor zulke schitterende schuurvonsten !!!
Succes
Succes
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 14 sep 2011, 09:43
- Locatie: Brugge
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
Hello
De demontage van mijn Peugeot is ondertussen al een eind gevorderd.
De carrosserie is los van het chasis.
Het chasis bevindt zich, gezien zijn 80-jarige leeftijd, in gezonde staat.
De volgende stap is de demontage van de motor/versnellingsbak.
Ik hou jullie op de hoogte!
Alex
De carrosserie is los van het chasis.
Constructie lassen voor gemakkelijk transporteren van de carrosserie.Met dank aan compuman voor het ontwerp....
Veel "zware" mannen maken het hefwerk licht!!!
De demontage van mijn Peugeot is ondertussen al een eind gevorderd.
De carrosserie is los van het chasis.
Het chasis bevindt zich, gezien zijn 80-jarige leeftijd, in gezonde staat.
De volgende stap is de demontage van de motor/versnellingsbak.
Ik hou jullie op de hoogte!
Alex
De carrosserie is los van het chasis.
Constructie lassen voor gemakkelijk transporteren van de carrosserie.Met dank aan compuman voor het ontwerp....
Veel "zware" mannen maken het hefwerk licht!!!
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
hoe zwaar moet ik me de carrosserie voorstellen?
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
Ha die scooterboy,
Je bent goed bezig.
Het is gaaf dat we op deze manier ideeën kunnen uitwisselen en weer ideeën van elkaar kunnen gebruiken.
Ga zo door en als er vragen zijn, ..... stel ze gerust.
Groetjes,
Ronald.
Je bent goed bezig.
Het is gaaf dat we op deze manier ideeën kunnen uitwisselen en weer ideeën van elkaar kunnen gebruiken.
Ga zo door en als er vragen zijn, ..... stel ze gerust.
Groetjes,
Ronald.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 14 sep 2011, 09:43
- Locatie: Brugge
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
Je kan die carrosserie vlotjes met 4 à 5 man opheffen.
Dus ik schat een 250kg/300kg?
Vele groeten
Alex
Dus ik schat een 250kg/300kg?
Vele groeten
Alex
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
altijd leuk een mede-Vesparijder tegen te komen...
veel suk6 met je project!!
veel suk6 met je project!!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 14 sep 2011, 09:43
- Locatie: Brugge
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
Hallo allemaal!!
Na een koude winter ben ik terug gestart aan mijn Peugeot.
De motor en versnellingsbak is er nu uit.
Nu heb ik een dilemma:
De originele motor reviseren of mijn chassis aanpassen voor een recentere motor.
Hebben jullie ideeën?
Groetjes
Alex
Na een koude winter ben ik terug gestart aan mijn Peugeot.
De motor en versnellingsbak is er nu uit.
Nu heb ik een dilemma:
De originele motor reviseren of mijn chassis aanpassen voor een recentere motor.
Hebben jullie ideeën?
Groetjes
Alex
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
originele motor.
Dit is zoveel mooier als alles origineel is
Dit is zoveel mooier als alles origineel is
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
en welke moderne krachtbron zou het dan worden?
Re: 1934 - Peugeot 301D - scooterboy
Hallo Alex,
Natuurlijk zou ik ook net als bij ons project gaan voor de orginele motor, zolang de lagers er niet uitgelopen zijn is het allemaal goed te doen, het draaiende gedeelte is voorzien van vaste lagerschalen, deze zitten gegoten. Als dit dus vervangen moet gaan worden moet je ze opnieuw laten gieten en uitlaten vrezen.
De zuigers zijn eventueel te vervangen door een overmaat en kleppen zijn ook te doen.
Ik zou eerst even de orginele motor open maken om te kijken hoe dit allemaal eruit ziet, normaal gesproken is de ervaring dat het vaak heel erg mee valt.
Succes en greets,
Ronald.
Natuurlijk zou ik ook net als bij ons project gaan voor de orginele motor, zolang de lagers er niet uitgelopen zijn is het allemaal goed te doen, het draaiende gedeelte is voorzien van vaste lagerschalen, deze zitten gegoten. Als dit dus vervangen moet gaan worden moet je ze opnieuw laten gieten en uitlaten vrezen.
De zuigers zijn eventueel te vervangen door een overmaat en kleppen zijn ook te doen.
Ik zou eerst even de orginele motor open maken om te kijken hoe dit allemaal eruit ziet, normaal gesproken is de ervaring dat het vaak heel erg mee valt.
Succes en greets,
Ronald.